امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

جابه‌جایی ساکنان ساختمان در معرض تخریب خرمشهر

شهردار خرمشهر گفت:جابه‌جایی ۴۸ خانوار ساکن ساختمان در معرض تخریب خرمشهر ، معروف به ۶ طبقه، و انتقال آنها به منازل مسکن مهر خرمشهر روز شنبه آغاز شد.

به گزارش حبیب خبر، "داود دارابی" روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۶۰ کارگر شهرداری به وسیله ۱۵ دستگاه خودرو سنگین جابه‌جایی و انتقال ساکنان ساختمان ۶طبقه به منازل مسکن مهر خرمشهر را برعهده دارند.

وی افزود: در این راستا برای پیشگیری از خطرات احتمالی ریزش ساختمان خودروهای آتش‌نشانی به همراه ماموران امداد و نجات این سازمان در محل مستقر شدند.

دارابی ادامه داد: همچنین ماموران حراست شهرداری خرمشهر و کارشناسان فنی و مهندسی عمران شهرداری برای نظارت بر جابه‌جایی ساکنان در محل حضور دارند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود جابه‌جایی ساکنان این ساختمان به مدت سه روز طول بکشد و پس آن تخریب ساختمان آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا ساختمان ۶ طبقه در معرض تخریب خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی ساخته شده و گفته می‌شود مالک ساختمان در خارج از کشور زندگی می‌کند و تاکنون برای بازسازی آن اقدامی نشده است.
این ساختمان پس از جنگ تحمیلی و بازگشت شهروندان، از سوی برخی خانواده‌ها تصرف شده و حدود ۴۸ خانواده در آن ساکن شدند.
مسوولان محلی خرمشهر جلسات متعددی برای تخریب این ساختمان برگزار کردند اما مقاومت ساکنان سه سال به طول انجامید و در این راستا منطقه آزاد اروند ۴۸ خانه مسکن مهر با اعتباری به میزان ۴۲ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و تحویل ساکنان داده و امروز شنبه تخلیه این ساختمان آغاز شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید