امروز:
چهارشنبه - 19 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 ثبت ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان با اشاره به آمار اقامت کنندگان و بازدید از جاذبه ‌های گردشگری استان از ابتدای فعالیت ستاد نوروزی ۱۴۰۳ گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نزدیک به ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌ های گردشگری خوزستان به ثبت رسیده است.

به‌گزارش حبیب خبر، "جمال عامری‌نسب" بازگو کرد: میانگین اقامت هر گردشگر نوروزی که از پنج مبدآ ورودی وارد استان می شوند، از دو تا سه شب است؛ به این معنی که هر گردشگر از دو تا سه شب در استان ماندگاری دارد؛ از این رو، میزان کل اقامت در بازه زمانی یادشده در اقامت‌گاه ‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خوزستان، براساس نفر شب اقامت ( یک گردشگر؛ دو تا سه نفرشب اقامت)، یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۸۹۳ نفر به ثبت رسیده است.

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان افزود: همچنین دربازه زمانی پیش‌گفته، شمارد بازدید از جاذبه ها و ظرفیت های متنوع گردشگری اعم از فرهنگی، تاریخی و توریستی استان نیز به ۹ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۶۵ نفربازدید ثبت شده است که وضعیت مطلوبی خوش بختانه در این زمینه داریم.

او گفت: باتوجه به اقلیم مناسب استان در ایام نوروز و برخورداری از هوای مطلوب، می‌توان انتظار داشت که این آمار تا پایان تعطیلات رشد قابل توجهی داشته باشد. تحقق این مهم، نقش صداوسیما، اصحاب رسانه و کانال‎ های خبری مردمی را در معرفی چهرهای زیبا و مطلوب از ظرفیتهای خدادادی و انسانساز از خوزستان به جامعه هدف داخلی و خارجی، بسیار پررنگتر میکند.

عامری‌نسب در ادامه عنوان کرد: حدود ۱۴ درصد از مسافران و گردشگران نوروزی ( ۱۹۷ هزار و ۲۱۴ نفر) در اقامتگاههای رسمی دارای پروانه بهره برداری شامل هتل، هتل آپارتمان، میهمان پذیر، اقامتگاه های بومگردی، مجتمع های گردشگری، پارک‌ های ملی طبیعت‌گردی و... اقامت دارند و باقی گردشگران و مسافران نیز به شمار یک‌میلیون و ۲۰۶ هزار و ۶۷۹ نفر معادل ۸۶ درصد در سایر ظرفیت های اقامتی نوروزی استان اعم از غیررسمی و اضطراری شامل کمپینگ های موقت، چادرهای مسافرتی، کلاس‎ های مدارس، اردوگاه ها و قرارگاه های راهیان نور، میهمانسرا های دولتی، سالن های ورزشی، خوابگاه های دانشجویی و غیره اسکان دارند.

او در ادامه با اشاره به طرح بازدیدهای نظارتی درایام نوروز گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا هشتم فروردینماه ۱۴۰۳، ۱۲۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و دستگاه های خدماترسان به مسافران و گردشگران نوروزی در استان صورت گرفته که از این تعداد بازدید نظارتی انجامشده، ۸۰ بازدید از مراکز اقامتی، ۲۶ بازدید از مراکز پذیرایی بین راهی، ۱۱ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۹ بازدید نیز از سایر واحدهای خدمترسان انجام شده است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: در مجموع این بازدیدها، تعداد هفت تذکر و  یک فقره تشویق به ثبت رسیده است؛ ضمن این که شاهد تعطیلی یا تعلیق هیچیک از واحدهای خدماترسان در سطح استان تا به این تاریخ نبودهایم. 

او خاطرنشان کرد: تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، نظارت‎ های مستمر بر کیفیت و نرخ خدمات و صنوف مختلف از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرت هوائی و گردشگری ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید