امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
منتقدان هم از فولاد تعریف می‌کنند / آذری حتی می‌تواند رییس فدراسیون باشد

 پیشکسوت فوتبال با تمجید از عملکرد تیم فولاد، گفت: منتقدان هم در حال تعریف از فولاد هستند و به نظر من روش و سبک مربیگری نکونام یکی از بهترین روش های حال حاضر فوتبال دنیا است.

کریم بوستانی در گفت و گو با ایسنا، درباره عملکرد باشگاه های خوزستانی در لیگ برتر، اظهار کرد: قهرمانی در جام حذفی و کسب دو سهمیه آسیا برای فولاد خوزستان کار بزرگی بود که توسط فولادی ها انجام شد. مشکل اصلی تیم های نفتی نیز شرایط بد مالی است که امیدوار هستیم با آمدن وزیر جدید کمک خوبی به تیم های نفتی شود و از اول فصل تکلیف تیم های نفتی مشخص باشد.

 

یزدی در نفت می‌ماند، کار تیم به اما و اگر نمی‌کشید

وی افزود: در فصلی که گذشت تیم های نفتی در ابتدا شرایط خیلی خوبی داشتند به خصوص تیم نفت آبادان که تا صدر جدول نیز پیش رفت. نفت مسجدسلیمان که با حسینی لیگ را آغاز کرد و سپس با داریوش یزدی و در نهایت محمود فکری کارش را به پایان رساند، اوایل فصل نتایج خوبی داشت که با رفتن حسینی به مشکل برخورد.

البته به نظر من زمانی که داریوش یزدی آمد، اگر اجازه می دادند که او بیشتر به کار خود ادامه دهد خیلی بهتر می بود تا این که در مدت چهار ماه، سه مربی عوض کنند. این شرایط برای یک تیم فوتبال خیلی سخت است. تیم نفت را حسینی بسته بود و بعد یزدی از او تحویل گرفت و اگر یزدی حفظ می شد، با توجه به این که او یک مربی بومی است، در آخر فصل کار نفت به اما و اگر نمی‌کشید.

 

همیشه مرغ همسایه برای خوزستانی‌ها غاز است

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: سوال این جا است که چرا وقتی با یزدی قرارداد بسته شد، بعد از ۲ باخت باید با او قطع همکاری شود؟ می توانستند بعد از رفتن حسینی مستقیم با محمود فکری صحبت کنند و همانطور که می دانید فکری نیز در آن زمان از استقلال جدا شده بود.

نمی دانم چرا برای مربی های بومی شرایط این چنین است و بعد از دو یا سه باخت یک مربی بومی را جابه جا می کنند، در حالی که که مربیان خارج از استان بعد از ۱۰ باخت هم گاها به کارشان ادامه می دهند. 

همیشه مرغ همسایه برای ما خوزستانی ها غاز است. درکل در تیم نفت پس از قطع همکاری با یزدی و با آمدن فکری در ابتدا نتایج خوبی رقم خورد اما بازهم مشکل بی پولی باعث کم انگیزه شدن بازیکنان تیم شد. این مشکلات تا زدن تهمت تبانی به بازیکنان پیش رفت و باعث خراب شدن شرایط و انسجام تیم شد. به هر حال نفت توانست در لیگ ماندنی شود و ان شاءالله برای فصل بعد باید با برنامه ریزی دقیق تر بسته و آماده شود.

همان طور که ۲ فصل پیش با آقای تارتار نتایج خیلی خوبی حاصل شد. ان شاءالله با آمدن وزیر جدید کمک خوبی به تیم های نفتی شود و از اول فصل تکلیف این تیم ها مشخص باشد.

 

علت زمین خوردن تیم نفت آبادان شرایط بد مالی بود

بوستانی درباره عملکرد تیم نفت آبادان نیز گفت: اتفاقاتی که برای نفت مسجدسلیمان اشاره شد، درمورد نفت آبادان نیز وجود داشت و در این تیم شرایط مالی خوبی وجود نداشت. زمانی هم پول به تیم تزریق شد که دیگر کار از کار گذشته بود و نفت آبادان از صدر جدول فاصله گرفته بود و شرایطی که همه می دانیم برای آن ها به وجود آمده بود.

این تیم با پورموسوی در اول فصل خیلی خوب کار کرد و تا رتبه اول هم پیش رفت اما همان طور که گفتم بی پولی و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، مجوز جذب بازیکن جدید را برای آن ها ابطال کرد. در چنین وضعیتی هر مربی که باشد کارش سخت خواهد شد. به هر حال علت زمین خوردن تیم نفت آبادان نیز شرایط بد مالی بود.

باید بگویم آینده تیم های نفتی به بودجه آن ها بستگی دارد زیرا بازیکنان حرفه ای فوتبال در حال حاضر با مبالغی چون یک میلیارد هم به خوزستان نمی آیند. باید تیم های نفتی بودجه مشخص داشته باشند و نباید در پنچ شش هفته اول با کمک نماینده ها، استاندار و شهردار پولی به دست تیم برسد. البته در دولت قبل به تیم های نفتی کمک می شد اما بودجه آن ها محدود و کم بود.

 

کسی از فولاد انتظار آن عملکرد را در آسیا نداشت

وی در ادامه نیز درباره عملکرد تیم فوتبال فولاد خوزستان در دو فصل گذشته، خاطر نشان کرد: فولاد از ابتدای لیگ نوزدهم کارش را خیلی خوب شروع کرد و نتایج خوبی گرفت و انتهای فصل نیز با کسب سهمیه، کار بسیار بزرگی انجام داد. در مجموع تیم فوتبال فولاد خوزستان در اولین سال مربیگری با نکونام، علی رغم هجمه های بسیار با تلاش بازیکنان و کادرفنی، تیم به موفقیت رسید.

 فوتبال در حال حاضر حرفه ای است و هواداران نیز از تیم ها نتایج خوب می خواهند. به نظر من عملکرد فولاد در فصل گذشته با کسب سهمیه آسیا و حضور در لیگ قهرمانان با پنجره بسته و شرایط سخت، خوب بود، ضمن این که فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا نتایج بدی نگرفت. آن ها توانستند العین امارت و السد قطر که تیم های بسیار خوب و بزرگی در آسیا هستند را شکست دهند.

این درحالی بود که هیچ کس چنین انتظاری از نکونام و شاگردانش نداشت. حضور فولادی ها در عربستان با نیمکت خالی و نبود بازیکن تعویضی در تورنمنتی که به دلیل بازی های پشت سرهم نیاز به بازیکنان زیادی روی نیمکت است، موفقیت آمیز بود. نتایج دور رفت فولاد در لیگ قهرمانان آسیا بسیار خوب بود و در دور برگشت نیز علی رغم عدم صعود به مرحله بعد، بازی های خوبی به نمایش گذاشت.

 

این پیشکسوت فوتبال افزود: یکی از علل افت تیم فولاد در ادامه مسابقات نیز خستگی بازیکنانش بود. در فصل بیستم تیم فولاد با کمبود بازیکن و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی کار سختی داشت. آن هایی که فوتبال بازی کرده اند می دانند که چقدر بازی کردن آن هم هر چهار روز یک بار برای یک بازیکن که در چند جام شرکت دارد، سخت است. شاید بعضی ها بگویند در اروپا هر سه روز یک بار تیم ها به مصاف یکدیگر می روند اما حقیقتا شرایط فوتبال ما با تیم های اروپایی خیلی فرق می کند.

 

نکونام سبک بازی مناسبی در فولاد ایجاد کرده است

وی در مورد سبک بازی تیم جواد نکونام، گفت: خیلی ها از سبک نکونام انتقاد دارند اما شاید آن ها ندانند که نکونام یک سبک مناسب و خوبی را در تیم فولاد به وجود آورده است. او یک بازیکن بزرگ است که در سطح ملی و اروپایی با مربیان بزرگ کار کرده است.

مربیانی از جمله کارلوس کی روش سرمربی اسبق تیم ملی. سبک و هدف نکونام در بازی هایش اول گل نخوردن است، بعد گل زدن؛ که این نوع بازی باعث شده است تا بعضی ها فکر کنند نکونام و تیمش دفاعی بازی می کنند. در فوتبال روز دنیا اول گل نخوردن مهم است و بعد هم گل زدن، و تمام تیم های خوب دنیا به همین شیوه بازی می کنند. در فوتبال شما اگر گل نخورید می توانید گل بزنید اما اگر گل خوردید کار برای جبران سخت خواهد شد.

 

سبک مربیگری نکونام از بهترین روش‌های فوتبال دنیا است

بوستانی تاکید کرد: روش و سبک مربیگری نکونام یکی از بهترین روش های حال حاضر فوتبال دنیا است و عملکرد او در این دو فصل، بسیار قابل قبول بوده زیرا او ۲ سهمیه آسیا و یک جام برای فولادی ها به ارمغان آورده است.

در تمام تیم های دنیا اول خوب دفاع کردن صورت می‌گیرد و بعد روی ضد حمله ها گل زده می شود که نکونام در این امر خیلی خوب عمل کرده است.

البته بازی هایی نیز بوده که نتایج و اتفاقات خوبی برای فولاد رقم نخورد، مثل بازی با مس رفسنجان که فولادی ها کام بک خوردند اما این نیز جز اتفاقات فوتبال است.

 

منتقدان هم در حال تعریف از فولاد هستند

وی درباره انتقاداتی که در طول این دو فصل از روش مربیگری نکونام می شد نیز عنوان کرد: متاسفانه افرادی در فوتبال هستند که اگر بخواهند کسی را خراب کنند، حتی نمی گذارند تیم تا هفته دوازدهم سیزدهم نیز کارش را انجام دهد و  از هفته سوم شروع به انتقاد می کنند.

مگر می شود یک تیم لیگ برتری که باید سی و اندی بازی انجام دهد را در هفته سوم مورد انتقاد قرار داد؟ این یک امر مغرضانه است و دیگر کارشناسی نیست. آقایان بگذارند کار به هفته های دوازده یا سیزده برسد و بعد تیم را مورد انتقاد قرار دهند زیرا ما نمی دانیم در انتهای بازی ها چه اتفاقی برای تیم ها رقم می خورد.

همانطور که کار برای فولادی ها بسیار خوب تمام شد و اکنون همان هایی که انتقاد می کردند، در حال تعریف از تیم فولاد هستند.

 

حفظ نکونام بهتر است

این پیشکسوت ادامه داد: فولاد خوزستان در صورت باز بودن پنجره نقل و انتقالاتی اش باید بازیکن جدید جذب کند تا بتواند در آسیا، لیگ برتر و جام حذفی به خوبی مبارزه کند. اگر هر مربی دیگری نیز به فولاد خوزستان بیاید باید انتظار بالا رفته هواداران فولاد را پاسخگو باشد زیرا توقع هواداران این تیم بالا رفته و انتظار آن ها کسب سهمیه آسیایی و جام قهرمانی است.

اگر مدیرعامل باشگاه، جواد نکونام را حفظ کند و پنجره نقل و انتقالاتی تیم باز شود، با جذب بازیکنان جدید و تقویت تیم می تواند برای افتخارات بزرگتر و بیشتر مثل قهرمانی یا نایب قهرمانی آسیا و همچنین قهرمانی در لیگ و جام حذفی تلاش کنند زیرا انتظارات هواداران از فولاد خوزستان بسیار بالا رفته است.

از سوی دیگر حفظ جواد نکونام به دلیل شناخت او از تیم و بازیکنان و آگاهی از شرایط بازیکنان، بهتر است، چرا که او با این اوصاف می تواند تیم بهتر و پرقدرتی را در فصل آینده داشته باشد. او با دست خالی و با وجود رقیب های بزرگی مثل پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، استقلال و حتی گل گهر بهترین نتایج را برای فولاد کسب کرد.

 

آذری حتی می‌تواند رییس فدراسیون باشد

وی همچنین درباره عملکرد سعید آذری در باشگاه فولاد، گفت: آذری یک مدیر قوی است و از روزی که به فولاد خوزستان آمده کارهای مثبتی انجام داده است. او یکی از مدیران فعال فوتبال ایران است و هرکجا که کار کرده، نتایج خوبی به ارمغان آورده است و به نظر من او حتی می تواند رییس فدراسیون فوتبال باشد.

البته لازم به ذکر است که ما قبلا نیز در باشگاه فولاد مدیران خوبی داشتیم و به زعم بنده کارنامه آقای رضاییان را نباید فراموش کرد. او با لقب معمار فوتبال، تلاش بسیار زیادی برای پیشرفت باشگاه فولاد انجام داد اما در خصوص آقای آذری باید بگویم او یکی از مدیران بزرگ فوتبال ایران است که هرکجا کار کرده موفق بوده است.

او از زمانی که به فولاد آمده، نظم و ترتیب خوبی به باشگاه تزریق کرده است و با اتحادی که با جواد نکونام دارد و همچنین امکانات بسیار خوبی که برای تیم فراهم کرد، توانست دو فصل پر فروغ را پشت سر بگذارد و باعث خوشحالی کل مردم خوزستان شود.

 

قهرمانی فولاد، افتخار بزرگی برای خوزستانی‌ها بود

بوستانی درباره عملکرد دستیاران نکونام نیز عنوان کرد: اگر بخواهم راجع به عملکرد کادر فنی جواد نکونام صحبت کنم، باید بگویم که کادر خوبی در کنار او فعالیت داشتند؛ مهدی هاشمی نسب که بازیکن استقلال، پرسپولیس و تیم ملی بوده است، حسین کعبی که بیش از ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه خود دارد و سید محمد علوی، حمید رجبی، نادر غبیشاوی و علی بداوی و ... که همه آن ها فوتبالی، با تجربه و یک دست هستند.

همچنین باید قهرمانی فولاد در جام حذفی را به مردم، هواداران و مجموعه فولاد خوزستان تبریک بگویم. قهرمانی فولاد در جام حذفی برای مردم خوزستان که مدتی است با مشکلاتی از جمله آب و... مواجه هستند، افتخار و شادی بزرگی بود و توانست شب پر افتخاری را رقم بزند. مردم خوزستان و اهواز تا صبح به شادی پرداختند و غمی که در دل خوزستانی ها بود به شادی تبدیل شد و ما نیز برای موفقیت تیم شهرمان خوشحال هستیم.

 

استقلال ملاثانی عملکرد خوبی در لیگ یک داشت

وی در ادامه نیز درباره تیم لیگ یکی استقلال ملاثانی هم خاطر نشان کرد: استقلال ملاثانی این فصل عملکرد خوبی به جا گذاشت. این تیم توانست، پله به پله از لیگ سه به لیگ دو و سپس به لیگ دسته اول صعود کند و کارنامه خیلی خوبی از خود به جا بگذارد. همانطور که می دانیم این تیم به صورت خصوصی و با تلاش آقایان حمیدی و سید سلطان حسینی اداره می شود.

هدف امسال آن ها ماندن در لیگ یک بود که این امر محقق شد. ابراهیم اشکش نیز مربی جوان و خوبی است. او استعداد آن را دارد که مربی بزرگی باشد.

 

تمنا می‌کنم استقلال خوزستان حفظ شود

این پیشکسوت فوتبال خوزستان درباره احتمال واگذاری سهمیه استقلال خوزستان در لیگ یک نیز عنوان کرد: شنیده ها حاکی از این است که می خواهند سهمیه تیم فوتبال استقلال خوزستان را بفروشند. این کار اصلا درست نیست زیرا این تیم سابقه قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه خود دارد.

نباید سهمیه فوتبال از خوزستان بیرون برود زیرا در همه استان ها تلاش می شود سهمیه به استان و شهرشان بیاید اما در خوزستان این موضوع بر عکس است.

جا دارد در این جا از جناب آقای یوسفی مدیرکارخانه گروه ملی خواهش، تمنا و حتی التماس کنم که این تیم را در استان نگه دارد زیرا استقلال خوزستان تیم بزرگی بوده و بازیکنان بزرگی را نیز پرورش داده است. درخواست من از استاندار محترم و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که تلاش زیادی برای ورزش خوزستان کرده اند، این است که این باشگاه را در خوزستان نگه دارند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید