امروز:
سه شنبه - 12 تير - 1403
ساعت :

محسن خدری

محسن خدری:

۱۷ مردادماه در جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار در تقویم فرهنگی سالانه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده است .

برای قدردانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه های همگانی نهادهای حکومتی و مدنی آیین های مختلفی را تدارک و به اجرا در می آورند اما آنچه در این روز برای خبرنگاران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده لزوم درک شرایط سخت حرفه خبرنگاری و تکریم جایگاه و منزلت اجتماعی و رعایت حقوق معنوی و طبیعی آنان است.

 خبرنگار بزرگ ترین اصلاحگر اجتماعی است که با زبان نقد و پرسش های منصفانه حاکمان و صاحب منصبان را به پاسخگویی و احترام به افکار عمومی فرامی خواند.

خبرنگار گاهی به یگانه پناهگاه و ملجأ مظلومان و محرومان تبدیل می شود تا در قالب گزارش و تحلیل زبان گویای ستم دیدگان و مستمندان در نزد قدرتمندان باشد.

خبرنگار با سلاح قلم می تواند اساس عدالت را در جامعه بگستراند و امید را در دل مردم بکارد و همچنین از روح و روان جامعه در مقابل هجمه ها و یورش های دشمنان محافظت کند.

قلم خبرنگار و رسانه کاری می کند که سلاح های متعارف نظامی از انجامش عاجز و در رسیدن به آن ناتوانند. آنچه امروز در جامعه ما بیش از همه چیز هویدا است مظلومیت خبرنگاران است. برخی شجاعت و صلابت او در نوشتن اخبار و افشای پشت پرده های قدرت را تند روی و وابستگی تفسیر می کنند و عده ای سکوت مصلحت آمیز او را خودسانسوری و خودهراسی می پندارند.

خبرنگاری که مدیران را نقد و شکننده می کند و در برابر افکار عمومی به پاسخگویی وا می دارد، گاهی غیرمنصفانه برچسب می خورد و خبرنگاری که بولتن نویس و مباشر آگاهی های سازمان ها و مداح مدیران یقه سفید باشد از انعام و اکرام برخوردار می گردد اما در طول حیات انقلاب اسلامی و در سایه تدابیر ولایی رهبر معظم انقلاب حضرت آیةالله خامنه ای و نگاه فراخ فرهنگی و هنری ایشان، خبرنگاران و ارباب رسانه به عنوان افسران خط مقدم جنگ نرم از جایگاه ویژه ای برخوردار و حرمت آنها از سوی حاکمیت و نهادهای وابسته تکریم و مورد توجه و عنایت قرار گرفت و نامگذاری ۱۷ مرداد به این عنوان خود گواه صادقی بر این مدعا است.

در پایان این جانب این مناسبت ارزشمند را به خبرنگاران میهن اسلامی بویژه اصحاب پرتلاش رسانه در خوزستان تبریک و شادباش می گویم و از دور بر دستان همه این تلاشگران عرصه خبر و رسانه بوسه می زنم.

در پایان یاد همه خبرنگاران شهید به ویژه شهیدان "غلامرضا رهبر" و "محمود صارمی" را گرامی می دارم و بر روح پرفتوح آنان درود و صلوات می فرستم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید