امروز:
چهارشنبه - 6 تير - 1403
ساعت :

گشایش نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان

نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان شامگاه پنجشنبه با پیام آیت‌الله رییسی در اهواز افتتاح شد.

این نمایشگاه شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و کشور و با قرائت پیام رییس جمهور و محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به عشایر عرب خوزستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز افتتاح شد.

رییس جمهوری در این پیام ضمن قدردانی از حماسه ماندگار جهاد عشایر عرب خوزستان ضد استعمار انگلیس از تلاش‌های صادقانه برگزارکنندگان این نمایشگاه مستند قدردانی کرد.

در این نمایشگاه که ۱۰۰ تابلو مستند از مبارزات و جهاد عشایر عرب خوزستان علیه متجاوزان انگلیسی به نمایش گذاشته شده است، از ساعت ۱۸ تا ۲۲ به مدت پنج روز برای بازدید علاقه مندان دایر است.

در حاشیه این نمایشگاه نیز از کتاب حماسه جهاد عشایر عرب خوزستان و تمبر یادبود این حماسه، رونمایی شد.

علی شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری نیز از جمله مسوولان شرکت کننده در آیین افتتاح این نمایشگاه بود.

او در این آیین در سخنانی اظهار کرد: بیش از یک قرن از این جهاد بزرگ می‌گذرد و باید این حماسه را برای نسل جوان معرفی و تبیین کرد.

شمخانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان ادامه داد: روحیه ایثار و ضد استکباری عشایر مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و اسلامی است که این حماسه بزرگ را ایجاد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: عشایر غیور به مانند جهاد عشایر در دفاع از آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره)، دفاع مقدس و مرزهای کشور از جمله نقش اثرگذار و فعال دارند.

این نمایشگاه از سوی مؤسسه فرهنگی هنری نواندیشان تاریخ‌ساز رایه و به دبیری سردار عبدالله طرفاوی، با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، استانداری، شهرداری اهواز، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و دیگر ادارات و شرکت‌های استان برپا شده است.

جهاد عشایر عرب خوزستان در سال ۱۲۹۳ شمسی برابر با ۱۹۱۴ میلادی بین مردم مسلمان ایران و عراق و نیروهای انگلیسی اتفاق افتاد.

دفاع مقدس عشایر عرب خوزستان برگرفته از فرمان تاریخی آیت‌الله العظمی سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی، مرجع بزرگ شیعیان بود که در «مینیور»، دشتی بین اهواز و حمیدیه شکل گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید