امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 طالقانی: آماده حسابرسی و پاسخ گویی هستیم/ رودر روی تهمت زن ها می ایستیم

رییس هیأت فوتبال خوزستان گفت: مسوول برگزاری مسابقات فوتبال استان، نظارت بر عملکرد مدارس فوتبال و توسعه آموزش با هدف کشف استعداد های درخشان و خلاق هستیم و برابر اساسنامه و قوانین فدراسیون  فوتبال و فیفا، هیچ هیأت فوتبالی اجازه ورود و دخالت در امور باشگاه داری، تیم داری و نوع مدیریت تیمداری ندارد. ما فقط می‌توانیم به مدیران باشگاه‌ ها وتیم ها، توصیه یا پیشنهاد و هشدار وضعیت دهیم.

به گزارش شانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ حبیب خبر، "عبدالکاظم طالقانی" در نشست خبری پایان سال در جمع خبرنگاران افزود: قبول یا رد این توصیه به نوع مدیریت آن باشگاه و آن تیم دارد که حرف ما را بپذیرد یا توجه نکند.

او گفت: هم اکنون فوتبال خوزستان دارای ۱۵ لیگ در رده های مختلف فوتبال است و در کنار آن برای نخستین بار در کشور با هدف انگیزه سازی و فرصت نمایان شدن استعدادهای درخشان فوتبال پایه، به جای اینکه برای مدارس فوتبال فستیوال مختصر برگزار کنیم اقدام به برگزاری رقابت تیمی مدارس فوتبال کردیم و هم اکنون ۵۶ تیم از مدارس فوتبال استان با هدف کشف استعداد های خلاق و شناخته شده  تیم های مدارس فوتبال برتر استان برای حضور در رقابت‌های لیگ مدارس فوتبال خوزستان با هم درحال رقابت هستند.

رییس هیات فوتبال در ادامه بازگو کرد: گفته می‌شود چرا از تیم های استان برای برگزاری مسابقات مبلغی به عنوان ورودی دریافت می شود!؟ مسیر ورود و خروج این مبالغ- از لحظه واریزی به حساب هیأت فوتبال تا هزینه شدن آن- در سیستم امور مالی هیأت مشخص است. مبالغ ورودی تیم ها برای تامین هزینه های داوری، ناظران و برگزاری مسابقات است و هیات فوتبال هیچ سودی از این مبالغ نصیب اش نمی شود.

* سیستم مالی به روز و شفاف است

او افزود: هیات فوتبال خوزستان، تنها هیات فوتبال استانی است که داری شناسه و سیستم مالی اش مستقیم به سامانه اداره مالیاتی و نظارت بر عملکرد مالی وصل است و ضمن به روز بودن کاملا شفاف است. بنده آمادگی هیات فوتبال خوزستان را برای هر نوع حسابرسی و رسیدگی و بازرسی اعلام می‌کنم.

طالقانی گفت: خوش بختانه خزانه دار هیأت فوتبال خوزستان یکی از مدیران عالی استان است ایشان قبل از اینکه مدیر کل اداره دارایی خوزستان شوند سال ها مسوولیت خزانه داری هیأت فوتبال خوزستان را داشت و حضور ایشان باعث سیستماتیک شدن امور مالی هیأت فوتبال شد. هم اکنون صورت های مالی و اسناد مالی اداری هیأت فوتبال خوزستان توسط یک شرکت حسابرسی صاحب نام کشوری در حال حسابرسی است.

*به دست گرفتن هیأت فوتبال خوزستان با ۸۰ میلیون بدهی

 بنده با هشتاد میلیون بدهی هیأت فوتبال خوزستان را تحویل گرفتم ولی اینک نه تنها بدهی نداریم بلکه ورود و خروج هر مبلغی در هیأت فوتبال استان بسیار شفاف است عده ای بنده را به تنگ چشمی در پرداخت متهم می‌کنند ولی من اعتقادم بر شفافیت و حقانیت است.

* تلاش هیات فوتبال را نباید غیر دادگرانه واکاوی کرد.

او افزود: هیات فوتبال خوزستان در تلاش است فوتبال استان را به شکوه شایسته اش برساند. ما دنبال کشف استعداد های درخشان فوتبال و پر کردن اوقات‌ فراغت جوانان در مستطيل سبز فوتبال هستیم. این تلاش را نباید غیر دادگرانه واکاوی کرد.

او گفت: بنده هم نسبت به وضعیت کنونی تیم‌های لیگ برتری و نتایج بدست آمده نگران هستم و بارها به اتفاق مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان به مدیران تیم ها تذکر و هشدار و توصیه های لازم را دادیم ولی باز هم تکرار می‌کنم اجازه دخالت در امور مدیریت تیم ها را نداریم.

* هیات فوتبال سانتافه ندارد

طالقانی در پاسخ پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر شایعات اخیر درباره رییس هیأت فوتبال خوزستان و پسرشان گفت: پاسخ اصلی را باید آنان که این شایعات را مطرح کرده اند بیان کنند. بنده از طریق قانون پیگیر موضوع مطرح شده هستم اما برای شفاف سازی باید عرض کنم: هیات فوتبال خوزستان  دارای دو خودرو است. یکی از این خودرو ها در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است و دیگری هم اکنون در هیأت فوتبال استان موجود است. آن کسی که می‌گوید: سانتافه از پول هیأت فوتبال خوزستان خریداری شده باید با مدرک درستی این گفته خود را به اثبات برساند در غیر این صورت باید پاسخ گوی این اتهام نسبت داده شده، باشد.

همچنین گفته شده است هیات فوتبال برای برگزاری کلاس های آموزش داوری از هر شرکت کننده مبلغ شش میلیون تومان دریافت کرده است. این هم یک نوع تخریب و تضعیف است.

هیأت فوتبال خوزستان چند سال است که برگزاری کلاس های آموزش داوری را به هیأت های شهرستانی برای کشف و جذب داوری فوتبال واگذار کرده و بیشتر کلاس های داوری رایگان بوده و هزینه مدرس این چنین کلاس ها توسط هیات فوتبال استان تامین شده است.

* اگر حمایت نمی کنید، داده های نادرست هم ندهید

برای آگاهی، چند سال پیش در یکی از کلاس های آموزش داوری مبلغ پانصد هزار تومان دریافت شده بود نه شش میلیون تومان! هرکسی مدعی است بابت کلاس آموزش داوری مبلغی پرداخت کرده است یا هیات فوتبال بابت آموزش داوری پولی از شرکت کنندگان دریافت شده می‌تواند از هیأت فوتبال شکایت کند. اگر حمایت نمی کنید، داده های نادرست هم ندهید.

* اعضای خانواده ام در هیات فوتبال خوزستان سمتی ندارند

رییس هیات فوتبال خوزستان درباره حضور فرزندش به عنوان رییس آکادمی فوتبال خوزستان گفت:  پسر بنده در آکادمی هیات فوتبال خوزستان هیچ سمتی ندارد. در ضمن چند سالی است که هیات فوتبال خوزستان آکادمی فوتبال هم ندارد و بجز بنده که به صورت افتخاری در هیات فوتبال خوزستان فعالیت می‌کنم بی پرده اعلام می‌کنم هیچ یک از اعضای خانواده ام در هیات فوتبال خوزستان سمتی ندارند.

* هیأت فوتبال و اداره کل ورزش خوزستان زوایه ای ندارند

طالقانی در پایان نشست خبری گفت: هیأت فوتبال و اداره کل ورزش خوزستان هیچ گونه زوایه ای  ندارند و شانه به شانه هم در مسیر موفقیت فوتبال خوزستان تلاش کرده و هم چنان کوشش بیشتری خواهند داشت.

 استقلال هیأت فوتبال خوزستان یک قانون است؛ اما هرگز از اداره کل ورزش و جوانان خوزستان جدا نیست. جا دارد از نگاه دلسوزانه مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان تشکر ویژه ای داشته باشم که این ساختمان را ه  هیأت فوتبال استان در اختیار ما گذاشته است. در تلاش هستيم اگر اجازه دهند هیات فوتبال این ساختمان را بازسازی کند.

خبرنگار: سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید