امروز:
چهارشنبه - 13 تير - 1403
ساعت :

 

پیام مشترک بن سلمان و نتانیاهو به ایران و جو بایدن چه بود ؟
 

اسرائیل و سعودی در واقع به بایدن این پیام را داده اند که می خواهند بخش قابل ملاحظه ای از نیرو و سرمایه سیاسی و دیپلماتیک خود را در واشنگتن برای مخالفت با تغییرات بزرگ در سیاست خاورمیانه ای آمریکا به کار گیرند.

اکونومیست نوشت: در آخرین لحظه به وزرای اسرائیلی گفته شد جلسه کابینه که برای 22 نوامبر برنامه ریزی شده بود به تعویق افتاده است. همچنین گفته نشد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در فرودگاه با یوسی کوهن رئیس آژانس جاسوسی موساد که نماینده تام الاختیار در کشورهایی که اسرائیل با آنها روابط رسمی ندارد، همراه شد. شب که رسید، آنها پرواز خود را به سمت جنوب، بر فراز دریای سرخ، به عربستان سعودی انجام دادند.

در ادامه این مطلب آمده است: روزنامه نگاران تیزبین متوجه پرواز غیرمعمول در یک وب سایت ردیابی آنلاین پروازها شدند و به سرعت شواهد را کنار هم قرار دادند: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در پادشاهی سعودی بود و با محمد بن سلمان، ولیعهد قدرتمند سعودی، در نئوم شهری با تکنولوژی پیشرفته که ولیعهد در حال ساخت آن است، ملاقات می کرد.

تماس با دفتر نتانیاهو برای تأیید گزارش ها مبنی بر ملاقات هر سه مرد، به طور غیرمعمول با انکار و تکذیب مواجه نشد. همان طور که سانسورگران نظامی اسرائیل که در گذشته گزارش های همکاری اسرائیل و سعودی را رد کرده بودند، به طرز شگفت آوری اقدام به سانسور نکردند.

یکی از دستیاران آقای نتانیاهو با کنایه در توئیتر نوشت: برخلاف وزیر دفاع و رقیب وی، بنی گانتز، که سیاسی کاری می‌کند، آقای نتانیاهو در حال صلح است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید