امروز:
يكشنبه - 10 تير - 1403
ساعت :

 اهواز/ حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:  

 این روزها شاهد اوج حواشی و خبرهای متفاوت بازار داغ نقل و انتقالات در فوتبال کشور هستیم.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال بزرگسالان و امید کشورمان تا حدودی از امواج توفانی گذشته عبور کرده و با آرامشی نسبی رو به ساحل آرامش در حال حرکت اند.

 باز هم پایان فصلی دیگر از لیگ های سطوح مختلف کشور فرا رسید و شاهد صدور قوانینی عجیب و غریب برای فوتبالی که فقط روی کاغذ، حرفه ای است، هستیم.

 حذف دلار در تعهدات و قراردادهای لیگ برتر باعث شده که هم مربیان و هم بازیکنان نسبتا خوب و باکیفیت سال گذشته همه به بهانه هایی قید حضور در فوتبال کشورمان را بزنند و راهی دیگر سرزمین هایی شوند که قوانین باثبات و بین المللی تری دارند.

 در میان این همه هیاهو، شرایط باشگاه استقلال متفاوت تر از دیگران است.

 باشگاهی که حضور در آسیا را از دست داده و نیمی از ستاره هایش پا در هوا هستند.

 باشگاهی که با دخالت یا حضور سازمان خصوصی سازی، هم هیات مدیره و هم کادر فنی اش در یک ابهام و بلاتکلیفی عجیب به سر می برند در حالی که خیلی از تیم ها شروع به یارگیری کرده اند تا از قافله رقابت سخت سال آینده عقب نمانند.

 در میان این همه خبر ضد و نقیض صحبت از سرمربی گری جواد نکونام بیش از پیش نزد اهالی فوتبال و دوستداران استقلال به گوش می رسد.

 جواد نکونامی که یک دوره پر فراز و نشیب را در باشگاه نسبتا آرام و پرامکانات فولاد خوزستان سپری کرد و البته نتوانست، نه بازی های دلچسب خوزستانی و زیبایی ارایه دهد و نه نتایجی بگیرد که انتظار مسوولان و مردم اهواز را برآورده کند.

همه اذهان دارند که محبوبیت نسبی ساپینتو در فصل قبل، ناشی از نوع فوتبال نسبتا هجومی و با حرارت این مربی پرحاشیه بود این در حالی است که جنس فوتبال مدنظر نکونام برعکس سال گذشته و حتی متفاوت از تیم فرهاد مجیدی، شیوه ای نسبتا کیروش وار است. کیروشی که در طول سال ها حضورش در ایران، نه خیلی فوتبال ملی مان را زیبا کرد و نه نتیجه های لازم را رقم زد.

من به عنوان یک تحلیل گر فوتبال و کسی که اخبار تیم مورد علاقه ام، استقلال را دنبال می کنم با این شیوه و عملکرد جواد نکونام در سال های گذشته و وضعیتی که استقلال کنونی دارد، حضور این ملی پوش سابق و کاپیتان باتجربه سال های نه چندان دور استقلال را نه به نفع خودش می دانم و نه به نفع باشگاه و معتقدم در صورت توافق نکردن با یک مربی خوب خارجی، گزینه های دیگری هستند که بتوانند با این تیم هم بهتر و روان تر فوتبال بازی کنند و هم بهتر از گذشته نتیجه بگیرند.

بی شک درصد محبوبیت نکونام نیز نزد هواداران به اندازه ای نیست که اگر تنها چند هفته نتیجه نگیرد، بتوان آن ها را کنترل یا قانع کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید