امروز:
پنجشنبه - 14 تير - 1403
ساعت :

فیشینگ

 اگرچه کلاهبرداری آنلاین شامل سرقت هویت، کلاهبرداری های فیشینگ و ویروس ها می شود، اقداماتی وجود دارد که می توان برای محافظت در برابر آنها انجام داد

 پیمایش در حوزه آنلاین می‌تواند چالش بزرگی باشد، به‌ویژه اگر فردی هستید که در مورد تهدیدات و نحوه هدف‌گیری آنها خیلی آشنا نیستید.

 اگر در این دسته قرار می گیرید و می خواهید اقداماتی را برای افزایش ایمنی آنلاین خود و کاهش خطر کلاهبرداری انجام دهید، در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید رعایت کنید.

 1. با کلاهبرداری های فیشینگ در حال تغییر همیشه به روز باشید.

 روش‌هایی که مجرمان سعی می‌کنند اطلاعات و پول نقد شما را به دست آورند، دائماً در حال تغییر هستند.

 هر بار که شرکت ها و مصرف کنندگان گام هایی برای بستن منافذ بر می دارند.

 آن ها راه‌حل‌های همیشه در حال تکامل را ارائه می‌کنند.

 برخی از کلاهبرداری‌هایی که می‌توانید طعمه آنها شوید، فوق‌العاده پیچیده هستند، به این معنی که حتی باهوش‌ترین افراد نیز ممکن است متقاعد شوند.

آن ها می توانند دقیقاً از وب سایت های شرکت، نشانی های ایمیل و شماره تلفن های جعلی تقلید کنند و می توانند از تکنیک های پیچیده برای دریافت اطلاعات از شما استفاده کنند.

 

به عنوان یک مصرف کننده، باید از نوع کلاهبرداری هایی که استفاده می شود مطلع باشید و خود را آماده کنید تا مراقب آنها باشید.

شما می توانید از بسیاری از وبلاگ ها و سایت های آنلاین مختلف استفاده کنید و می توانید اطلاعات زیادی را در سایت ها بیابید.

مسلح کردن خود به دانش برای از بین بردن کلاهبرداران و محافظت از خود یکی از بهترین کارهایی است که می توانید هنگام مبارزه با کلاهبرداری آنلاین انجام دهید.

 

2. ابزار جست و جوی IP را در وب سایت ها/وبلاگ های خود نصب کنید تا عوامل و ترافیک بد را ردیابی کنید (LI)

 

اگر وب سایت یا صفحه وبلاگ خود را دارید، ممکن است بدانید که بازیگران بد و ربات ها از ایجاد مشکل لذت می برند.

این می تواند به شکل نظرات توهین آمیز، هرزنامه یا بارگذاری بیش از حد وب سایت شما باشد که باعث خرابی می شود.

همچنین می تواند به این معنی باشد که هکرها سایت شما را هدف قرار می دهند تا به آن دسترسی پیدا کنند و آن را تحت کنترل خود درآورند.

 

ابزار جستجوی IP یک راه حل عالی برای کسانی است که بیش از حد از فناوری آگاه نیستند: این ابزار به صاحب وب سایت اجازه می دهد تا بر هر بازدید کننده از سایت بر اساس آدرس IP خود نظارت داشته باشد.

علاوه بر این، این ابزار می تواند اعتبار یک آدرس IP را ارزیابی کند، آدرس ها را در برابر لیست سیاه محتوای هرزنامه بررسی کند و سرورهای پروکسی، موقعیت جغرافیایی، دامنه و نام میزبان را شناسایی کند.

 

این نوع ابزارها را می‌توان به تنهایی یا همراه با روش‌های دیگر برای درک بیشتر بازدیدکنندگان یک سایت و کمک به مقابله با تقلب استفاده کرد.

ابزار جست و جوی IP مکانی عالی برای شروع برای کسانی است که می خواهند از وب سایت ها، مشاغل یا سایر بازدیدکنندگان خود محافظت کنند.

 

3. رمزهای عبور امن ایجاد کنید – مرتباً آنها را تغییر دهید.

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که مجرمان به حساب‌های شما دسترسی پیدا می‌کنند، از طریق هر نوع هک با فناوری پیشرفته نیست.

این کار به سادگی با حدس زدن رمز عبور شما انجام می شود.

به گزارش CNBC، محبوب ترین و پرکاربردترین پسوردهای جهان عبارتند از: qwerty، password، 12345 و ترکیبات مختلف مشابه.

بسیاری نیز از چیزهایی مانند نام خانوادگی خود استفاده می کنند که به راحتی می توان آن را در اینترنت پیدا کرد حدس زدن این موارد برای مجرمان آسان است، عمدتاً اگر چیزی در مورد کاربر بدانند.

مساله دیگر این است که وقتی رمز عبور داریم، آن را به اندازه کافی تغییر نمی دهیم.

 

بدتر از همه، ما از یک رمز عبور در چندین پلتفرم دوباره استفاده می کنیم، به این معنی که وقتی مجرم به یک حساب دسترسی پیدا کرد، می تواند به همه آنها دسترسی داشته باشد.

این یک مشکل قابل توجه است و می تواند منجر به خسارات و ضرر مالی قابل توجهی برای اعضای عمومی ناآگاه شود.

بهترین راه برای جلوگیری از چنین موقعیت هایی این است که رمز عبور ایمن ایجاد کنید، آنها را به طور منظم تغییر دهید و برای هر حساب کاربری رمز متفاوتی داشته باشید.

 

تولید کننده های رمز عبور آنلاین می توانند رمزهای عبور قوی و منحصر به فردی را برای شما ایجاد کنند که سپس می توان از آنها برای هر حساب استفاده کرد.

شما باید سعی کنید رمز عبور خود را هر سه ماه یکبار، حداکثر چهار ماه، تغییر دهید. یک راه آسان برای به خاطر سپردن انجام این کار این است که وقتی رمز عبور خود را به چیزی اساسی تغییر می‌دهید، زمان‌بندی یک یادآوری تقویم برای تغییر آن در سه تا چهار ماه آینده است.

این یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از ایمن ماندن حساب‌های شما است.

 

4. بدانید چه کسی سوال می کند

بسیاری از ما مملو از ایمیل‌ها، پیامک‌ها و حتی تماس‌های تلفنی هستیم که از ما می‌خواهند اطلاعات شخصی را فاش کنیم یا پیوندها را دنبال کنیم تا جزئیات خود را تأیید کنیم.

در اکثریت قریب به اتفاق موارد، اینها نادرست هستند و توسط مجرمانی ایجاد می شوند که می خواهند شما را فریب دهند.

 

هیچ شرکت معتبری از شما نمی خواهد اطلاعات شخصی خود را از طریق تلفن یا از طریق ایمیل فاش کنید.

علاوه بر این، باید مراقب هرگونه ارتباطی باشید که از شما می خواهد رمز عبور خود را بازنشانی کنید، جزییات کارت را تأیید کنید یا اطلاعات دیگری را تحویل دهید.

 

بهترین توصیه این است که با هر یک از این درخواست ها با شک برخورد کنید.

ابتدا آدرس ایمیل یا شماره ارسالی را بررسی کنید می توانید به صورت آنلاین جست و جو کنید تا ببینید آیا آنها به عنوان مشکوک علامت گذاری شده اند یا خیر.

 

همچنین، مطمئن شوید که آنها با سایر مکاتبات شرکت مطابقت دارند.

سپس، خودتان از طریق شماره یا ایمیلی که قبلاً برای دریافت آنها استفاده کرده اید، با شرکت تماس بگیرید و سعی کنید ارتباط اخیر را تأیید کنید.

در صورت امکان، یک نسخه را برای خدمات مشتری یا مدیر حساب خود ارسال کنید تا آنها به شما اطلاع دهند که آیا قانونی است یا خیر. 

 

5. از دستگاه های خود محافظت کنید 

در سال 2022، بسیاری از ما طیف وسیعی از دستگاه های الکترونیکی را خواهیم داشت که برای دسترسی به اینترنت و انجام وظایف مختلف از آنها استفاده می کنیم.

اینها شامل تلفن های همراه، تبلت ها، لپ تاپ ها، رایانه های شخصی، تلویزیون های هوشمند، کتابخوان های الکترونیکی، ساعت های هوشمند و دستیارهای خانگی هستند.

بسیاری از این دستگاه ها از ما می خواهند که آنها را به حساب های ایمیل، کارت ها و درگاه های پرداخت پیوند دهیم.

 

ما همچنین به طور مرتب داده های شخصی خود مانند نام، آدرس، ورود به سیستم و رمز عبور، عکس ها، فیلم ها، شماره تلفن همراه و حتی ترجیحات را به آنها می دهیم. اما این نوع اطلاعات، اگر به دست افراد اشتباهی برسد، می تواند ویرانگر باشد .

 

این می تواند منجر به سرقت هویت، کلاهبرداری، و مسائل دیگر شود که هزینه زیادی برای زمان، پول و صلح دارد.

برای مبارزه با این، لازم است اقداماتی برای ایمن سازی و محافظت از دستگاه های خود انجام دهید.

به عنوان مثال: مطمئن شوید که هر دستگاهی که دارید با یک رمز عبور قوی، بیومتریک و احراز هویت دو مرحله ای ایمن است.

همچنین باید در مورد خروج از حساب‌ها و دستگاه‌های خاص که در حال استفاده نیستند، محتاط باشید.

 

همچنین نرم افزارهای امنیتی مختلف و محصولات آنتی ویروس وجود دارند که می توانند محافظت بیشتری از شما و داده های شما را داشته باشند گزینه های زیادی نیز در بازار وجود دارد که هم استفاده آسان و هم مقرون به صرفه است.

بسیاری از دستگاه‌ها مانند موبایل، تبلت و رایانه‌های شخصی دارای نرم‌افزار داخلی هستند که می‌تواند امنیت را از نظر هرگونه حفره یا خطرات قریب‌الوقوع ارزیابی کند، و شما را از اقداماتی که برای رفع آنها باید بردارید مطلع می‌کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید