امروز:
سه شنبه - 1 خرداد - 1403
ساعت :

استاندار خوزستان: باید به اشتغال ورزشکاران کمک کنیم

اهواز/ حبیب خبر- مهدی ابوس:

استاندار خوزستان استخدام قهرمانان ورزشی را یک قانون دانست و گفت: قانون باید در همه زمینه‌ها اجرا شود و باید به اشتغال ورزشکاران کمک کنیم تا الگوهای ما بیشتر شوند.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر "علی اکبر حسینی محراب" در جلسه‌ شورای ورزش استان افزود: قهرمانان باعث افتخار ما هستند، هرچند ما فقط به دنبال قهرمانی نیستیم اما قهرمانان، پهلوانان و الگوهای جامعه هستند و ما به آن‌ها نیاز داریم و برای شان ارزش قائلیم. هر جامعه‌ای که الگو نداشته باشد یک جامعه افسرده و ناامید است؛ قهرمانان و پهلوانان امید را به جامعه تزریق می‌کنند.

وی بیان کرد: در گذشته که با تیم های ورزشی از جمله تیم های فوتبال استان جلسه داشتم به آن‌ها گفتم که حرکت‌های بعد از به ثمر رسیدن گل  توسط شما که خوشحالی می‌کنید،  باید به صورتی باشد که جوانان از شما درس  و الگوی ارزشی ورزش را بیاموزند  و قهرمانان ورزشی با کارهای خوبشان  نام شان ماندگار می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: همه ما باید بر ورزش همگانی تاکید داشته باشیم و این ورزش می تواند در جامعه تاثیر گذار باشد. البته در کنار ورزش همگانی بایدحتما باید به ورزش قهرمانی توجه و برای الگوسازی نیزتلاش کنیم.

باید به فرهنگ سازی ورزشی نیز بیشتر بپردازیم. ضمن این که باید جریان جامعه شناسی ورزشی ما در میان دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و کارگران نیز نمایان شود.

 استاندار گفت: ورزش کارگری ما باید از همه ورزش ها جلوتر باشد و نیاز به تشکیل هیات های ورزشی کارگری قوی تری است. پس باید فرهنگ سازی ورزشی را در تمام اقشار فعال کنیم. دراین میان نقش صدا و سیما بسیار مهم است.

حسینی محراب ادامه داد: حضرت آقا ورزش را بر جوانان واجب کرده و این ناشی از عمق نگاه ایشان است. بنابراین استادان و مربیان و مدیران باید به این مساله توجه جدی داشته باشند و به جوانان تاکید کنند که باید به ورزش بپردازند تا از بیماری ها نیز پیشگیری شود. این هم از دیگر مسایلی است که باید  فرهنگ سازی ورزشی  شود.

وی عنوان کرد: خیلی از ورزش ها به هزینه های سنگین نیاز دارند. برخی از ورزش ها بسیار گران قیمت هستند و باتوجه به این مهم نمی توانیم آنها را در برنامه ورزشی مان قرار دهیم اما می توان به سایر ورزش ها بهترتوجه کرد و پرداخت.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: رشته تیراندازی با توجه به مسایل طایفه ای در استان و بزرگی و شجاعت این افراد در جنگ‌ها، حتما باید رشته تیراندازی در تمام شهرهای خوزستان راه اندازی شود و باید زمینه لازم را برای پرداختن جوانان به این رشته در سالن های ورزشی فراهم کنیم.

در این زمینه باید مسوولان ورزش و فرمانداران توجه و وقت بیشتری  بگذارند و نیروهای مسلح باتوجه به مربیان خوبی که دارند در این بخش  کمک کنند.

وی افزود: باتوجه به منابع آبی در خوزستان باید زمینه پرداختن به رشته شنا و قایقرانی  هم فراهم شود و هر چه به این رشته ها بپردازیم، سلامت جامعه نیز بیشتر خواهد بود. زمینه سوارکاری باتوجه به صنعت اسب در استان خوزستان فراهم است.

البته درگذشته باید برای این بخش برنامه ریزی  بیشتری می شد ولی حالا هم دیر نشده است. پیست لازم برای پرداختن به رشته های مختلف اسب دوانی باید ایجاد شود و پیست سوارکاری شرکت آب و برق باید در اختیار هیات سوارکاری خوزستان قرار بگیرد.

حسینی محراب گفت: باید به ورزش روستایی هم توجه شود. هر جایی که عمق فرهنگ و هنر وجود دارد، آن جامعه لایه های عمیقی دارد و بر این اساس باید ورزش روستایی در ایام مختلف مورد توجه باشد و گسترش پیدا کند.

هم چنین هیات ها باید به ورزش محلات نیز توجه کنند، ورزش محلات فقط فوتبال نیست. دیگر رشته‌های ورزشی که در محلات می‌توان فعال کرد باید مورد توجه قرار گیرد چون استعدادهای خدادادی در خوزستان  به وفور وجود دارد که باید آن ها را دید وکشف و پدیده سازی کنیم

وی همچنین با بیان این که نیروهای مسلح می توانند خیلی به ورزش توجه کنند، افزود: باید در این بخش نیز برنامه‌ریزی کنیم. هم چنان که باید به ورزش دانش آموزی و دانشجویی هم اصولی و بسیار جدی پرداخت.

استاندار خوزستان گفت: باید ورزش را یک اقتصاد و صنعت بدانیم. مثلا پول فوتبالیست‌ها و ورزش هایی که درآمدزا هستند به جای این که  درخارج ازکشور سرمایه‌گذاری شوند، در همین استان خودمان سرمایه‌گذاری شوند. تولیدی مجید در اندیمشک یک برند بزرگ اقتصادی ورزشی است و نام این برند ورزشی در سطح برندهای  ورزشی آسیا و جهان مطرح است باید کاری کرد که درسطح جهان ورزش از برندهای استان خوزستان استفاده شود. صنعت باید کمک کند تا اقتصاد ورزشی توسعه و ماندگار شود و این کار در استان ما شدنی است.

وی با بیان این که بخشی از بودجه ورزشکاران از وزارت ورزش و بخشی دیگر از ورزش استان در سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا می‌کند، عنوان کرد: بخشی را هم می‌توان از مسوولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها استفاده کرد که در استان خوزستان نگاه‌ها بیشتر به سمت صنعت و مسوولیت های اجتماعی آن ها است.

حسینی محراب در ادامه با بیان این که خیلی از کشورها فوتبال را صنعت دیده اند و فوتبال یک ورزش پرطرفدار است و باتوجه به هیات فعالی که در خوزستان داریم، خیلی بیشتر از آنچه در حال حاضر به عنوان استعداد شناسایی شده باید کشف و استعداد شناسایی شده را به پدیده تبدیل کرد.

 شورای ورزش خوزستان این مسوولیت را دارد و باید امکانات لازم را برای پرداختن به این رشته پر هوادار فراهم کند. همه باید در این زمینه کمک کنند و بخشی از کار را برعهده بگیرند تا انقلابی در ایجاد فرصت ها برای فرزندان مان صورت بگیرد.

وی گفت: بحث اشتغال و استخدام قهرمانان نیز مطرح است و باید از دستگاه‌ها در شورای اشتغال و شورای ورزش دعوت شود. این یکی از مهم ترین مصوبات است و باید قانون در همه زمینه ها اجرا شود. باید به اشتغال ورزشکاران کمک کنیم تا الگوهای ما بیشتر شوند و دغدغه ای درباره بحث استخدام نداشته باشند و با خیالی آسوده به ورزش و کسب افتخار و مدال بپردازند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  • فرهاد جمیلی

    دوشنبه 15 آبان 1402 - دوشنبه, نوامبر 6 2023 7:52:14am

    با سلام . این حرفها را میگویند جلسه پرکن. در این چند سال اینقدر جلسه برگزار شده اینقدر از این حرفهای خوشگا خوشگل زده شده و کو عمل ؟؟؟. جلسه باید برگذار بشه ححالا یا وزیر یا استاندار یا مدیر کل. آقایان نطق میکنند و حاضرین در جلسه با لبخند ملیح دستی به صورت میکشند و سری به علامت به به و چه چه تکان میدهند. صورت جلسه نوشته میشود تا کاملا امضا شود ۳ ماه میگدرد و ....بخدا گوش مردم از این حرفها پر شده. ولش کن. اصافه کار و جوجه کباب و حق الجلسه رو بچسب.