امروز:
سه شنبه - 29 خرداد - 1403
ساعت :

عبدالرضا شاه غریب

 یک مربی فوتبال سود برخی مدیران را در همراهی با دلال‌ها دانست و گفت: شوربختانه مافیای دلالی در فوتبال ایران وجود دارد ولی در فوتبال خوزستان بیشتر رخنه کرده است.

 به گزارش حبیب خبر، "عبدالرضا شاه غریب" در گفت و گو با ایسنا، درباره بقای سخت تیم های استقلال خوزستان و فولاد در لیگ برتر و سقوط نفت آبادان، بازگو کرد: افت فوتبال خوزستان به نبود مدیریت و برنامه ریزی لازم از سوی متولیان این رشته در استان برمی گردد. شرایط خوبی را شاهد نیستیم و این در حالی است که در گذشته خوزستان یک لیگ فوتبالی داشت که سرآمد تمام لیگ های کشوری بود اما متاسفانه با ناکارآمدی مدیران توسعه و پیشرفت فوتبال، شاهد افت فوتبال خوزستان بوده ایم که نمونه بارز آن نیز سقوط نفت و بقای سخت فولاد و استقلال خوزستان است.

مدیران صنعت نفت باید استعغا می‌کردند

او ادامه داد: متاسفانه ناکارآمدی مدیران این وضعیت را برای فوتبال خوزستان رقم زد و متاسفانه یاد گرفته ایم اگر در جایی نتوانستیم توانایی های مان را بروز دهیم در همان جا می‌مانیم؛ درباره ناکامی نفت آبادان نیز باید همه مدیران این تیم و باشگاه استعفا می کردند ولی به رغم اینکه تیم را به لیگ یک سقوط دادند همچنان این مدیران در جای خود مانده اند، مگر می شود؟ چطور می خواهند آب ریخته را جمع کنند.

این مربی فوتبال تاکید کرد: به نظرم حق صنعت نفت سقوط بود چون به خوبی مدیریت نشد و اکنون سوال من این است که چرا عواملی که باعث سقوط تیم شدند همچنان هستند؟ اگر توانمند بودند که تیم را نگه می داشتند.

برخی مربیان با مافیای دلالی همسو هستند

او بیان کرد: متاسفانه مافیای دلالی در فوتبال ایران وجود دارد که در فوتبال خوزستان بیشتر رخنه کرده و همین نیز از دلایل افت تیم های خوزستانی در سال های اخیر است. حتا متاسفانه برخی مربیان و کادرهای فنی نیز همسو با چنین افرادی هستند و همین باعث می شود که فوتبال ما دچار چنین نوساناتی شود.

*در خوزستان نتوانسته‌اند دلالی را مهار کنند

شاه غریب با بیان این که فرایند بذرپاشی برای پیشرفت فوتبال خوزستان انجام نشده است، افزود: این مهم به این موضوع برمی گردد که دلالی موجود در خوزستان خیلی قوی تر عمل می کند و اجازه نمی دهد آکادمی های ما به خوبی فعالیت و رشد کنند.

اینکه آکادمی های موجود در خوزستان رشد نمی کنند به این دلیل است که انگیزه لازم برای رشد وجود ندارد. متاسفانه هر سال تعدادی از مربیان در تیم های خوزستانی فعالیت می کنند که استفاده از نیروهای جوان خوزستانی در دستور کار آنها نیست زیرا همان دلالی‌ها، بازیکنانی را که می خواهد برای آینده و پس انداز خود ارتقا دهد، به واسطه همین مربیان در تیم های مدنظر می گنجاند تا بازیکنانش در چرخه تولید قرار بگیرد و طی حضور در لیگ های مختلف کشوری، به سودآوری برسند. متاسفانه همین نیز سرچشمه رکود فوتبال خوزستان است و نتوانسته ایم دلالی را مهار کنیم.

*سود برخی مدیران در همراهی با دلال‌هاست

او گفت: بومی های خوزستان نیز مقصر هستند زیرا برخی از آنها در دستورات این دلال ها قرار می گیرند و طبق نظر آن ها حرکت می کنند، اما اگر چشم شان به شهر و جوانان شهرشان باشد، هیچ زمانی این اتفاق نمی افتد.

 این نکته کلیدی است که باید روی آن کار شود و مدیرانی که در راس هستند باید کمک کنند که البته کمتر موقعی کمک می کنند، چون در همین کار برای آن ها سود است، اما باید بدانیم که بار کج به منزل نمی رسد.

 مثل امسال که سه تیم خوزستان متزلزل بودند و صنعت نفت آبادان سقوط کرد و شاید فصل آینده فولاد یا استقلال خوزستان دچار این وضعیت شوند.

به هر روی هشدار می دهم که اگر جلوی چنین مواردی گرفته نشود، در ادامه با چالش های جدی تری در فولاد و استقلال خوزستان مواجه خواهیم شد و این در حالی است که تیم های لیگ برتری استان های دیگر در حالی پیشی گرفتن از فوتبال خوزستان هستند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید