امروز:
سه شنبه - 29 خرداد - 1403
ساعت :

قلعه‌نویی: موقعیت داشتیم و شایسته برد بودیم

سرمربی تیم ملی گفت: سفر طولانی به هنگ‌کنگ شادابی بازیکنان را گرفته بود.قلعه‌نویی: موقعیت داشتیم و شایسته برد بودیم

به گزارش حبیب خبر از "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ایران در نشست مطبوعاتی بعد از بازی با ازبکستان حضور یافت و از نمایش تیمش در نیمه دوم این بازی تمجید کرد و گفت که ایران شایسته برد در این بازی بوده است.

قلعه‌نویی همچنین شرایط سفر به هنگ‌کنگ و بازگشت با پرواز طولانی از این کشور را علت شاداب نبودن نمایش تیم ملی ایران دانست.

صحبت‌های او را بخوانید:

ازبکستان دو ستاره تاثیرگذار داشت

خوشحالیم که صعود کردیم و سرگروه هم شدیم و این خودش مطلب مهمی است. از مردم تشکر می‌کنم که آمدند و تا ثانیه آخر تیم را تشویق کردند. از بازیکنان هم تشکر می‌کنم.

دلیلش این است که این بازی در آخر فصل بود و تیم با آن شرایط به هنگ‌کنگ رفته و بدون تمرین و با 20 ساعت و خرده‌ای از آن کشور برگشتیم و بدن بازیکنان در نیمه اول آن شادابی را نداشت.

2 بازیکن ازبکستان در سرنوشت قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ تاثیرگذار بودند.

باید از بزرگترهای تیم ملی تقدیر کنیم

در هنگ‌کنگ در رطوبت 92 درصد بازی کردیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم. دیدید که بدن بازیکنان شادابی لازم را نداشت مثلا امین حزباوی به من می‌گوید که شرایط بازی را ندارم. جوانی 20 ساله است. می‌گویم چرا؟ می‌گوید احساس می‌کنم بدنم تخلیه شده تازه این جوان است. به این خاطر باید از بازیکنان تقدیر ویژه کرد. مخصوصا بزرگترهای تیم که شرایط بهتری داشتنند و در دو بازی پشت سر هم یک بازیکن از ایران بهترین بازیکن شده است.

آمار می‌گوید خوب بودیم

نیمه اول خوب نبودیم که علتش خستگی بود. انتهای فصل است و بازیکنان از نظر بدنی تخلیه شده بودند ولی نیمه دوم بازی روان و موقعیت‌های گل زیاد داشتیم و آماری که به من دادند از نظر شوت به دروازه و امید به گل و همه چیز بهتر بودیم اما توپ‌هایمان گل نشد.

از بازیکنانم راضی بودم

تیم ازبکستان هم از تیم‌های قدرتمند آسیاست این تیم با استرالیا مساوی کرده است و در جام ملت‌ها مقابل قطر با پنالتی باخت و حذف شده است. این تیم هم قدرتی و هم فیزیکی است. 2 بازیکن ازبک که در ایران بازی می‌کنند در سرنوشت قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ تاثیرگذار بودند. با این شرایطی که گفتم از بازیکنان راضی بودم.

نیمه دوم خوب بودیم و می‌توانستیم ببریم

مشکلی دیگر که داشتیم این بود که لژیونرها خیلی‌هایشان اول ماه مسابقات‌شان تمام شده بود. سه چهار روز به آنها استراحت دادیم و به آنها تمرین فردی دادیم. لیگ 12 خرداد تمام شده و 13 خرداد به هنگ‌کنگ رفتیم و یک مقدار روی روند تیمی ما تاثیرگذاشت. اما نیمه دوم به نظر من نسبت به این بازی خوب بود اما نسبت به توانایی‌ها ما خوب نبودیم با این حال می‌توانستیم برنده شویم.

اعتراض هواداران؟ باید به نظر مردم احترام بگذاریم

یک‌سری اهداف داریم و بر اساس آن اهداف برنامه‌ریزی می‌کنیم و جلو می‌رویم. همین که توانستیم جمعیت زیادی را به ورزشگاه بکشانیم و همین که با تیم خوب ازبکستان مساوی کردیم و مردم ناراضی هستند نشان می‌دهد که با سرعت بیشتری حرکت می‌کنیم و باید به نظر همه مردم احترام بگذاریم.

هیچ تیمی مثل ما پرواز نمی‌کند

ولی وظیفه ما این است که باید خیلی خوب بازی کنیم و قول می‌دهم در مرحله بعدی بهتر بازی می‌کنیم اما شرایط و بستر را درست کنیم. هیچ تیمی در دنیا مثل ما پرواز نمی‌کند به‌خصوص با امکاناتی که الان وجود دارد. هیچ تیمی این مدلی پرواز نمی‌کند آنقدر شرایط سخت بوده که یک جوان می‌گوید نمی‌تواند بازی کنم و جوان دیگر رفته از نظر بدنی شادابی لازم را نداشت.

دو برابر حریف امید به گل داشتیم

با همه توضیحاتی که دادم که آخر فصل بود و بدن‌ها خسته بودند و لژیونرها زودتر فصلشان تمام شده و لیگ ما 12 خرداد و بدون تمرین بازی کردیم و با 4 پرواز سختی که داشتیم اما نیمه دوم با غیرت بازی کردیم.

 آماری که به من دادند موقعیت گل حریف 43 صدم بود و ما بالای یک بودیم و آمار مالکیت 53 به 47 بود. امید گل ما دو برابر هم بیشتر بود. همه را گفتیم اما شرایطمان خوب نبود اما در نیمه دوم گردش توپ و ایجاد روزنه و...خوب بودیم.

امیدوارم لیگ آینده به تیم ملی کمک کند و شرایط سنی لیگ پایین‌تر بیاید. لیگ گذشته میانگین سنی 27 بوده و مثل گذشته جوانان زیادی تحویل نداده با همه این‌ها دنبال کار خودمان هستیم.

دوره قبل با یک مساوی حذف می‌شدیم

آقای طارمی توضیح داد که در دوره گذشته با یک مساوی حذف می‌شدیم اما در این دوره دو بازی تشریفاتی داشتیم که باید رنکینگ و سیدمان را حفظ می‌کردیم و در مرحله سوم برخی بازیکنان مثل قائدی، محبی، عزت‌الهی و علی قلی‌زاده به ما اضافه می‌شوند. امروز بازیکنانی بودند که حتی همراه تیم نبودند. ترابی همراه تیم نبود اما خیلی خوب بازی کرد.

یک مهاجم حریف در ایتالیا است

من 12 سال است در ازبکستان رفت و آمد می‌کنم روی تیم پایه‌شان برنامه‌ریزی خوبی انجام داده جوانانش با ژاپن فینال رفته است و تیم امیدش به المپیک رفته است. 2 بازیکنی که در لیگ ما بوده در قهرمانی و نایب قهرمانی تاثیرگذار بودند و یک مهاجمش در ایتالیا بازی می‌کند.

 ازبکستان از قدرت‌های آسیاست اما با شناختی که از این دو بازیکن داشتیم تقریبا توانستیم کارایی آنها را بگیریم.

تکلیف لیگ مشخص نباشد، برنامه عوض می‌شود

من باید صحبت‌های آقای تاج را کامل بخوانم اما یک‌سری مشکلات درون سازمانی داریم ولی لزومی ندارد بیرون بگوییم اما به‌خاطر مردم باید بپذیریم. یک‌سری بازیکن داریم که لژیونر هستند که باید منتظر بمانیم و برنامه لیگ را بببنیم و لژیونرها هم هستند.

 لژیونرهای ما 5 خرداد تمرینات شان را شروع کردند و برخی دیگر بازیکنان 12 خرداد برخی مشکلات ریز هم داشتیم قایدی نتوانسته به ما کمک کند. این مشکلات باید برطرف کنیم و اینکه لیگ چه زمانی شروع می‌کنیم یک برنامه برای لژیونرهاست. یک برنامه هم برای این است که اگر لیگ تکلیفش مشخص نباشد باید یک نوع دیگر برنامه‌ریزی کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید