امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

تعطیلی باغ معین، باغ هنر خوزستان را می خشکاند! 

یک کارگردان تئاتر خوزستان گفت: در اهواز به شدت با کمبود مکان استاندارد برای تمرین و اجرای نمایش مواجه هستیم و باغ معین تنها جایی است که بدون هیچ گونه چشمداشت مالی و بدون دریافت پول اجازه تمرین را به ما داده است.

به گزارش ۲۱ اردی بهشت ۱۴۰۳ حبیب خبر،"سید منصور ناصری" در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اجرای حکم تخلیه مجموعه تفریحی، اقامتی و فرهنگی باغ معین ابراز کرد: سال هاست که گروه های نمایشی به دلیل کمبود جا و مکان استاندارد و مناسب برای تمرین بی خانمان هستند و مجبورند در مکان های دیگری تمرین کنند.

او افزود: تالار آفتاب هم که تنها جا برای تمرین گروه های نمایشی است با کمبود مواجه است و پاسخ گوی هنرمندان و هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر نمایش نیست.

کارگردان، بازیگر و نمایشنامه نویس خوزستانی یادآوری کرد: در این شرایط مجموعه فرهنگی، هنری و تفریحی اقامتی باغ معین از یک سال پیش بدون دریافت حتا یک ریال پول و چشمداشت مالی امکان و فرصت تمرین را به صورت رایگان به ما داد و این کاری بود که هیچ کس در این دوره و زمانه انجام نمی دهد مگر آن که آدم آزاده و هنرشناس یا دغدغه هنر و فرهنگ داشته باشد.

تعطیلی باغ معین، باغ هنر خوزستان را می خشکاند!

* انتقاد از اجرای حکم تخلیه باغ معین اهواز و تعطیلی احتمالی آن

ناصری با انتقاد از اجرای حکم تخلیه باغ معین اهواز و تعطیلی احتمالی آن، گفت: شنیدن این خبر سبب ناراحتی و دلسردی ما شده و چند روزی است که دل و دماغ تمرین نداریم و حال مان از شنیدن این خبر خوب نیست.

او افزود: واقعأ در یک سال و اندیِ قبل تنها جایی که توانستم بدون هیچ گونه دغدغه ای تمرین کنم باغ معین بود که نه تنها از من پول طلب نکردند که حمایت هم شدم و توانستم شمار زیادی از بچه های این شهر و شهرهای اطراف را در این مکان آموزش دهم.

* هنر نمایش در اهواز مظلوم و غریب است

این کارگردان تیاتر خوزستان آشکار کرد: هنر نمایش در اهواز مظلوم و غریب است و هنرمندان اهوازی با کمترین ها و کمترین حمایت ها کار می کنند و اگر قرار باشد همین جای تمرین را هم از ما بگیرند دیگر نمی دانیم چه کنیم.

ناصری ادامه داد: آقای حسین پور، این اجازه را به ما داد که در باغ معین بتوانیم یک مجموعه را راهنمایی کنیم، راهبرد داشت و توانستیم با راحتی که این جا داشتیم، برای رفت و آمد بچه ها، هنرجویان زیادی را  در حوزه آموزش، هنرهای دراماتیک، تیاتر و در بخش های مختلف حتا نویسندگی، کارگردانی و بازیگری تربیت کنیم.

تعطیلی باغ معین، باغ هنر خوزستان را می خشکاند!

* هنرمندی که نگرانی ما را می فهمید

او یادآور شد: این جا برای ما مکان خوبی بود؛ در صورتی که در این شهر تعداد زیادی سالن وجود داشت که هیچ کدام به ما نرسید و این جا تنها جایی بود که، پناه آورده بودیم. آقای حسین پور به عنوان هنرمندی که دغدغه ما را می فهمید، این جا به ما پناه داد و توانستیم طرح های خود را اجرایی کنیم.

بنیانگذار رویداد چهارشنبه ها با تیاتر در خوزستان گفت: همچنین در این مکان یک جشنواره کوتاه تیاتر، با ۱۶ اثر، تولید و اجرا کردیم و مخاطب داشتیم و این ها همه به لطف آقای حسین پور بود.

ناصری با انتقاد از اجرای حکم تخلیه باغ معین اهواز و تعطیلی احتمالی آن، افزود: بنده هیچ گونه شناختی نسبت به آقای "آخوند علی" نداشته و ندارم، فقط این را می دانم که ایشان رییس دانشگاه چمران است و نامش را می گذارم آقای ایکس و هر گزینه ی دیگر جایگزین ایشان شود، ای کاش با تحقیق بهتری عمل کند. حضوری بیاید و با بقیه دوستان هم حرف بزند و نظر آنها را هم جویا شود.

او گفت: باغ معین تنها جایی بود که می توانستیم بیاییم؛ اگر بسته شود، ما برای مکان آموزشی مشکل داریم. توان مالی هم نداریم که بتوانیم جایی را برای بچه ها در نظر بگیریم. از ایشان خواهش می کنم با گشاده دستی بیش تر و بهتری به این موضوع نگاه کنند و ان شاءالله که جامعه هنری در این کش و قوس ها، کم تر ضربه بخورد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید