امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

گلایه تند سرمربی هنگ کنگ از میزبانی ایران 

 سرمربی نروژی تیم ملی هنگ کنگ نسبت به کیفیت زمین تمرینی که در اختیار آنها قرار داده شده بود، اعتراض کرد.

به گزارش حبیب خبر از "ورزش سه"، تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027، فردا در استادیوم آزادی تهران به مصاف تیم ملی هنگ کنگ می‌رود.

یورن اندرسون سرمربی تیم ملی هنگ کنگ در نشست خبری پیش از این بازی شرکت کرد که مشروح صحبت‌هایش را در زیر می‌خوانیم:

* از فدراسیون فوتبال ایران انتظار احترام داریم

ما می‌‌دانیم داریم از هنگ کنگ می‌آییم و ایران رتبه 21 جهان را دارد و ما رنک 150 جهان را داریم. من 40 سال سابقه حضور در فوتبال حرفه‌ای را به عنوان بازیکن و سرمربی دارم که بیشترش در آلمان بوده و در مرحله اول از فدراسیون فوتبال ایران انتظار احترام داریم.

* چنین زمین بدی در عمرم ندیده بودم

برای بازی مقدماتی جام جهانی که با ایران دیدار داریم، می‌خواستیم 2 جلسه تمرینی برگزار کنیم اما دیروز در زمینی حضور داشتیم که نتوانستیم تمرین کنیم که این به دور از احترام است. همانطور که گفتم 40 سال در فوتبال حضور دارم و تا به الآن زمینی به بدی زمین تمرین دیروز در عمرم ندیده بودم.

* برای بازی فردا تاکتیک‌هایی را چیده‌ایم

شکست تیم امید ایران برابر هنگ کنگ؟ همان فاصله‌ای که اشاره کردم بین تیم‌های ایران و هنگ کنگ وجود دارد، بین تیم‌های امید ایران و هنگ کنگ نیز هست اما در فوتبال هر چیزی امکان پذیر است. ما سعی می‌کنیم با انگیزه‌ای که داریم و برنامه و تاکتیک‌هایی که برای بازی فردا چیده‌ایم، فوتبال قابل خوبی را به نمایش بگذاریم. اما هر چیزی در فوتبال امکان پذیر است.

* چند بازیکن را به دلیل مشکلات خانوادگی در اختیار نداریم

غیبت بازیکنان تأثیرگذار؟ تعدادی از بازیکنان ما مصدوم شده بودند و تعداد دیگری نیز به دلیل مسائل خانوادگی نتوانستند به ایران بیایند. اما این موقعیت باعث شد تا من نگاهی به بازیکنان جوانی که انگیزه دارند، داشته باشم.

بازیکنانی که می‌خواهند در اینجا حضور داشته باشند و این فرصتی شد از آنها استفاده کنیم. از وقتی به هنگ کنگ آمده‌ام دو بار با ایران بازی کرده‌ایم. سه بازی نیز پیش رو داریم. یکی از آنها بازی فرداست، دومی در جام ملت‌های آسیا 2023 و سومی نیز بازی برگشت در هنگ کنگ است و این باعث می‌شود ۲ تیم از هم شناخت خوبی پیدا کنند.

* نمی‌دانم از بازیکنان جوان استفاده می‌کنم یا نه

پس از مصدومیت‌هایی که برای برخی از بازیکنان پیش آمد و نفراتی که به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانستند راهی ایران شوند، هفت تا هشت بازیکن جوان را دعوت کردیم. البته هنوز نمی‌دانم آنها را در ترکیب اصلی قرار می‌دهم یا نه اما سعی داریم به آنها فرصت بدهیم تا بازی در چنین سطحی را تجربه کنند.

* بدون تمرین چگونه می‌توانیم آماده باشیم؟

تأثیر عدم تمرین دیروز روی بازی فردا؟ وقتی نمی‌توانیم تمرین کنیم چگونه می‌توانیم آماده باشیم. دفعه اولم است که در ایران حضور پیدا می‌کنم و به ایران و این کشور احترام می‌گذارم اما آن زمین تمرینی که به ما دادند، به دور از احترام بود. امروز در استادیوم اصلی تمرین می‌کنیم و امیدوارم تمرین خوبی داشته باشیم و برای بازی فردا آماده باشیم.

* فاصله ایران و هنگ کنگ زیاد است

امیدواری برای پیروزی؟ بازی فردا بازی مقدماتی جام جهانی است و قطعا همه بازی‌ها را دوست داریم ببریم اما فاصله میان ایران و هنگ کنگ زیاد است. همانطور که در بازی‌های آسیایی دیدیم، هر چیزی امکان پذیر است. اگر شما تاکتیک، چینش و نقشه درستی در زمین داشته باشی، هرچیزی ممکن است اتفاق بیفتد.

* از کیفیت بازیکنان ایران باخبر هستیم

جدا از همه این موارد برای فردا برنامه خیلی خوبی برای بازی با ایران تدارک دیده‌ایم. من از کیفیت بازیکنان ایران مانند طارمی، آزمون و قدوس که در اروپا بازی می‌کنند، باخبر هستم‌.‌ سعی داریم فردا بازی خوبی را به نمایش بگذاریم و پس از بازی می‌بینیم چه اتفاقی می‌افتد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید