امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 ۲٠ زندانی جرایم غیر عمد زندان های استان با پیگیری ستاد دیه خوزستان و کمک خیرین و نیکوکاران، در آیینی آزاد شدند و به کانون خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش حبیب خبر، مدیرکل زندان های خوزستان در این آیین گفت: این افراد- که ۱۶میلیارد و ۸٠٠ میلیارد تومان بدهی و دیون مالی غیر عمد داشتند- به همت ستاد دیه و با کمک ۶۵٠ میلیون تومانی خیران، قبول اعسار در مراجع قضایی، تسهیلات ستاد دیه کشور و اخذ تخفیف از شکات، از زندان ها آزاد شدند.

پژمان پروین با تقدیر از خیران و تلاش های مدیریت ستاد دیه استان و کشور، از خیران و نیکوکاران نیز برای کمک به ستاد دیه و آزاد کردن زندانیان تقدیر کرد.

مدیر عامل ستاد دیه خوزستان نیز با بیان این که جرایم مالی و پس از آن مهریه بیشترین موجودی زندانی جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است گفت:  هم اینک حدود ۲۵۶ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان وجود دارد که جدا از تخفیفاتی که برای این منظور از شکات به عمل آمده، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای آزادسازی این زندانیان مورد نیاز است.

حجت اسلام قدرت هاشم نیا تصریح کرد: برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم غیرعمد و همچنین پیشگیری از ورود افراد با این جرایم به زندان،  باید در قبول و تعیین  مهریه غیر متعارف جداً پیشگیری و خودداری شود؛  ضمن اینکه کاسبان و بازاریان نیز با توجه به تلاطم های بازار می بایست از صدور چک و تعهدات مالی- که توان ادای آن را ندارند- پرهیز کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید