امروز:
سه شنبه - 28 فروردين - 1403
ساعت :

نفت می‌توانست استقلال را شکست دهد/ کمالوند از مربیان ثابت لیگ است

 

 پیشکسوت فوتبال معتقد است: اگر نفت آبادان چاشنی شانس داشت، می‌توانست با جوانان بومی‌اش مقابل استقلال تهران به پیروزی برسد.

 

سیاوش بختیاری‌زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: باتوجه به حواشی و کمبودهایی که تیم‌های نفتی داشته‌اند، من فکر می‌کنم نفت آبادان مقابل استقلال- که امسال خیلی متحول شده و قدرتمندانه به عنوان یک تیم مدعی است- تساوی خوبی کسب کرد. اگر چاشنی شانس هم داشت شاید با جوانان تقریبا بومی خود می توانست پیروز میدان باشد.

 

وی بیان کرد: خوش حالم تیم محبوب نفت آبادان رفته رفته خودش را پیدا می کند. نفت در بازی با استقلال حرف برای گفتن داشت و از نتیجه، استفاده منصوریان از جوانانی بود که به آن‌ها بها داد.

موضوعی که ما از دیگر تیم های استان در لیگ برتر داریم. تیم‌هایی که هزینه گزاف دارند و کمتر به جوانان بها می‌دهند اما می‌بینیم که نفت آبادان شجاعانه از جوانان استفاده می‌کند و به نظرم هر چه پیش برویم، این جوانان با کسب تجربه بیشتر خودشان را پیدا کنند و بازی‌های بهتری از آن‌ها ببینیم.

 

این پیشکسوت فوتبال افزود: منصوریان اصلا شروع خوبی نداشت و این‌که او اولین حضور در این تیم را تجربه می کرد و نفت تعداد زیادی از بازیکنان فصل قبل را از دست داده بود و از نظر مالی  و امکاناتی هم مشکل داشت، می تواند در روند تیم نفت و منصوریان در ابتدای فصل تاثیرگزار بوده باشد.. من با دیدن نوع بازی نفت مقابل استقلال امیدوار شدم که این تیم می‌تواند تا حدود زیادی خود را جمع کند.

 

وی بیان کرد: باید از منصوریان که بازیکنان بومی خوزستان را به خوبی دیده است. تشکر کرد؛ ما استعدادهای بومی داریم که در لیگ یک و دو فوتبال بازی می‌کنند و یکی از استعدادهایی که نفت امسال جذب کرد، محمد بختیاری است که می‌بینیم روز به روز خود را بهتر نشان می‌دهد و یکی از ستون‌های اصلی خط دفاع نفت آبادان است. مطمئن باشید امثال محمد بختیاری‌ها در فوتبال خوزستان زیاد است.

 

بختیاری‌زاده با انتقاد از باشگاه نفت‌مسجدسلیمان، گفت: تمام تیم‌های دنیا دوست دارند شرایط آب و هوایی خوزستان را داشته باشند اما این‌که تیم‌های ما در اوج نداری و وقتی دست شان خالی است، چطور در شرایط آب و هوایی تهران اردو می‌گذارند که هزینه بر هم است. این کار برای من و تمام فوتبال دوستان خوزستانی جای سوال دارد.

 

وی عنوان کرد: هر چه حاشیه در دنیا است در اطراف تیم نفت مسجدسلیمان است؛ از تغییرات مدیریتی، کادرفنی و بازیکنان گرفته تا حمایت نشدن کادرفنی و بلوکه شدن پول نفت در حساب اداره‌کل ورزش خوزستان. این شرایط سخت است و یک مربی باید تمرکز داشته باشد.

من تعحب می‌کنم که کادرفنی نفت باتوجه به این حواشی و مشکلات و نبود امکانات در مسجدسلیمان برای یک تیم حرفه‌ای، چطور می‌توانند روی کارشان تمرکز داشته باشند. کادرفنی نفت و بازیکنان آن، کار بسیار سختی پیش‌رو دارند.

 

بختیاری زاده افزود: نفت مقابل پرسپولیسی که پنج دوره قهرمان لیگ بود، آبرومند بازی کرد و شاید خیلی‌ها بگویند بسته بازی کرد اما همین تیم نفت موقعیت گلزنی هم داشت. اگر دروازه‌بان نفت از تجربه بیشتری برخوردار بود مطمئنا نفت می‌توانست با نتیجه تساوی بدون گل هم از زمین خارج شود.

 

وی بیان کرد: در همین خوزستان، مربی داشتیم که با دو شکست، یک برد و یک تساوی برکنار شد و فرصت آنچنانی به او ندادند اما مدیریت نفت مسجدسلیمان و هواداران آن باید صبر پیشه کنند زیرا کمالوند سابقه زیادی در لیگ برتر دارد، هر چند کارش سخت است. البته به نظرم این نتایج برای نفت طبیعی است اما اگر می‌خواهیم آن را در لیگ برتر حفظ کنیم باید همه حمایت کنند و مطمین ام نتای خوبی کسب خواهد کرد.

 

این پیشکسوت فوتبال افزود: کمالوند از قدیمی‌های لیگ برتر و جزو مربیان ثابت لیگ بوده است. او یکی از مربیانی است که به خوبی با فوتبال ایران و با تمام تیم‌ها آشنا و می‌تواند به عنوان یک مربی کارکشته و باتجربه و هنوز هم جوان و با انرژی خوب، تیم نفت را در لیگ حفظ کند.

البته کمالوند باید در شرایط حساس خود را کنترل کند زیرا نقطه ضعف او این است که وقتی تحت فشار قرار می‌گیرد، تمرکزش را از دست می‌دهد و شاید باید دستیاران خیلی قوی کنار او باشند که بتوانند او را کنترل کنند و از نظرات بسیار فنی و حرفه‌ای این مربی در شرایط بازی به نحو احسن استفاده کنند.

 

 وی در پایان نیز گفت: امسال شهر خودرو و هوادار در لیگ برتر تکلیف مشخصی ندارند و اوضاع آن ها بدتر از تیم‌های نفتی خوزستان به هم ریخته است و سخت است که بتوانند خود را  در لیگ حفظ کنند. باتوجه به شرایط ناخوش این دو تیم، پیشنهاد من به تیم‌های خوزستانی این است که به فکر بهتر بازی کردن و امتیاز گرفتن باشند و کمتر از سقوط بترسند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید