امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

آزاد راه اهواز- بندرماهشهر(خلیج فارس) به کتاب گینس می رود!؟ 

اهواز/ حبیب خبر- کریمی بیرگانی:

آزاد راه اهواز- بندرماهشهر موسوم به آزاد راه خلیج فارس در اسفند سال ۱۳۸۶ توسط دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری وقت گشایش یافت اما از آن زمان تاکنون این مسیر تقریباً ۱۰۰ کیلومتری بدون روشنایی است. یعنی سوت و کور است!

به احتمال زیاد جناب رییس جمهوری و هیات دولت اش و هکذا مسوولان از استاندار گرفته تا دهدار مربوط در این ۱۵ سال شبانه از این آزاد را عبور نکرده اند و تا کنون هم نمی دانند این معضل که که مردم را با سیاهی های جاده آشنا می کند وجود دارد!!

شاید هم به صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در آزاد راه ها عقیده دارند و هر راننده باید چراغ های خودرویش پرنور باشد تا جاده را روشن کند و نیازی به روشنایی جاده نباشد و ایمان بیاوریم به گفته بابابرقی: "برق اضافه حاموش!"

بگذریم؛ بعد از سال ها یکی از خطوط ورودی و خروجی، مجهز به ETC یا همان عوارض الکترونیک شد که باید مسوولان یا شهروندان و استان وندان در این باره جشن مشنی گرفته باشند اگرچه نگارنده یادش نمی آید.

آزاد راه اهواز- بندرماهشهر(خلیج فارس) به کتاب گینس می رود!؟

 البته همان بهتر که جشنی نگرفتند؛ چرا بیش از یک سال است این لاین­ ها از سرویس دهی به خودروهای عبوری خارج شده و در پاره ای از اوقات که این دو لاین باز می ­شوند به صورت نقدی یا با کارت­ های بانکی عوارض دریافت می­ شود که این کار ترافیک­ طولانی در این مسیر ایجاد می کند که تازه سفر کرده ها حتمن فکر می کنند خدای ناکرده در جلو تصادفی رخ داده که خودروها در جاده ایستاده اند و دارند لاک پشتی مسیر را طی می کنند!

به راستی رییسان جمهوری و نیز اعضای هیات دولت در این پانزده سال با خودروهای دستگاه های دولتی و خصوصی در این آزاد راه طی طریق کرده اند یا با وسیله نقلیه دیگری خودروهای در ترافیک را مشاهده فرموده اند؟!

اصلن آیا از مسوولان مربوط پرسیده اند چه طور شد که ای طور شد؟ آیا آن ها پاسخی داشته اند که با سربلندی بدهند یا این که سر به زیر گفته اند: رانندگان برای پرداخت عوارض تحمع کرده اند و مساله خاصی نیست!

باز هم بگذریم؛ از دیگر مشکل های آزاد راه بندر ماهشهر به اهواز - که در حقیقت می شود گفت مسافران را در بند صفوف یک پارچه و مستحکم عوارضی کرده است- آسفالت بسیار ناهموار آن است.

آزاد راه اهواز- بندرماهشهر(خلیج فارس) به کتاب گینس می رود!؟

مدت هاست در طول این مسیر، نقاط بسیاری کنده شده یا بهتر بگوییم شبیه باند هواپیما شده! و تاکنون هم ترمیم نشده است. البته بی گمان این نقاط باند هواپیما شده- که عکس آن را هم در بالا می بینید- فکر بکری است که چشمان و گوشان رانندگان خواب آلود را باز نگه دارد تا خدای ناکرده حادثه ای رخ ندهد اما این فکر بکر که باید در عرض جاده اجرا شود نه در طول!

ادامه بدهیم و از حاشیه بیرون بیاییم.

آسفالت مسیر اهواز به بندر ماهشهر به طول تقریبی ۲۳ کیلومتر تراشیده شده و چندین ماه است که به حال خود رها شده و مشکل های بسیار زیادی برای خودروهای عبوری که به طور روزانه از این مسیر برای رسیدن به محل کار خود در منطقه آزاد ویژه اقتصادی بندر ماهشهر و اداره بندر امام خمینی ایجاد کرده است.

حتمن مسوولان مربوط و غیره از هزینه­ های تعمیر خودرو آن هم با وضعیت تورم امروزی اطلاع دارند و می دانند تمامی این موارد هزینه ای بر هزینه های جاری مردمی افزوده که شوربختانه جایگزینی برای دسترسی به محل کار خود ندارند.

البته چندین بار از طریق مختلف پیگیر چرایی عدم رفع این ایرادهای اساسی از مسوولان ذی ربط شده ایم اما پاسخ  مشخصی دستگیرمان نشده است.

شاید هم مسوولان مربوط خواسته اند رانندگان و مسافران در این مسیر به رایگان اسب سواری کنند و حالش را ببرند که البته باید به این فکرهای بکر افتخار کنیم و تا می توانیم سپاسگزار مسوولان خدمتگزار در این پانزده سال باشیم.

خداوند سایه شما را بر سر ما و نیز این آزاد را همیشه سبز نگه دارد؛ شاید لااقل توانستیم نامی در کتاب گینس ثبت کنیم!!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید