امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان، گفت: امسال ۵ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان این صندوق در استان افزوده می‌شود.

به گزارش سایت حبیب خبر به نقل از "حسین جعفر خادم" در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پرداخت حق بیمه جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به صورت الکترونیک، گفت: باتوجه به شیوع کرونا در کشور، بستر پرداخت الکترونیک حق بیمه‌ها را فراهم کردیم و برای افرادی که در اسفندماه ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ نتوانستند حق بیمه‌‌های خود را پرداخت کنند، این فرصت را فراهم کردیم که بدون پرداخت هیچ جریمه‌ای، به بیمه پردازی ادامه دهند.

وی با اشاره به شیوع کرونا و برنامه‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان برای افزایش ۵ هزار نفری جمعیت بیمه‌شدگان در سال ۹۹، گفت: باتوجه به اینکه جامعه هدف این صندوق‌ بیمه‌گر، روستائیان و عشایر هستند، باید متناسب با فرهنگ و گرایش‌‌های اجتماعی آنها رفتار کنیم. بنابراین اگر در ادامه سال شاهد از بین رفتن کرونا باشیم، دیدارهای رو در رو را ترتیب می‌دهیم.

جعفر خادم، افزود: بهترین روش اقناع جامعه هدف خدمات صندوق این است که در کنارشان باشیم و آنها را به بیمه‌شدن تشویق کنیم؛ اگر هم شیوع کرونا به اتمام نرسد از طریق اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی جمعیت مدنظر خود را جذب می‌کنیم. در کنار این کار، تلاش می‌کنیم افرادی را که بیمه‌پردازی‌شان قطع شده است، مجدد به جامعه تحت پوشش خود برگردانیم.  

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان درباره مبلغ حق بیمه‌ها در سال ۹۹، گفت: در سال ۹۹، بالاترین حق بیمه سهم بیمه شده ۸۴۰ هزار تومان است که دو برابر آن یعنی ۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان هم سهم دولت است. سال گذشته بالاترین حق بیمه، ۶۶۰ هزار تومان بود. برای سال جاری حداقل حق بیمه ۴۵۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ۸ سطح درآمدی را برای دریافت حق بیمه تعریف کرده است، گفت: بر این اساس، کمترین سطح درآمدی ۵۰۰ هزار تومان  و حداکثر آن ۱ میلیون ۴۰۰ هزار تومان است. بیمه‌شدگان موظف هستند، ۵ درصد از آن را به عنوان حق بیمه پرداخت کنند که کمترین آن ۴۵۰ هزار تومان و بیشترین آن ۸۴۰ هزار تومان است. در حال حاضر، تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان ۷۸ هزار نفر و تعداد مستمری بگیران ۵ هزار و ۵۰۰ خانوار است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید