امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سال ۱۳۵۷ انقلاب پیروز شد برای رفع تبعیض و بی‌عدالتی، مبارزه با فساد و رانت‌خواری و پایان دادن فاصله ميان مردم و مسوولان؛ این‌ها آرمان‌های انقلاب ما بود که البته در موارد متعددی بسیار موفق بودیم ولی تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله زیادی هست که به نظر نگارنده یکی از مهم ترین دلایل عقب افتادگی از آرمان‌های انقلاب این بود که در برهه‌هایی، مسوولان در کنار مردم نبودند.

خوزستان به‌رغم داشتن منابع وسیع خدادادی از جمله: نفت، گاز، زمین‌های حاصلخیز و آب، در بیکاری رتبه سوم کشور را دارد؛ در آموزش بر پله‌های آخر کشور ايستاده و به لحاظ داشتن رفاه در ميان فقیرترین و محروم‌ترین استان‌های کشور قرار گرفته است.

به راستي، چرا برخی شرکت‌های بزرگ صنعتی- که از منابع استان ما استفاده می‌کنند- به جذب نیروی بومی بی‌توجهی بوده اند؟! شركت هايي كه آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کنند ولی نه در استان ما به ثبت رسیده‌اند و نه حتا مالیات بر ارزش افزوده آن‌ها در خوزستان هزینه مي شود!

نگارنده معتقد است: همه‌ی کسانی که در خوزستان مسوولیتی داشتند به اندازه مسوولیت شان در این مشکل ها سهم دارند و مقصرند.

اگر بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره طرح آمایش سرزمینی حرکت کنیم؛ قطب کشاورزی و صنایع تبدیلی، مرکز ایجاد شهرک‌های انرژی، از مراکز توریسم درمانی در سطح کشور و نيز از بزرگ ترین مراکز صادرات محصولات بومی می‌شویم که در کنار رفع معضل هاي استان خود، مي توانيم به همه‌ی کشور هم کمک کنیم.

*محمد نوری ممبینی- تحلیل‌گر مسايل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید