امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 به پورموسوی اعتقاد داریم و سپاسگزار صبر هوادارانیم/ فوتبال خوزستان به کسی بدهکار نیست

اهواز- حبیب خبر- سيد مهدی ابوس:

 در حکمی از سوی هیات مدیره، "امید علی نجفی" به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال خوزستان منصوب شد.

امید علی نجفی چندی پیش به عنوان سرپرست باشگاه جایگزین کيوان بابادی  شده بود و به رغم آن که خود را غیر ورزشی و یک مدیر صنعتی اداری معرفی می‌کرد اما در همین مدت کوتاه توانست از تجربه هواداری و تدبیر مديريتي خود در میان اهالی فوتبال و هواداران و پیشکسوتان فوتبال خوزستان محبوبیتی رقم بزند و با درایت تیم استقلال خوزستان را در این بحران مدیریت کند.

نجفی یک دهه سابقه مدیریت در شرکت‌های صنعتی و تولیدی دارد و پیش از این با حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان با شرایط و جو این باشگاه کاملا آشنایی داشت و بعد از تجربه چند ماه حضور در پست سرپرستی، اکنون با نظر مدیران و مالکان این باشگاه به عنوان مدیرعامل انتخاب و کار خود را دنبال خواهد کرد.

در شرایطی که تصور می‌شد با توجه به شناخت کم نجفی از جو فوتبال او اسیر حواشی و شایعات و فشارهای شکل گرفته به واسطه نتایج تیم قرار گیرد، اما مدیرعامل کنونی آبی‌ها با استراتژی قابل توجهی، بیشتر توجه خود را معطوف  به بحث زیرساختی و ثبات در این باشگاه کرده است.

نجفی در نخستین گفت و گو بعد از انتصاب رسمی به مدیر عاملی باشگاه استقلال خوزستان با خبرنگار حبیب خبر اظهار کرد: در تلاش است تا با تدابیر کادر فنی و دیگر بازیکنان سهمیه این تیم را در لیگ  برتر حفظ کنیم و در فصل های آینده ضمن توجه بیشتر به استعدادهای درخشان و خلاق فوتبال خوزستان به دنبال موفقيت های سرور انگیز باشیم.

فرصتی پیش آمد تا با سرپرست دیروز و مدیر عامل امروز باشگاه استقلال خوزستان گفت و گو کنیم.

آنچه این روزها باعث دغدغه هواداران و نگرانی پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال از نحوه نتایج به دست آمده تیم استقلال خوزستان شده مطرح کردیم و انصافا مدیر عامل باشگاه استقلال خوزستان با حوصله وگشاده رویی پاسخگوی پرسش های دو ساعته ما شد که حاصل آن را با هم می خوانیم:

نجفی مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان

* از حمایت پیشکسوتان فوتبال خوزستان تشکر می‌کنم

امید علی نجفی- که علاقه چندانی به گفت و گوی رسانه ای ندارد- گفت: از حسن اعتمادی که اعضای هیات مدیره محترم باشگاه نسبت به بنده داشتند تشکر می‌کنم. هرچند می‌دانم در فضای مستطیل سبز فوتبال گرفتن مسوولیت خود زنی است اما توکلم به خداست و با همدلی خانواده استقلال خوزستان و حمایت پیشکسوتان فوتبال استان بتوانم فردی مفید و تاثیرگذاری برای نام بزرگ استقلال خوزستان و قدمت فوتبال استان باشم.

او گفت: در مدتی که کنار تیم هستم خوب می‌دانم فرصت سوزی تیم استقلال خوزستان در کسب نتایج مطلوب نه تنها هواداران بلکه همه اهالی فوتبال خوزستان را نگران کرده اما با صراحت می گویم همچنان به پورموسوی و بازیکنان تیم اعتقاد و اعتماد داریم که بازی های بعد حتما جبران مافات خواهند کرد.

 لازم می‌دانم از صبوری هواداران فهیم و حمایت بی دریغ و سرشار از دلسوزی پیشکسوتان فوتبال خوزستان که همه جوره ما را مورد عنایت خودشان قرار دادند تشکر ویژه داشته‌ باشم و امیدواریم در بازی های آینده انتظارهای این عزیزان برآورده شود و همه اهالی فوتبال خوزستان را خوشحال ببینیم.

* به تمام معنا خوزستانی هستم

 نجفی اظهار کرد: انتظار حق مسلم است اما توقعات را باید طبقه بندی و مدیریت کرد تاخدایی ناکرده تیم وارد بحران نشود. من زاده خوزستان نیستم ولی به تمام معنا خوزستانی هستم و تلاش خواهم کرد تا روزی که این مسوولیت را داشته باشم در خدمت فوتبال خوزستان باشم.

 برای من همکلام و آشنا شدن با پیشکسوتان و صاحب نظران و هواداران فوتبال فرصتی شد تا بر داشته های ورزشی ام افزایش یابد.

بنده روزگاری در کنار علاقه به تیم های برق شیراز و فجر سپاسی شیراز با عشق بازی های تیم استقلال اهواز را به عنوان یک تماشاگر دنبال می‌کردم. زیرا تیم استقلال اهواز یک برند ویترینی فوتبال ناب خوزستان بود و اینک جای این تیم در فوتبال کشور بسیار خالی است. در تلاش هستیم تیم استقلال خوزستان بتواند تا بازگشت آن برند به لیگ برتر دل هواداران شان را شاد کند.

* از زدن هراسی ندارم ولی از نارو زدن متنفرم

 بنده دنبال مطرح کردن خود نیستم. هدفم شکوفايي دوباره نام استقلال خوزستان استو از زدن و تضعیف و تخریب هراسی ندارم ولی از نارو زدن متنفرم و در مقابلش ایستادگی خواهم کرد.

 در حال حاضر ۲۰ درصد ليگ برتر فوتبال کشور از برکت فوتبال خوزستان تغذیه می‌شود چون حضور سه تیم خوزستانی در لیگ برتر این آمار را نشان می‌دهد ولی با صراحت عرض می‌کنم انگارحسی برای استفاده بهینه از این فرصت در فضاي فوتبال خوزستان وجود ندارد! چون تفکر مدیریت‌ تیمداری فوتبال نتیجه گرایی شده و کمتر تفکری در مسیر توسعه و پیشرفت و پوست اندازی فوتبال است!

مدیر عامل امروز باشگاه استقلال خوزستان در ادامه گفت: معادن بکر استعداد و پدیده ها در فضاي محلات کم برخوردار و فوتبال خاکی به وفور یافت می شود ولی انگار به عمد مورد کم توجهی قرار گرفته می شوند. دراستانی که چهار یا پنچ آکادمی رسمی فعالیت دارند، مدارس فعال فوتبال بی شماری هم وجود دارد اما استعدادهای واقعی فوتبال پایه دیده نمی شوند که بسیار سوال برانگیز است. من مطمین هستم پديده های واقعی هم چنان به عمد یا به دلیل ناتوانی مالی اجازه دیده شدن ندارند.

او گفت: ما نباید خودمان را با دیگران مقایسه کنیم؛ باید دنبال انگيزه و کشف پدیده بر مبنای همین ساختار و با سرمایه موجود، باشیم. باید بپذیریم و افتخار کنیم که قدمت فوتبال خوزستان هویت دهنده است و به هیچ کس بدهکار نیست که طلبکار و شایسته بهترین هاست.

* پتانسیل موجود در فوتبال خوزستان غیر قابل انکار است

او افزود: پتانسیل موجود در فوتبال خوزستان غیر قابل انکار است. بنده ابتدا دنبال سر و سامان دادن تیم اصلی و حفظ نام استقلال و سهمیه فوتبال خوزستان در لیگ برتر هستم و در فرصت های دیگر، نگاهی عمیق به ساختارهای موجود و توسعه واقعی از جمله تشکیل اتاق فکر و مشاوره برای رسیدن به اهداف و خط مشی باشگاه، تشکیل کار گروه شناسایی مناطق دارای استعدادهای درخشان و خلاق فوتبال در همه رده های محلات و شهرهای خوزستان با حداقل ها و کشف پدیده های واقعی و جذب آنان به آکادمی فوتبال استقلال خوزستان خواهم کرد.

نجفی گفت: بنده اعتقاد دارم نباید به انتظار دستیابی به زمين چمن ورزشگاه بارسلونا یا امکانات فوتبال آژاکس نشست که با همین موجودی و سرمایه باید تلاش کرد. با کسب موفقیت و اثبات شایستگی ها مطمینن می توان به هدف های از پیش تعیین شده و بهترین ها رسید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید