امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

هیأت فوتبال کارون در مسیر توسعه

اهواز/ حبیب خبر- سید مهدي ابوس:

 در فراز و نشیب های بی شمار و نه چندان خوب سال‌های اخیر فوتبال کلان ما که هر دم از آن خبر ناخوشایندی از تخریب و تضعیف نزدیک شدن به سقوط دل هر آدم فوتبالی را می‌لرزاند شنیدن و دیدن تلاش و اراده آدم های خود ساخته معتقد به کار و پیشرفت آن هم با کمترین امکانات و تجهیزات، دل ها را مسرور و امید را در چهره نمایان می کند.

 با این مقدمه؛ قصد داریم قلم را به سمت و سوی فضای مستطیل سبز فوتبال منطقه ای سوق دهم که روزگاری به کوت عبدالله معروف بود و در گفتارها و نگارش های اداری، محله ای از شهر اهواز به شمارمی آمد.

کوت عبدالله در آن زمان هم برای خود معروفيت خاصی در ورزش محلات به ویژه فوتبال داشت و بزرگانی صاحب نام در فوتبال و کشتی و بسکتبال و دو ومیدانی به ورزش اهواز و خوزستان ارایه داد؛ به طوری که اهالی فوتبال، این منطقه را بانک سرمایه پر استعداد فوتبال اهواز لقب داده بودند و انصافا استعدادهای درخشان فوتبال این منطقه هميشه خاص و کم نظیر بودند اما هرچه بود به نام و به کام فوتبال اهواز تمام می شد.

 اینک  آن منطقه کوت عبدالله به شهر کارون تبدیل شد؛ شهری که در حال حاضر کارهای بزرگ ورزشی و فوتبالی در آن صورت می‌گیرد و در مسیر توسعه‌ قرار گرفته است.

 در این میان هیأت فوتبال شهرستان کارون که انصافا فاقد هرگونه امکانات و تجهیزات است و حتا یک دفتر مستقل برای اسکان دایمی ندارد، دست به کارهایی سازنده و امیدوار کننده برای نسل فعلی و آینده این شهر زده که حتا برای بعضی از هیأت های فوتبال دیگر شهرهای استان که دارای امکانات هستند یک آرزو محسوب می‌شود.

هیأت فوتبال کارون در مسیر توسعه

 با آمدن "محمد زرگانی" مدیری تلاشگر و از جنس واقعی ورزش و آشنا با نحوه چگونگی هدایت و مدیریت فوتبال آن هم در راس هیأت فوتبال کارون، این روزها شاهد هستیم که نام هیات فوتبال شهرستان کارون به خاطر نوع ارایه کار و نفوذ دلی این مدیر جوان در میان جوانان ورزشکار و ورزش دوست و پیشکسوتان و به طورکلی اهالی ورزش و دست اندرکاران شهر کارون، در فضای ورزشی استان بسیار مطرح و شنیده مي شود.

 هیأت فوتبال شهرستان کارون در سال ۱۴۰۱ عملکرد بسیار خوبی در مسیر توسعه فوتبال منطقه و آشنا شدن مربیان و داوران فوتبال و فوتسال به علم و دانش روز جهان فوتبال و کشف استعدادهای درخشان فوتبال شهر کارون داشته است.

 هم چنین این هیأت توانسته در سال جاري در ميزبانی کلاس های مربیگری و داوری استانی و کشوری، معرفي ۱۸ داور از منطقه کارون به کمیته داوران استان، برگزاری مسابقات شهری در تمام رده های پایه و بزرگسالان، شناسایی و سامان دهی مربیان دارای مدرک و اقدام برای حضور در کلاس‌ های دانش افزایی و کلاس های ارتقای درجه، حضور فعال در فضای مسابقات فوتبال محلات و همکاری همه جانبه برای شناخت وکشف استعدادهای درخشان فوتبال بومی محلات، ایجاد ارتباط و امضای تفاهم نامه همکاری با مسوولان اداره آموزش و پرورش، مساجد و بسیج ورزشکاران، ارتباط صمیمی با مدیران و بزرگان دینی مذهبی و خیرین شهری برای توجه به توسعه فوتبال شهر کارون و نیز تنظیم تقویم ورزشی سالانه هیأت فوتبال در مسیر اهداف و آیین نامه ها و خط مشی ارایه شده از سوی هیات فوتبال استان‌ گام بردارد.

باید به این همت و دقت و اراده و آینده نگری، آفرین گفت و انصافا فوتبال خوزستان باید به چنین مدیران جوان ببالد.

 اميدواريم هیأت فوتبال شهرستان کارون در آینده نزدیک با همکاری مسوولان دلسوز شهری و همکاری هیات فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و شهرستان کارون دارای مکانی ثابت و زمین چمن فوتبال برای اجرای برنامه‌های کاری خود شود تا مجبور نشوند به دلیل نداشتن زمین چمن، مسابقات خود را با پرداخت هزینه‌های کلان اجاره‌ ای در اهواز برگزار کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید