امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

محمدی: کارخانه ورق عریض فولاد آتیه آماده گشایش است

مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گفت: کارخانه ورق عریض فولاد آتیه خاورمیانه با ظرفیت ۳۶۰ هزار تن و اشتغال‌زایی یک هزار نفر آماده بهره برداری است.

"یار محمد محمدی" پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ در نشست با رسانه های خوزستان بازگو کرد: این شرکت یک مجتمع صنعتی تولید فولاد شامل کارخانه نورد میلگرد است که سال ۱۳۹۵ با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن تولید و   اشتغال ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم، راه اندازی شده است.

او افزود: فاز دوم این مجموعه، کارخانه نورد ورق عریض با ۶۰۰ هزار تن ظرفیت است که در بخش اول ظرفیت ۳۶۰ هزار تن پیش‌بینی شده و امید است بتوانیم در فاز دوم به ۶۰۰ هزار تن برسیم.

محمدی ادامه داد: حمایت بانک تجارت در راه اندازی این مجموعه ارزشمند تاثیرگذار بود و امید است بتونیم با راه اندازی فاز دوم در زمینه افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی قدم های موثری برداریم.

 مدیر عامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گفت: تاکنون ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی این مجموعه اعتبار هزینه شده و امید می رود بتوانیم با این ظرفیت در تولید و رفع مشکلات اقتصادی استان و کشور موثر باشیم.

محمدی: کارخانه ورق عریض فولاد آتیه آماده گشایش است

او بیان کرد: بی شک در شرایط کنونی کشور و مشکلات اقتصادی به غیر از تولید و اشتغال‌زایی هیچ راه دیگری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی نیست.

محمدی یادآور شد: خوزستان ظرفیت بالایی برای تولید و ایجاد اشتغال دارد و باید با اتحاد و همدلی کمک شایانی به آبادانی کشور و رونق اقتصادی کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گفت: یکی از مشکلات ما همکاری نکردن برخی از مسئولان استان با این مجموعه است چرا که در زمینه راه‌اندازی این طرح، مجوز محیط‌زیست از ما درخواست شده است.

او بیان کرد: در حالی که در شهرک های صنعتی چنین مجوزی از گذشته نبوده و یا از ابتدای پروانه فعالیت یک مجموعه صنعتی، سازمان محیط زیست این مجوز را درخواست می‌کند.

شرکت فولاد آتیه خاورمیانه ، با ژرف نگری و اهدافی بلند مدت مبتنی بر دو رکن اصلی و اساسی" اشتغال پایدار " و " تولید بومی " برگ زرین دیگری بر افتخارات صنعت فولاد کشور و به ویژه در استان زرخیز خوزستان افزودند.

محمدی: کارخانه ورق عریض فولاد آتیه آماده گشایش است

او گفت: شرکت فولاد آتیه خاورمیانه از همان ابتدای تاسیس با به خدمت گرفتن نیروهای جوان و مستعد بومی استان که بر حسب آمارهای رسمی از بالاترین نرخ بیکاری برخوردار است گام بلندی در برآوردن انتظارهای ملی و پاسخ به جویندگان کار اعم از متخصص و مبتدی برداشت و از این طریق بخشی از معضل اجتماعی بیکاری را از چهره این استان متمول اما محروم بر طرف کرد.

محمدی با اشاره به دیگر ویژگی هایی این مرکز صنعتی که در ردیف کارخانه های تولیدی بالنده و بومی قرار دارد و سبب احساس تقویت صنایع داخلی است گفت: حدود ۹۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز خود را از کارخانه های داخل کشور تهیه و با دست توانای هموطنان متخصص و متعهد و کارگران توانمد و سخت کوش نصب و راه اندازی کرده است.

مدیر عامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در ادامه از جمله دلایل راهبردی که این مجموعه صنعتی را در تولید با کیفیت سوق داده است ” کسب رضایتمندی مشتریان و شرکای تجاری ” دانست و گفت: در این باره، دفتر فروش تهران با اهداف افزایش سود حاصل از طریق خرید مستقیم مشتریان با قیمت مناسب و کسب رضایت و خشنودی مصرف کنندگان نهایی، تصویری مردمی و تحسین برانگیز را از شرکت فولاد آتیه خاورمیانه به منصه ظهور رسانده است.

محمدی: کارخانه ورق عریض فولاد آتیه آماده گشایش است/عکس از: حبیب خبر

او افزود: شرکت فولاد آتیه خاورمیانه مفتخر است که در نتیجه کیفیت برتر محصولات تولیدی خود ( استانداردهای حاکم بر محصولات تولیدی) ، استانداردهای گوناگونی از جمله ISO ۹۰۰۱ را دریافت کند.

کیفیت و جنس شمش و بلوم ورودی به خط نورد گرم، یکی از عوامل اصلی تاثیر گذار در بالابودن کیفیت میلگردهای تولیدی این مجموعه است.

او گفت: از دیگر عوامل موثر در تولید نهایی مطلوب، تامین شمش های ریخته گری پیوسته (CCM) با بالاترین کیفیت از تامین کنندگان شناخته و برندهای مورد اعتماد برای نورد میلگرد در شرکت فولاد آتیه خاورمیانه است.

محمدی ادامه داد: پروژه نورد عریض در مجموعه فولاد آتیه خاورمیانه، جهشی قابل تقدیر و تامل در توسعه و تنوع محصولات تولیدی کارخانه است که در سال ۱۴۰۰ نخستین گام عملی آن برداشته شد. برآورد سرمایه گذاری اولیه این طرح عظیم بالغ بر پانزده هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود. مساحت طرح ۱۰۰ هزار متر مربع و ابعاد سوله ۵۵ متر در ۳۲۰ متر است.

همچنین مواد اولیه اسلب به طول یک تا ۵.۵ متر و عرض یک تا ۸.۱ متر بوده که تولید نهایی این طرح، ورق فولادی از هشت میلیمتر تا ۱.۵۰۰ میلیمتر و عرض ۱.۸۰۰ متر خواهد بود.

* پرداخت دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فولاد آتیه خاورمیانه

در ادامه این گفت و شنود، مدیر شعب بانک تجارت خوزستان با اشاره به چگونگی سرمایه‌گذاری در شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گفت: بانک تجارت به عنوان تامین‌کننده تسهیلات مالی و خط اعتباری شرکت فولاد آتیه خاورمیانه از سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در اختیار این شرکت قرار داده است.

"غلامرضا پرستش" افزود: در شعب بانک تجارت خوزستان نسبت مصارف و منابع به نفع مردم استان رقم خورده است. پیش از این نسبت مصارف و منابع ۱۳ درصد بود که اکنون با تلاش‌های انجام شده این رقم به بیش از ۷۶ درصد رسیده است و در حال تلاش هستیم تا این رقم به ۸۵ درصد برسد.

او هدف از این اقدامات آبادانی و توسعه خوزستان دانست و گفت: اکنون هم آمادگی داریم میان مدیرعامل بانک تجارت و مدیر عامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه تفاهم‌نامه‌ای به منظور تسهیلات مسکن برای کلیه کارکنان این شرکت امضا شود تا همه این کارکنان خانه‌دار شوند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید