امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 اهواز/ حبیب خبر- نوید قائدی:

 در شرایطی که بعد از سال ها گذر از پیروزی انقلاب اسلامی عدالت آموزشی در کشور برقرار نشده است و هنوز در بسیاری از مناطق کمترین امکانات آموزشی برقرار نیست، وزیر محترم امروز فرموده اند: بیست هزار مدیر برای ایجاد تحول در مدارس تغییر کرده اند و هفت هزار مدرسه برای تحول شناسایی شده که در پنج هزار اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

 جناب وزیر محترم! گرچه مدیر یک آموزشگاه می تواند در ایجاد تحول موثر باشد اما برای یاداوری موارد بسیاری در توسعه و تعالی آموزشی موثر هستند که بخش زیادی عوامل بالادستی، امکانات آموزشی، محتوا و روش های آموزشی و.... خواهند بود که پرداختن به آن ها زمان بر است.

 همچنین در زمینه تحول توصیه می شود علمی تر مطلب را بیان فرمایید تا دقیق مشخص شود منظور و تعریف شما از تحول چیست. لطفا با بیان یک برنامه آموزشی اگر ترسیم شده بفرمایید در چه اهداف و آیتم های کمی و کیفی برای چه تعداد دانش آموز و در چه مقاطعی و چه مناطقی قرار است تحول آفرینی شود و نتیجه مورد پیش بینی شما بعد از تحول چیست؟ تا کارشناسان بتوانند در حین اجرای برنامه و بعد از شعار تحول آفرینی شما وزیر جوان را پایش نمایند.

جناب آقای وزیر! سال تحصیلی جدید شروع شد، اما در برنامه های وزارت تحت نظر حضرت عالی صحبتی از لزوم شادی آفرینی در مدارس و تربیت دانش آموزان با شوق زندگی بالا نشده است، زیرا که بعد از فراز و نشیب های زندگی بیشتر خانوارهای ایرانی در سال های اخیر، قطعا ترویج شادی میان دانش آموزان در خلال آموزش های هدفمند علمی می تواند به تربیت انسان های شاد، مسوولیت پذیر و امیدوار و هدفمند کمک شایانی کند.

در نهایت با توجه به عمر کوتاه وزارت جناب عالی توصیه می شود شعارهای گذشته ی خود را در کسب رای اعتماد مرور کنید و در این مسیر پر سنگلاخ از نظرهای کارشناسان واقعی آموزشی فارغ از نظر جناح های سیاسی استفاده کنید تا بتوانید نواقص نظام آموزشی را در ایران تا حدودی کاهش دهید و قدری بیشتر بتوانید عدالت آموزشی را هر چند به صورت حداقلی برقرار کنید.

۳۱ شهریور ۱۴۰۲

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید