امروز:
سه شنبه - 12 تير - 1403
ساعت :

باکتری های گرسنه بدن را مسموم می کنند

بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری، وعده صبحانه را حذف می کنند. تا کنون مطالعات مختلفی به آسیب زا بودن این عادت اشاره داشته اما یافته های جدید نشان می دهد، این عمل می تواند موجب تولید سموم توسط باکتری های موجود در بدن شما شود.

به گزارش سیناپرس، تیمی از محققان دانشگاه کارولینای شمالی طی مطالعات جدید خود دریافتند: باکتری‌ های بدن شما نیز می ‌توانند گرسنه  شده و این گرسنگی باعث ترشح سمومی توسط آن ها می شود که ما را بیمار می ‌کند.

استادیار دپارتمان میکروبیولوژی و ایمونولوژی، و گروهی از هکارانش در دانشگاه هاروارد، با موفقیت نشان داده اند که سلول های ژنتیکی یکسان در یک جامعه باکتریایی عملکرد های متفاوتی دارند. برخی از آن ها عادی رفتار می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است افراد را بیمار کنند.

دکتر آدام روزنتال، در این باره می گوید: باکتری ‌ها بسیار متفاوت ‌تر از آن چه که ما تصور می ‌کردیم، رفتار می ‌کنند. حتی وقتی جامعه ‌ای از باکتری‌ ها را مطالعه می‌ کنیم که همگی از نظر ژنتیکی یکسان هستند، همه آن ها یکسان عمل نمی‌ کنند. ما می ‌خواستیم دلیل این موضوع را بدانیم.

برای انجام این کار، محققان از دستگاهی ساخته شده از فناوری جدید توسعه یافته به نام مولد قطرات میکروسیال استفاده کردند.

آن ها از یک باکتری میله ای شکل به نام کلستریدیوم پرفرنجنس برای آزمایش استفاده کردند که عمدتاً در روده انسان و سایر مهره داران، حشرات و خاک یافت می شود.

این تیم به طور موثر سلول های باکتریایی منفرد را به واحدهایی مجزا تقسیم کردند تا هر سلول جداگانه را رمزگشایی کنند.

 بررسی های انجام شده نشان داد که سلول‌های C. perfringens که به خوبی تغذیه می ‌شوند، سم تولید نمی ‌کنند و تولید سموم توسط باکتری هایی انجام می شود که گرسنه می مانند.

در واقع اگر ما تغذیه مناسبی داشته مواد مغذی کافی به بدن خود بدهیم، شاید بتوانیم رفتار سلول ‌های تولید کننده سموم را کمی بهتر کنیم.

این تیم سپس سلول های مضر را در معرض ماده ای به نام استات قرار دادند تا مشخص کنند تاثیر آنتی بیوتیک ها روی سلول های فوق چگونه است. مطالعات انجام شده نشان می دهد در پی مصرف آنتی بیوتیک، سطح سم به طور کامل در جامعه باکتریایی کاهش یافته و همچنین تعداد سلول های مضر کم شد.

در حالی که این یافته ها به بسیاری از پرسش های موجود در این حوزه پاسخ داده است، هنوز چند مورد باقی مانده است. دکتر روزنتال کنجکاو است که بداند آیا عوامل محیطی خاصی وجود دارد که می تواند تولید سموم را در انواع دیگر عفونت ها فعال کند یا اینکه این رفتار فقط در باکتری های C. perfringens دیده می شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید