امروز:
چهارشنبه - 13 تير - 1403
ساعت :

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه انسان های نیکوکار می توانند در عید قربان شادمانی را به خانه نیازمندان ببرند، گفت: فشارهای اقتصادی بخش زیادی از جامعه ما را درگیر کرده است بنابراین کسانی که تمکن مالی دارند می توانند با کمک به نیازمندان، عید را به خانه این افراد ببرند.

به گزارش حبیب خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در گفت و گو با ایسنا، با تبریک فرا رسیدن عید قربان اظهار کرد: عید قربان یکی از چهار عید بزرگ اسلامی است. در قنوت نماز عید قربان جمله پر محتوای اللَّهُمَّ انّی اسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَوْمِ الَّذِی‏ جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً را قرائت می‌کنیم؛ این جمله دلالت بر این دارد که عید قربان یک عید مردمی، بشری و زمینی نیست بلکه یک عید بلند الهی و آسمانی است.

وی افزود: زمانی که به فلسفه عید قربان توجه می کنیم می بینیم، این عید پاسداشت یک عمل خالص الی وجه الله از یک بنده بزرگ الهی است. خداوند متعال با شکل دهی عید سعید قربان، برای همیشه حضرت ابراهیم (ع) و عمل مخلصانه ایشان را در دل تاریخ ثبت کرده و به این وسیله خداوند متعال نسخه ای به بشر ارائه کرده است، یعنی اگر کاری مخلصانه برای رضایت خداوند انجام شود، خداوند نیز این عمل را این چنین می پذیرد و جاودانه می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: اساس عید قربان برای امت اسلامی مایه سعادت و شادمانی است.

شفیعی با اشاره به شرایط شیوع کرونا، گفت: در شرایط کنونی باید این عید را مایه شادی بدانیم زیرا این عید روز شادی معنوی است و می بینیم در این روز جلوه های طاعت و بندگی به نمایش گذاشته می شود. اگرچه امسال در شرایط کرونا شاید نتوانیم برخی از مظاهر و جلوه های عید قربان را به نمایش بگذاریم اما مگر عید قربان همین یک جلوه را دارد؟

وی بیان کرد: از بهترین جلوه های عید قربان، قربانی کردن و کمک به نیازمندان است؛ به تعبیر رهبر معظم، امروز بندگان مومن و شایسته خداوند می توانند رزمایش همدلی و مواسات را به نمایش بگذارند. انسان های نیکوکار می توانند در عید قربان شادمانی را به خانه نیازمندان ببرند. فشارهای اقتصادی بخش زیادی از جامعه ما را درگیر کرده است بنابراین کسانی که تمکن مالی دارند می توانند با کمک به نیازمندان، عید را به خانه این افراد ببرند.

شفیعی عنوان کرد: البته همه روزها متعلق به خداوند هستند و این نمادها، فرصت های یادآوری و تذکر هستند تا انسان ها، بیش از این اقدام کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید