امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مانور تشدید نظارت بر بازار در جنوب غرب خوزستان آغاز شد

مانور تشدید نظارت بر بازار شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان  با توجه به بازگشایی برخی اصناف روز یکشنبه در آبادان آغاز شد.

به گزارش حبیب خبر، شکراله سلمان‌زاده در آیین آغاز مانور تشدید نظارت بر صنوف و بازارهای جنوب غرب خوزستان بیان کرد:بازشگایی بعضی از اصناف نباید به این معنا باشد که مردم فکر کنند که همه چیز تمام شده و با این تصور در خیابان حضور یایند.
وی افزود:با مدیریت خوب فرمانداران شهرستان‌های زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان در مبارزه با کرونا که در برخی موارد پیشگام بودند، خوشبختانه آمار فراگیری کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان کاهش یافته است.
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: امیدواریم با توجه به رویکرد جدید شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در منطقه باشیم و این را بدانیم که هنوز بسیاری از افراد ناقل بدون علامت هستند و همچنان خطر انتقال وجود دارد و تنها راه مبارزه با ویروس کرونا ایجاد محدودیت است.
وی با بیان اینکه وظیفه ما در این روزها سنگین‌تر شده است، افزود: برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند باید تلاش بیشتری داشته باشیم و اصناف پرخطر باید باز هم تعطیل بمانند و اصنافی هم که شروع به کار خواهند کرد باید با رعایت ضوابط و اعمال محدودیت‌ها بازگشایی شوند.
سلمان‌زاده با اشاره به اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند به مشارکت عمومی نیاز دارد گفت: حضور مردم در خیابان‌ها و بازارها نگران کننده است.
امام جمعه آبادان نیز با تقدیر از همه کسانی که در صف مقدم مبارزه با این ویروس منحوس هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب نشان افتخار این راه را بر گردن پزشکان و پرستاران زیبنده دانسته‌اند که این بسیار باارزش است.
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور، همچنین از نیروهای مسلح، شهرداری، آتش‌نشانی، صدا و سیما و اهالی رسانه که در مسیر فرهنگ‌سازی برای مبارزه با کرونا نهایت تلاش خود را داشته‌اند قدردانی کرد و افزود: در این بین مراکز مذهبی، ائمه جمعه و جماعات نیز نهایت همکاری را با متولیان سلامت جامعه داشتند.
وی ادامه داد: برای اجرای صحیح فاصله‎گذاری هوشمند در جامعه باید فرهنگ‌سازی کرد؛ خیلی‌ها هنوز این ویروس را باور نکرده‌اند و باید برای حفظ جان و سلامت مردم در میدان ایستاده و موضوع را مدیریت کنیم.
فرماندار ویژه آبادان نیز با اشاره زحمات به تلاشگران عرصه سلامت بیان کرد: کرونا این روزها همه را تهدید می‌کند و فقیر و غنی و مسوول و غیرمسوول را نمی‌شناسد.
سید زین‌العابدین موسوی گفت: شکست کرونا استراتژی ویژه خود را دارد و ما همه باید در برابر این ویروس محافظت لازم را داشته باشیم.

محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر نیز گفت:مدیریت شرایط امروز مهم است ما می‌خواهیم که تا یک ماه آینده دچار طغیان نشویم امکانات و تجهیزات ما بسیار کم است اگر ۱۰ درصد جمعیت زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان دچار مشکل شوند ما امکانات و تجهیزات کافی برای این جمعیت نخواهیم داشت و بحران چند برابر خواهد شد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید