امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

گام های مؤثر برای بازآفرینی شهری

پروژه های ساخت جاده کمربندی و رمپ و لوپ تقاطع غیرهمسطح در بندر امام خمینی(ره) با پیشرفت بالای 15 درصد در پنج ماه نخست سال جاری از مهم ترین گام های عملی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در تعامل با پیرامون بندر و بازآفرینی شهری هستند.

به گزارش پايگاه خبري- تحليلي حبيب نيوز، سرپرست واحد مهندسی و عمران بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: پروژه ساخت جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان با 15 درصد پیشرفت فیزیکی در بازه زمانی 5 ماه سال جاری پیشرفت مالی 71 درصدی از محل اعتبارات سرمایه ای تأثیر به سزایی در کاهش بارترافیک معابر درون شهری، جلوگیری از آسیب رساندن  به زیرساخت های شهری، افزایش رفاه و معیشت مردم داشته است.

"محمدعلی علایی" با اشاره به پیشرفت 18 درصدی پروژه ساخت رمپ و لوپ تقاطع غیر همسطح افزود: این پروژه نیز در پنج ماه نخست سال جاری 32 درصد اعتبار سرمایه ای خود را جذب كرده است.

او حذف گره ترافیکی میدان ریلی راه و کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی مسیر با کاهش نقاط برخورد و جداسازی فیزیکی مسیرهای ریلی راه آهن از اهم مزیت هایی برشمرد که در پی اتمام  این پروژه حاصل خواهد شد.

علایی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با هدف عمل به مسوولیت های اجتماعی، خود را مقید به تعامل  با شهر و شهروندان می داند و با بهره برداری از این پروژه های عمرانی که با استفاده از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در حال تکمیل است، گام های مؤثری در بازآفرینی شهری برداشته خواهد شد.

گفتني است: کلنگ ساخت پروژه های جاده کمربندی و رمپ و لوپ تقاطع همسطح با اعتباری بالغ بر  900 میلیارد ریال در اردی بهشت ماه سال جاری  به زمین زده شد.

در ادبیات اخیر دنیا واژه "بازآفرینی شهری" به عنوان یک واژه عام که مفاهیم دیگری نظیر بهسازی، نوسازی، بازسازی، توانمندسازی و روان بخشی را در برمی گیرد، به کار می رود. بازآفرینی شهری فرآیندی است که به خلق فضای شهری جدید با حفظ ویژگی های اصلی فضایی (کالبدی و فعالیتی) منجر می گردد. در این اقدام، فضای شهری جدیدی حادث می شود که ضمن شباهت های اساسی با فضای شهری قدیم، تفاوت های ماهوی و معنایی را با فضای قدیم به نمایش می گذارند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید