نظرات
- اولین نظر را شما بدهید
اصولا انجام هر کار بیهدفی، در کوتاه یا درازمدت محکوم به شکست است. اگر تنها هدف یک مدرسه فوتبال درآمدزایی، یک محفل دورهمی و صرفا وقتگذرانی باشد، به هیچ کدام از اهداف تعیین شده فدراسیون جهانی فوتبال درخصوص وظایف و نقش یک مدرسه فوتبال در جامعه نخواهد رسید.
بدون تردید مهمترین بخش هر ترم آموزشی در مدارس فوتبال، استعدادیابی بازیکنان نخبه برای شناسایی و سرمایهگذاری جهت معرفی به باشگاههای معتبر طی سالیان آتی خواهد بود. بدین ترتیب و با توجه به شلوغی سانسها، خصوصا در فصل تابستان، میطلبد که بازیکنان نخبه و مستعد از سایر نفرات جدا شده و جهت انجام تمرینات پیشرفتهتر، متناسب با سطح تواناییشان در شرایطی مجزا تمرین داده شده تا با این کار مانع سرخوردگی و عدم پیشرفت آنها نشویم.
صرفا ارایه بازی جذاب و باکیفیت توسط بازیکنان، به منزله مستعد بودن آنها و کم یا بیاستعداد بودن سایر نفرات محسوب نمیشود. مربیان باید با توجه به تستهای مختلف آمادگی جسمانی، روانی، تکنیکی، مهارتی و حتی تاکتیکی در سنین بالاتر شرایط بازیکنان را بررسی دقیقتری کرده و سعی در تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف آنها داشته باشند.
چه بسا یک تصمیم صحیح و استعدادیابی به موقع بتواند سرنوشت یک بازیکن و حتی فوتبال کشور را تغییر دهد. مصداق بارز آن چگونگی شناسایی و کشف علی کریمی توسط علی پروین است. پس مدارس فوتبال باید از مربیانی استفاده کنند که فوت و فن استعدادیابی و پرورش بازیکنان نخبه را از بر باشند.
همان طور که خانواده یک بازیکن طبق مصوبات موجود در فدراسیون و هیاتهای فوتبال استانها و شهرستانها مکلف به پرداخت شهریه یک ترم به صورت تمام و کمال است، آن مدرسه فوتبال نیز باید در امر آموزش و پر کردن اوقات فراغت وی با جدیت تمام تلاش کند و نهایت سعی و تلاش خود را در خصوص رفع نقایص آموزشی موجود از جمله امکانات ورزشی مناسب داشته باشد.از جمله امکانات آموزشی موجود که باید در هر مدرسه فوتبالی وجود داشته باشد، زمین چمن استاندارد و تقسیم عادلانه آن با ابعاد مناسب جهت ردههای مختلف، وجود توپ و ... به تعداد کافی است که باید جهت تعهد اخلاقی و حرفهای در قبال بازیکنان، مورد توجه مدیران آن مدرسه فوتبال قرار گیرد.
محسن بابادی
ارسال نظر به عنوان مهمان