امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

روحانی نژاد: فیبر نوری، خوزستان را در بر می گیرد

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه خبر داد.

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، "مهدی روحانی نژاد" در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها- که ۵ اردی بهشت ۱۴۰۳ در استانداری برگزار شد- گفت: یکی از ویژگی‌های پروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری، این بوده که از شهرهای برخوردار آغاز نشده است و در هر شهری که مجوز داده شد، اپراتور مربوط کار خود را آغاز کرده است. در این پروژه، عدالت اقتصادی و اجتماعی مدنظر است.

او ادامه داد: در کل دنیا، این پروژه ۱۰ ساله انجام می‌شود اما ما به دنبال اجرای سه ساله آن هستیم. اپراتور نباید بالاشهر پایین‌شهر کند، بلکه باید کل شهر را پوشش دهد و ظرف ۳۰ روز اتصال برقرار ‌شود. کمینه اینترنت ارائه‌شده ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است و مشترک نباید کمتر از ۱۰۰ مگابایت دریافت کند. اپراتورها اکنون اینترنت را با  ۳۰ تا ۵۰ مگابایت ارائه می‌دهند و حداکثر ۳۰۰ مگابایت است اما تعهد اکنون در شبکه فیبر نوری، حداقل ۱۰۰ مگابایت است.

روحانی نژاد ادامه داد: مردم برای اتصال به اینترنت شبکه فیبر نوری نباید پولی پرداخت کنند دولت یارانه فیبر نوری را پرداخت می‌کند پس نباید از مردم پول دریافت شود بلکه فقط کافی است هزینه سرویس اشتراک ماهانه را پرداخت کنند. بر اساس طرح وزارت ارتباطات در هیات وزیران، برای همه مدارس نیز اتصال مودم و سرویس یکساله رایگان ارایه می‌شود. 

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: خوزستان، جز نخستین استان‌هایی بود که علاقه‌مندی برای اجرای این پروژه در آن دیده می‌شد اما کار آغاز نشد و علاقه‌مند هستیم بودجه اجرای طرح فیبر نوری ۱۴۰۳ در خوزستان مصرف شود. تا اردی بهشت ماه نیز شبکه فیبر نوری استان قم و تا خردادماه استان ایلام افتتاح می‌شود.

او گفت: اپراتورها بیشنه ظرف چهار ماه باید حفاری لازم برای اجرای شبکه فیبر نوری را انجام دهند که متناسب با استانداردها خواهد بود. از نظر زمان‌بندی، شهر اهواز زودتر انجام می‌شود چون به دلیل پروژه فاضلاب، تاب‌آوری شهر پایین آمده است. البته سرعت کار با وجود شرکت مبین‌نت بیشتر خواهد شد.

روحانی نژاد افزود: برای شهر خرمشهر نیز برنامه‌ریزی شده است که تا سوم خرداد بتوانیم این پروژه گشایش یابد و نخستین شهر تحت پوشش در استان خواهد بود. سرعت حفاری و سرعت ترمیم معابر، دغدغه شهرداری‌ها است که حداکثر در چهار ماه باید انجام شود. تجربیات یک سال و نیم گذشته در ۲۹ استان، ارزشمند است و می‌توان این تجربیات را انتقال داد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید