با اشاره به تحولات اخیر در رژیم صهیونیستی؛

هانی‌زاده: نتانیاهو ناچار به استعفا است

 هانی‌زاده: نتانیاهو ناچار به استعفا است

یک کارشناس مسایل منطقه با بیان این که رژیم صهیونیستی به سرعت به سمت فروپاشی حرکت می‌کند،‌ گفت: شرایط نتانیاهو در داخل اراضی اشغالی،  منطقه و جامعه جهانی کاملا دشوار است و نشان می‌دهد جامعه جهانی دیگر توان دفاع از شخصیت‌های افراطی در اسرائیل را ندارد.

به گزارش حبیب خبر، حسن هانی زاده در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از افزایش درگیری‌ها در اراضی اشغالی و همچنین لایحه جنجالی اصلاحات قضایی گفت:‌ شرایطی که در اراضی اشغالی به لحاظ سیاسی و امنیتی حاکم است، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به سرعت به سمت فروپاشی حرکت می‌کند، اختلاف نظری که در میان رهبران این رژیم و وزرای کابینه آشکار شده و همچنین برکناری وزیر جنگ از کابینه نتانیاهو اوج شدت اختلافات را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: درگیری‌هایی که در روزهای گذشته میان مخالفان نتانیاهو و پلیس صورت گرفته و منجر به زخمی شدن ده‌ها نفر از صهیونیست‌ها شد، نشان می‌دهد کابینه نتانیاهو نخواهد توانست به کار خود ادامه دهد و در نهایت او ناچار به استعفا است. در سه ماه گذشته 5 تن از وزرا از جمله ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی اسرائیل رفتارهای کاملا تهاجمی در برابر فلسطینیان و یهودیان اتخاذ کرده و موجب تشدید اختلافات و نا امنی‌ها در اراضی اشغالی شد.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: از آغاز درگیری‌ها در این منطقه 14 عملیات مهم شهادت‌طلبانه در تل‌آویو و حیفا صورت گرفته و چنین اتفاقی تاکنون سابقه نداشته که این سلسله عملیات شهادت طلبانه انجام شود. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی چندین بار به نمازگزاران مسجد الاقصی حمله و تلاش کرد فضای کاملا هیجانی در اراضی اشغالی، قدس شرقی و کرانه باختری ایجاد کند.

هانی‌زاده افزود: از سوی دیگر نتانیاهو لایحه‌ای را برای کاهش اختیارات قوه قضائیه به کنست ارائه داد که در دستور کار قرار گرفت و بخشی از آن از سوی نمایندگان کنست تصویب شد، این مساله نشان می‌دهد نتانیاهو قصد دارد قدرت را منحصر به حزب لیکود کند، بنابراین طی هفته‌های آینده اراضی اشغالی شاهد قطب‌بندی بین جریان‌های صهیونیستی خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیر دادگستری نسبت به تلاش نتانیاهو برای کاهش اختیارات قوه قضائیه اعتراض داشته ولی با توجه به این‌که بخش زیادی از نمایندگان کنست موافق لایحه هستند، به نظر می‌رسد یک سلسله استعفاها در کابینه رخ دهد و منجر به فروپاشی کابینه شود.

این کارشناس مسایل منطقه با بیان این‌که اگر 4 نفر از اعضای کابینه استعفا دهند و از ائتلاف خارج شوند، کابینه شکست می‌خورد، گفت:‌ اکنون شرایط نتانیاهو در داخل اراضی اشغالی،  منطقه و جامعه جهانی کاملا دشوار است و نشان می‌دهد جامعه جهانی دیگر توان دفاع از شخصیت‌های افراطی در اسرائیل را ندارد و در واقع اروپا و  آمریکا هم نمی‌توانند هزینه‌های سیاسی به خاطر رفتارهای افراط گرایانه احزاب سیاسی را دهند و آن‌ها نیز از کابینه نتانیاهو حمایت نمی‌کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید
Tagsرژيم صهيونيستي, نتانياهو