امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

نگاه ابطحی به علت تغییر استانداران در دولت جدید

 

ایسنا نوشت: ابطحی گفت: اگر دولتی شعارهای متفاوتی نسبت به دولت قبلی می دهد حق دارد استانداران را تغییر دهد.

 

محمدعلی ابطحی، در ارتباط با چرایی تغییر استانداران و مدیران میانی پس از تغییر هر دولت، اظهار کرد: من تغییرات در سطح استانداران با مدیران میانی را دو موضوع کاملا متفاوت می دانم. استانداران نماینده دولت هستند؛ پس باید ترجمان سیاست های دولت در منطقه ای که حضور دارند، باشند.

 

وی گفت: اگر دولتی شعارهای متفاوتی نسبت به دولت قبلی می دهد حق دارد استانداران را تغییر دهد. استانداران باید شرایط را برای اجرای سیاست های دولتی آماده و بستر سازی کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هر کدام از دولت های گذشته استاندارانشان را با هدفی انتخاب کردند. در واقع استانداران هم سو با  وزیر کشور انتخاب می شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوران آقای روحانی بیشتر استانداران با گرایش وزیر کشور وقت که دیدگاهش بر اساس توسعه اجتماعی بود انتخاب شدند.

استانداران دوره آقای احمدی نژاد سامانی نداشتند. در دوران آقای خاتمی به توسعه سیاسی و اجتماعی که به توسعه اقتصادی می انجامد هم توجه می شد، بنابر این وزیر کشور استانداران را به گونه ای انتخاب می کرد که با سیاست هایش هم سو باشد.

 

وی  یادآور شد: با انتخاب وزیر کشور نظامی به سمت انتخاب استانداران نظامی می رویم. وزارت کشور نظامی نشان دهنده این است که به استان ها با نگاه امنیتی نگریسته شده است.

به همین علت در خیلی از استان ها، استانداران نظامی انتخاب شده اند. در راستای فهم این موضوع می توان به حوادث سال های  96 و 98 در برخی از استان ها توجه کرد.

 

ابطحی در پایان گفت: نباید به استان ها و وقایع رخ داده در شهرهای مختلف با دید امنیتی و نظامی نگاه کرد. به نظرم استقرار این نگاه نقش مردم را کم رنگ می کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید