امروز:
جمعه - 15 تير - 1403
ساعت :

"چالش سوزاندن" پس‌مانده های گیاهی در آیینی صبح امروز یکشنبه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان مدیریت شد.

(چالش سوزاندن) پسماند گیاهی مدیریت شد

به گزارش حبیب خبر، رویداد مدیریت بقایای گیاهی "چالش سوزاندن" سومین رویداد از سری رویدادهای کشاورزی بهره ور به همت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و اداره کل حفاظت محیط زیست استان امروز ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد.

هدف از برگزاری این رویداد بررسی پیامدهای سوزاندن کاه و کلش در زمین‌های کشاورزی و ارایه راهکارهای علمی برای جلوگیری از این عمل بود.

در ابتدای این آیین، دکتر "جمال فیاضی"، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، نیاز کاربردی‌شدن دستاوردهای علمی در این حوزه و همکاری نزدیک دانشگاه با کشاورزان را سفارش کرد.

پس از او، دکتر "داوود میرشکار"، مدیرکل محیط زیست خوزستان، پیامدهای منفی آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی بر محیط زیست و بهداشت عمومی را بازشکافی کرد.

در ادامه دکتر "اندرزیان"، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خوزستان، دکتر احمد زارع" و دکتر "بیژن خلیلی مقدم" اعضای هیات علمی دانشگاه با ارایه مقالات علمی به بررسی آثار و زیان های این پدیده پرداختند.

در پایان این آیین، شماری از کشاورزان و دامداران شهرستان‌های باوی، شوش و دزفول نگرش های خود را درباره مشکل های ناشی از سوزاندن زمین های کشاورزی ابراز کردند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید