امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

برای کاهش آمار غرق در سواحل خوزستان نیاز به کمک مسئولان داریمرییس هیات نجات غریق خوزستان گفت: حضور ناجیان غریق در سواحل استان، موجب پیشگیری از حوادث غرق و کاهش مرگ و میر خواهد شد ولی برای افزایش حضور آنان در سواحل نیاز به کمک مسوولان داریم.

محسن ابدالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با بررسی هایی که انجام شد قرار شد پس از نامه‌نگاری و هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، برای نقاط پرخطر آبی استان یک ناجی غریق یا یک قایق در نظر بگیریم تا حداقل از این طریق آمار مرگ و میر در سواحل استان کاهش یابد.

وی ادامه داد: قطعا ما به تنهایی قادر به انجام این کار نیستیم و تهیه یک قایق، یک ست غواصی و حق الزحمه ناجیان غریق بسیار سخت است. اگر وسایلی را که در جریان سیل ۹۸ به خوزستان اهدا شد و اکنون در انبارها بدون استفاده مانده به صورت امانت در اختیار ما قرار دهند بی‌شک آمار غرقی استان کاهش خواهد یافت. این موضوع مستلزم توافق بین هلال احمر، ستاد مدیریت بحران استانداری و اداره کل ورزش استان است.

رییس هیات نجات غریق خوزستان در خصوص آمار جان‌باختگان در تورهای تفریحی و گردشگری استان گفت: بهتر است که همراه این تورها یک نجات غریق باشد اما چون مجوز تورهای گردشگری از سوی سازمان گردشگری داده می‌شود متاسفانه این موارد در نظر گرفته نمی‌شود و بعضا شاهد آمار مرگ و میر بسیار بدی هستیم.

وی به اهمیت رشته نجات غریق و غواصی اشاره و اظهار کرد: باید سطح علمی ناجیان غریق و غواصان ارتقا یابد، به همین دلیل به موضوع آموزش به عنوان اصلی‌ترین برنامه هیات پرداختیم. هر ساله اطلاعات و تکنیک‌های جدیدی در زمینه ناجیان غریق و غواصی وارد کشور می‌شود، لذا ارتقای سطح آمادگی جسمی و روحی ورزشکاران در اولویت کار ما  قرار دارد.

توسعه بخش غواصی در دستور کار هیات 

ابدالی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز بسیاری از مناطق استان، بر خلاف بسیاری از استان های دیگر تنها مجوز فعالیت در رشته غواصی را داریم لذا بخش مهمی از اهدافمان در سال جاری به توسعه این رشته در استان اختصاص دارد.

وی از راه‌اندازی باشگاه غواصی برای اولین بار درخوزستان خبر داد و گفت: وجود ظرفیت های مناسب و منابع آبی فراوان در استان نیاز به فعالیت یک باشگاه غواصی را پر رنگ‌تر می‌کند.

ابدالی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما برای توسعه بخش غواصی، تعامل با نیروهای نظامی است و بنا داریم با انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی دریایی مستقر در خرمشهر و ماهشهر در جهت رشد و گسترش این رشته گام برداریم و زمینه لازم برای حضور علاقه‌مندان در این رشته غواصی فراهم شود.      

رییس هیات نجات غریق استان در ادامه به برگزاری کلاس‌های آموزش غواصی در استان اشاره کرد و گفت: پیش از این به دلیل عدم فعالیت در بخش غواصی بسیاری از علاقه مندان به این رشته برای گذراندن دوره‌های آموزشی باید به دیگر استان‌های کشور می‌رفتند که این موضوع باعث ناراحتی آنها بود لذا بنا داریم در سال جاری دوره‌های آموزش غواصی یک، ۲ و سه ستاره را برگزار کنیم.

وی برگزاری مسابقات نجات غریق، استعدادیابی و ساماندهی سواحل را از دیگر برنامه های هیات استان در سال جاری معرفی کرد و گفت: با توجه به تعطیلی استخرها و شیوع کرونا در استان، بسیاری از مردم به سمت رودخانه‌ها روی آورده‌اند به همین دلیل شاهد افزایش آمار مرگ و میر در استان هستیم.

 

هیچ گونه فعالیتی در استخرها نداریم

ابدالی در خصوص فعالیت استخرهای استان در این ایام گفت: با توجه به مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا استخرهای بسیاری از مناطق کشور بازگشایی شده اما در خوزستان به دلیل اینکه اکثر شهرها در وضعیت قرمز هستند، هیچگونه فعالیتی در این زمینه نداریم و در این راستا افراد خیلی زیادی متضرر شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سیستم مدیریت قبلی الزامی بودن پرداخت حق بیمه منجیان غریق و مربیان لحاظ نشده است چه بسا اگر این افراد بیمه بودند می‌توانستند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند لذا اگر با استخرداران سخت‌گیرانه‌تر برخورد می‌شد اکنون این مشکل را نداشتیم.

رییس هیات نجات غریق خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ ناجی غریق سازمان یافته در استان فعالیت می‌کنند اگرچه آمار غیرسازمانی به یک هزار نفر می رسد که بنا داریم در سال جاری این تعداد را ساماندهی کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید