امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

توده گرد و غبار شهرهای خوزستان را در بر می‌گیرد

 

 دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به تصمیم‌گیری تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانی، در آحر وقت دیشب گفت: تا ساعات آینده توده گرد و غبار از کشور عراق بسیاری از شهرهای استان در بر می‌گیرد.

 

محمدجواد اشرفی اظهار کرد: توده گرد و غبار در عراق تشکیل شده و به سمت خوزستان در حال حرکت است.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌شود تا ساعات آینده این توده بسیاری از شهرهای استان را در بگیرد.

 

اشرفی با اشاره به تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا در پی این شرایط گفت: بنا بر مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی در روز یکشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) تعطیل هستند.

 

وی بیان کرد: همچنین فعالیت سایر مقاطع تحصیلی و دانشگاهی و کلیه ادارات به استثنای مراکز امدادی، درمانی، اورژانس و بیمارستانی در سراسر خوزستان با دو ساعت تاخیر خواهد بود.

 

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در صورت پایداری پدیده گرد و غبار متعاقبا تصمیمات لازم در خصوص تعطیلی اتخاذ و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حبیب خبر: دست شما درد نکند جناب اشرفی عزیز( البته روی سخن ام با استاندار خوزستان است). حتمن باید تصمیمات لازم تان بعد از کشاندن کارکنان در میان گرد و خاک به محل کارهای شان باشد؟!

خب، به حمدالله امروز صبح با تشکیل جلسه ای دیگر تصمیم گرفتید و دستگاه های دولتی را از ساعت ۹ و سی دقیقه تعطیل کردید. مبارک است!

آن هم در میان اوج گرد و خاک! کارکنان دولت که در اتاق های دربسته نشسته بودند و داشتند کار ارباب رجوع را انجام می دادند چرا آمد و شدشان کردید؟!

می دانید با تعطیلی دیرموقع یا زودموقع- که هر دو واژه درست است و معانی مختلفی دارند- هم ارباب رجوع سرگردان شد و باید امروز برود و فردا بیاید آن هم در اوج گرد و غبار و هم با خروج کارکنان از دستگاه های شان، ترافیک سنگین در کلان شهر اهواز ایجاد شد که آدم نمی داند از این همه تصمیم های درجه یک چه گونه از شما و هوانشناسی و نیز کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان تشکر قدردانی کند که آدم را ناخودآگاه یاد ضرب المثل نوشدارو بعد از مرگ سهراب می اندازید! لامصب این گرد و خاک به گونه ای بود که حتا از ماسک هم عبور کرد و طعم اش در دهان مان حس شد و چشیدیم...!

*****

 

کجایی عبدالحسن مقتدایی استاندار اسبق خوزستان؟ تاریخ خوزستان و حتا کشور، استانداری مقتدر، مردمی و تلاشگر همچون شما به خود ندیده است. هر کجا هستید تندرست باشید و شاد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید