امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مردمان فوتبال خوزستان نگران کسر سهمیه!

اهواز/حبیب خبر- سید مهدی ابوس:

مدتی است فضای مجازی خواستگاه بیان ابراز نگرانی و نارضایتی از وضعیت مدیریت فعلی تیمداری و باشگاه داری فوتبال، به ویژه جایگاه کنونی سه تیم لیگ برتری خوزستان شده است.

مردمان فوتبال و پیشکسوتان آن به دنبال شیفتگی بیش تر مسوولان و مدیران تصمیم گیرنده برای رفع بحران موجود هستند ولی نه تنها حرکتی تاثیر گذار برای رفع این بحران نشده است که تصمیم ها، تغییرها و انتصاب های تکراری و کلیشه ای توسط مدیران تیمداری و باشگاه داری، خود سوهانی بر اعصاب به هم ریخته و نگران مردمان فوتبال شده است.

یکی از بزرگان صاحب نظر فوتبال- که دیگر درمیان ما نیست و جای خالی او همیشه دیده می شود بارها چنین روزهایی را پیش بینی می‌کرد و گفته بود:

فضای درون این فوتبال دیگر نه سبز است نه مستطيل مقدس آن ورزشی است. پیرو فرمایش بسیار متین آن بزرگوار و با رخصت از مردمان فوتبال می خواهم اضافه کنم :

 فضای فوتبال مدت هاست به سرزمین جابه جایی ها و پاتوق ناشناخته های نفوذی تبدیل شده است.

 فوتبال را در شعار، ملبس به دو واژه دهان پر کن دلنواز و چشم نواز علمی وحرفه ای کردندکه هیچ سنخیتی با وضعیت فوتبال امروز ندارند. زیرا این فوتبال، استاندارهای لازم را در مسیر توسعه واقعی حرفه‌ای و علمی شدن را نداشت و ندارد.

فوتبالی که به عنوان یک صنعت ورزشی و ارزشی و با هدف پرکردن اوقات فراغت عموم باشد اینک تبدیل به ابزار تقسیم قدرت برای عده ای خاص شده که هیچ اهلیت و تخصص و حتا سواد ورزشی ندارند.

 عملا فوتبال را به گروگان گرفته و آن را به محیطی تبدیل کرده که ورزشی بودنش معنای دلالی و شانتاژهای منفعتی و شارلاتان بازی به خود گرفته است. بدتر از آن، شاهد هستیم که عده ای از خودی های فوتبالی در گسترش و رواج این بحران دستی داشته ولی با عوام فریبی و در شعار نه عمل، خود را مدافعان حریم مستطيل سبز فوتبال می نامند!

فوتبال می‌خواهیم ولی اجازه داده نمی شود برای اصلاح آن کاری اساسی انجام شود.

فوتبال می خواهيم ولی برای رفع مشکل مدیریت معیوب اش اجازه نمی دهند مردمان و متخصصان برایش کاری کنند.

فوتبال می خواهیم ولی اجازه استفاده از ظرفیت ها و استعداهای خلاقش داده نمی‌شود.

همه می‌دانیم و آگاه هستیم که مشکل و بحران موجود درون فوتبال، ناکار آمدی مدیریت تیمداری و باشگاهداری آن است؛ ولی نه اجازه ورود و بیان نظر مشورتی به اهل واقعی فوتبال می‌دهند نه خود بلدند برای رفع بحران موجود چاره ای بیندیشند!

آقایان! بپذیرند رفع بحران موجود از فضای فوتبال خوزستان غیر ممکن نیست و چاره کار آن استفاده از علم و تجربه و اهلیت و شایسته سالاری است.

منظور از بیان این واژه ها این است که باید در نخستینن فرصت جلسات هم اندیشی تخصصی با حضور کارشناسان خبره فوتبال و پیشکسوتان متخصص و توانمند تشکیل شود و تصمیم ها و پیشنهادهای اجرایی شوند.

 همچنین باید با بازنگری به علل اصلی بروز بحران موجود و چگونگی و راهکارهای برون رفت و رفع آن با هدف حفظ سهمیه فوتبال خوزستان در لیگ برتر فوتبال کشور پرداخت و در جمع بندی این مطالبه گری، خواستار بازنگری بر نحوه چگونگی انتصاب های مدیران و مربیان این تیم ها شد.

مطالبه گری از مدیران تیمدار و هر آن کسی که این مدیران را به مدیریت تیمداری و باشگاهداری منصوب کرده حق مسلم اهالی فوتبال و هواداران تیم ها است و کنشگران فوتبال باید راوی حقيقت های درون آن باشند.

 فوتبال و مردمانآن از وضعیت موجود نه تنها راضی نیستند که نگران کسر سهمیه فوتبال خوزستان در لیگ برتر هستند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید