امروز:
چهارشنبه - 12 ارديبهشت - 1403
ساعت :

کلاه آلوده‌ترین کلان شهر کشور بر سر اهواز!

امروز (۱۰ اردی بهشت ۱۴۰۲) اهواز آلوده‌ترین کلان شهر کشور شناخته شده است.

به گزارش حبیب خبر و بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، از هشت کلان شهر کشور امروز (۱۰ اردی بهشت) اهواز به عنوان آلوده‌ترین کلان شهر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و رسیدن به عدد ۱۱۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

پس از آن اهالی مشهد، اصفهان، اراک، کرج، تهران، تبریز و شیراز هوای مطلوبی را با رسیدن به عدد ۹۱، ۸۳، ۷۳، ۷۱، ۶۲، ۵۷ و ۵۶ تنفس کرده‌اند.

آلاینده شاخص هوای اراک دی‌اکسیدگوگرد، تهران دی‌اکسیدازت و سایر کلانشهرها ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.

 شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود.

بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

حبیب خبر: با خواندن این خبر باید گفت: مبارک است و خجسته! در نهایت کلان شهر اهواز در یک چیز مقام نخست را کسب کرد. حالا می خواهد آن چیز خوب باشد یا بد. 

به هر روی، کسب این مقام ارزشمند را در کشور و شاید هم جهان به مسوولان استانی و کشوری تبریک و تهنیت می گوییم و امیدواریم این افتخارآفرینی های ارزشمند (!) همچنان نصیب خوزستان و خوزستانی های خون گرم و خاک مند بشود!!

* شاهین بهرامی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید