امروز:
دوشنبه - 18 تير - 1403
ساعت :

دکتر فیاضی:

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از امضای قرارداد سه‌جانبه با هدف راه‌اندازی رشته زراعت چوب در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

دکتر "جمال فیاضی" در گفت‌وگو خبرنگار حبیب خبر با اشاره به انعقاد قرارداد سه جانبه میان دانشگاه، معاونت اقتصادی استانداری خوزستان و اداره‌کل منابع طبیعی استان گفت: با هدف توسعه زراعت چوب، آبان ماه سال گذشته همایش ملی زراعت چوب در دانشگاه برگزار شد که در این همایش شاهد حضور کشاورزان، محققان، کارشناسان و مدیران اجرایی و تبادل نظرهای کارشناسی در این حوزه بودیم.

او با اشاره به اهمیت طرح ملی زراعت چوب در استان، ادامه داد: برای اینکه این طرح به بهترین نحو اجرا شود باید از راهکارهای علمی بهره برد. به این منظور برای نخستن بار، رشته زراعت چوب در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ایجاد می‌شود.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: برای ایجاد این رشته سرفصل دروس تعریف شد. برای دریافت مجوز نهایی راه اندازی این رشته، نیاز است برای بازار کار دانش‌آموختگان زراعت چوب، تمهیداتی در نظر گرفته شود چراکه پیش‌نیاز راه اندازی رشته‌های جدید، وجود پیوست اشتغال است.

دکتر فیاضی افزود: در این باره، با همکاری خوبی که میان اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان، معاونت اقتصادی استانداری و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان وجود دارد، قراردادی سه‌جانبه با عنوان بورس صنعت، بسته شد. امیدواریم راه اندازی این رشته جدید منجر به توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال شود.

او یادآور شد: براساس این قرارداد، دانش آموختگان رشته زراعت چوب، با زمینی که از سوی اداره‌کل منابع طبیعی استان اختصاص داده می‌شود، زراعت چوب انجام خواهند داد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید