امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

زنده یاد "نوری خدایاری" بزرگ مرد تکنیک ناب فوتبال خوزستان و کشور بود و در کلام و بیان نیز در میان اهالی ورزش، دوست داشتنی و عزت مند بود و اینک هم نام، یاد وکلام اش ماندگار است و در آینده نگری و پیش بینی ورزشی هم کم نظیر بود.

این مرد صادق و دانا همیشه نگران وضعیت آینده ورزش و پیشکسوتان ورزش بود و اصرار فراوانی در خالص ماندن فضای ورزش داشت و تاکید می کرد: ورزش حرفه ای علمی صنعتی و درآمد زا، برای ورزشکاران و مربیان بسیار خوب و تاثیرگذار است اما به شرطی که اصالت و هویت و حرمت و شان کسوت آن، در فضای مدیریتی و هدایت و مشاوره حمایتی به معنی واقعی کلمه دیده شود.

مرحوم خدایاری می گفت: امان از وقتی که صفر های فاقد ارزش فرصت حضور و جلوس و ظهور در جوار اعداد بزرگ ورزش بیابند یا به درون فضای ورزش رخنه کنند؛ آن زمان دیگر ورزش و فوتبال هویت و اصالت ارزشی ورزشی خود را از دست می دهد و عملا نااهلان، چپاول و تحریف و تضعیف و تخریب را برای رسیدن به اهداف خود آغاز می کنند.

بنیانگذار ورزش کارگری خوزستان بارها به صراحت هشدار داده بود: مواظب صفرها باشید که به بهانه حمایت  و دوستدار ورزش و حرمت گذار کسوت ورزش ابتدا در کنار بزرگان و اعداد بسیار مطرح ورزش ظاهر می شوند و بعد از نفوذ به فضای ورزش با سو استفاده از صداقت و گاهی ساده اندیشی بعضی از بزرگان ورزش اقدام به نظریه پردازی و کارشناسی تحمیلی و انتخاب و انتصاب و حتی سفرهای اردویی می کنند و گستاخانه خود را عضو بدنه بزرگ ورزش و کسوت آن  دانسته و در محافل ورزشی مدعی العموم ورزش و اهالی واقعی ورزش معرفی می کنند!  

اگر این روال در فضای ورزش عادی شود و پیشکسوتان و بزرگان واقعی ورزش این چنین در سکوت باقی بمانند و به گوشه نشینی خود ادامه دهند و صفرهای بی ارزش سو استفاده کن را از جوار خود دور نکنند؛ شک نباید کرد، به زودی شاهد حذف کامل و خانه نشینی کسوت و بزرگان و صاحب نظران ورزش خواهیم شد. البته امیدوارم تا روزی که در قید حیات باشم چنین نشود.

انصافا باید نوشت: آقا نوری! روحت شاد و یادت همیشه جاویدان با این پیش بینی و آینده نگری بی نظیرت.

خوشا به سعادت شما که نیستید تا ببینید این روزها صفر های فاقد ارزش، چگونه قاب بعضی از اعداد بزرگ ورزش را قاپیده و جولان می دهند و در دور همی های همایشی و نمایشی خود، چنان برای یکدیگر نوشابه گاز دار باز و تعارف می کنند که احساس مستی و توهم بزرگی به خود گرفته و به ریش این ورزش قهقهه موفقیت و فتح الفتوح سر می دهند!

نوری جان! ابو مهدی نازنین! خدایت بیامرزد که پیش بینی هایت هم مثل مرام وکلام ات و بازی فوتبال ات بی نظیر بود.

سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید