امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 توضیح قلعه‌نویی درباره فریاد بلند خود!

امیر قلعه‌نویی گفت: با وجود مشکلات قول می‌دهد که همه تیم با تمام وجود برای موفقیت ایران تلاش کنند.

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس خبری بعد از بازی با هنگ‌کنگ حاضر شد و در ابتدا گفت: به نظر من بازی خوبی انجام دادیم ولی چند نکته خوبی در این بازی بود. یکی از نکات خوب این بازی این بود که بچه‌ها نسبت به هم خیلی گذشت داشتند و توپ‌هایی که خودشان می‌توانستند به گل تبدیل کنند، به بازیکن هم‌دسته‌شان پاس می‌دادند. این برد اصلی ما بود. ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم. یک مقدار روی شکم‌سیری بازی کردیم!

قلعه‌نویی در مورد بازی ادامه داد: ولی در نیمه دوم موقعیت‌های خوبی داشتیم و از یک قدم و شش قدم و تک به تک هم نزدیم. در مجموع هم تو ساختار دفاع هم تو ایجاد موقعیت، در یک بازی هجومی به نظر من خیلی خوب بازی کردیم.

یقیناً جلوی این تیم‌ها که لایه‌های دفاعی فشرده‌ای دارند سخت‌تر است ولی کلی تیم ما ایجاد موقعیت کرد که می‌توانستیم با گل‌های بیشتری هم بزنیم ولی در مجموع باز خدا را شاکریم که توانستیم با یک بازی هجومی چهار تا گل بزنیم. از همه تماشاگران عزیزمان، خصوصاً بانوان عزیز که خیلی خوب تشویق کردند تشکر می‌کنیم.

او در پاسخ به اینکه مهم‌ترین دغدغه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای جام ملت‌ها چیست گفت: به هر حال کلیت قضیه این است که همه مجموعه دارند تلاش می‌کنند، از رأس فدراسیون و هیئت رئیسه تا بچه‌ها کار می‌کنند اما یک سری مشکلات هست ولی مهم این است که در این مشکلات ما همه هم‌دلیم و تلاشمان را می‌کنیم که بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

او در مورد مشکلات تیم ملی افزود: خیلی مشکلات داریم که نمی‌شود در این کنفرانس گفت. مهم این است که همه بچه‌ها تلاش می‌کنند و شخص اول فدراسیون، آقای تاج دنبال این است که مشکلات را برطرف کند. مجموعه ما یک تیم واحد شده، کادر فنی تیم، هیئت رئیسه و همه دوست دارند که تیم ملی‌شان نتایج خوبی بگیرد.

بازیکنان بزرگ ما خیلی کمک می‌کنند. ما چه از نظر فنی و چه از نظر رفتاری و اخلاقی تقریبا به آن چیزهایی که می‌خواهیم رسیدیم ولی فوتبال داخل زمین است و امیدواریم که ما بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. من اینجا یک قولی می‌دهم که تمام مجموعه ما با همه وجودشان و با همه قلب‌شان برای این مملکت و برای مردم بازی کنند.

سرمربی تیم ملی در مورد صحبت سرمربی هنگ‌کنگ مبنی براینکه ایران یکی از قدرت‌های فوتبال آسیاست گفت: کلا در آسیا فوتبال در حال پیشرفت است. نتایجی هم که می‌بینید این است که تقریبا فوتبال به هم نزدیک شده است. دیگر اینجوری نیست که ایران ۱۷ تا به مالدیو بزند.

 آن‌ها فوتبال را یک مقوله که می‌تواند به جامعه کمک کند می‌بینند؛ فوتبال را فرصت می‌بینند. تو چندین سال گذشته روی تیم‌های پایه‌شان سرمایه گذاری کردند. اینکه بگوییم هر بازی از قبل برنده‌ایم درست نیست.

ولی ما باید قدرت تاکتیکی خودمان را بالا ببریم تا بتوانیم در همه بازی‌ها قدرت تاکتیکی‌مان را دیکته کنیم. حالا این بازی می‌خواهد جلوی ژاپن باشد یا جلوی هنگ‌کنگ.

او در مورد دلیل فریادهایش بر سر بازیکنان بعد از گل چهارم گفت: به هر حال مربی عادت دارد که جنب‌و‌جوش کند. ما با جنب‌و‌جوش باید نظم تیمی‌ چه در ساختار دفاع و چه حمله را درست کنیم. بحث من گل چهارم نبود بلکه می‌خواستم روند بازی را بتوانیم به شکل خودش برگردانیم.

ما از یک قدم و سه قدم گل نزدیم. از الان ما باید نهادینه کنیم که بدانند هر فرصتی، آخرین فرصت است که باید نهایت استفاده را بکنند. این چیز خوبی است که ما بعد از هر گل می‌رویم دنبال گل‌های بعدی. علاوه بر آن نظم دفاعی‌مان هم خدا را شکر خوب شده است.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا بهتر نبود در چنین مسابقه‌ای جوانگرایی کند گفت: اجازه بدهید تصمیم گیری‌ها را ما انجام بدهیم. ما در تمرینات هستیم. به هر حال تغییرات احتیاج به زمان دارد و بازی‌های جام جهانی را پیش‌رو داریم. این کار را من بلدم.

در گذشته چه در باشگاه چه در تیم ملی ب انجام دادم. همان تیم ملی ب نزدیک ۸۰ درصدشان به تیم ملی بزرگسالان آمدند. این‌ها یواش یواش باید بیایند که  وقتی بازیکن ۹۰ دقیقه‌ای شدند دیگر بیرون نیایند.

او در پایان درباره انتقادهایی که نسبت به سن برخی بازیکنان وجود دارد گفت: انتقادات هست ما باید به انتقادات احترام بگذاریم ولی مهم‌ترین چیز این است که ما کار خودمان رو بکنیم.

ما با بازیکنان زندگی می‌کنیم چه موقعی که در اردو هستند، چه موقعی که نیستند. قشنگ رصدشان می‌کنیم، آنالیزشان می‌کنیم و بر اساس قدرت تاکتیکی خودمان و بعدا بعضی حریفان‌مان یک جابه‌جایی‌هایی را انجام می‌دهیم.

بازیکنی که بتواند جلو مارسی بازی کند، با آن سرعت بالای باشگاه اروپا یقیناً اینجا هم کمک می‌کند. احسان امروز یکی از خوب‌های ما بود ولی شاید بازی‌های دیگر ما تغییرات داشته باشیم.

من دیروز هم گفتم به هر حال سن شناسنامه‌ای، یک سنی است و آمادگی بازیکن از نظر فیزیکی و فیزیولوژی یک بحث دیگر است. ما این‌ها را رصد می‌کنیم، دوندگی‌شان، سرعت شان و مسائل دیگر.

خوشبختانه تو هر پستی الان دو تا بازیکن خیلی خوب داریم. تو بعضی از پست‌ها مثلا در هافبک وسط، ما سه چهار تا بازیکن خیلی خوب داریم که بعضی‌شان حتی امروز در ۲۳ تا نبودند اما می‌توانستند جزء ۱۱ تا هم باشند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید