امروز:
چهارشنبه - 19 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 اهواز/ حبیب خبر- سید مهدي ابوس:

 نگارنده نه قصد خوش خدمتی به فرد یا افراد خاص دارد نه دنبال کسب مقام و مکانی برای امرار معاش است.

 به عنوان یک ورزشی نویس، درباره آنچه این روزها در اطراف تیم و باشگاه فولاد خوزستان شنیده  و گفته می شود و نیز اتفاق افتاده، قصد دارد عالی ترین مقام مديريتي شرکت فولاد خوزستان را مخاطب قرار دهد تا شاید پیش از آن که دیر شود مسیر موفقيت فولاد خوزستان هموارتر شود.

 آقای ابراهیمی! 

 ۱- باید بیشتر از گذشته نسبت به وضعیت تیم بزرگسالان فولاد و بعد از آن آکادمی باشگاه توجه مديريتي داشته باشید. شخصا بدون واسطه  مسایل این دو رکن اصلی باشگاه فولاد خوزستان را رصد فرمایید؛ چون فوتبال فولاد در میان عوام و حتا خواص جامعه بسیار مقبول، پر هوادار و محبوب است.

 در واقع باشگاه فولاد خوزستان امانت مردم نزد شماست و یقین داریم امانت دار و حامی منصفی برای اهالی فوتبال بوده و ان شاالله خواهيد بود.

 ۲- مسیر موفقیت مدیریت تیمداری در باشگاه فولاد به شهادت تاريخچه ثبت شده و غیر قابل انکار آن باشگاه، فقط با مدیریت بومی ورزشی بوده که شاخص ترین آنان محمد صادقی، مسعود رضاییان و شاه غلام دهکردی بودند.

 سه مدیر موفقی که اولی به عنوان بنیانگذار فوتبال فولاد از لحظه خرید امتیاز و تغییر نام از جنوب به گروه ملي و سپس به فولاد خوزستان و صعود تیم فولاد به لیگ برتر بود.

 دومی را باید معمار زیرساخت های ورزش فولاد و به طور کلی معرفی نام فولاد خوزستان به عنوان یک پدیده و قطب جدید فوتبال علمی حرفه ای به فوتبال دو قطبی وقت ایران نامید.

سومی را با صراحت می‌توان سردار سازندگی و سربلندی تیم فولاد خوزستان لقب داد.

 بنابراین پیشنهاد می شود این بار هم با نگاه مديريتي و فارغ از هرگونه فشارها یا سفارش های نامتعارف دلالیسم تحمیل شده به فضای فعلی فوتبال کلان و با اعتماد به داشته ها از ظرفیت مدیریت بومی ورزشی در راس هدایت باشگاه بزرگ فولاد استفاده شود.

تیم فولادخوزستان اینک به عنوان یک برند غيرقابل انکار در فوتبال ایران و آسیا نیازمند توجه، حمایت مدیریتی و  آرامش درونی استِ هر چند شوربختانه شاهد آن هستیم که عده ای مذبوحانه در تلاش هستند این تیم را به سمت‌ و سوی گرداب تند حواشی سوق دهند تا بتوانند مهره های سوخته و ناکار آمد غیربومی را به بدنه مدیریت باشگاه فولادخوزستان تحميل کنند.

 اما اهالی فوتبال و هواداران و پیشکسوتان ورزش نه تنها چنین اجازه ای نخواهند داد بلکه اگر لازم باشد هویت افراد پرده نشین اندرونی را برملا خواهند کرد؛ زیرا به قول رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دیگر زمان بزن، در رو و چپاول به پایان رسیده است.

جناب ابراهیمی!

شما بهتر از هر فردی می‌دانید که فولاد اینک نیازمند تفکر مديريتي از جنس آشنا به فضای درون آن است و دیگر نباید اجازه داد غریبه های منفعت طلب شارلاتانیسم به فضای ورزشی فولاد نفوذ کنند یا نزدیک شوند.

 چرا باید فکر کنیم مرغ همسایه هميشه غاز است‌؟!

وقتی در فضای مديريتي ورزشی و فوتبالی خودمان مدیران بومی لایق و دارای کارنامه موفق و آشنا به فضای فوتبال کلان هم چون مسعود رضاییان، شاه غلام دهکردی، علی عیسی زاده، هوشنگ نصير زاده، محمد صادقی، سیاوش بختیاری زاده و لفته دریکوندی را داریم که در میان اهالی ورزش و پیشکسوتان فوتبال خوزستان از محبوبيت و مقبولیت خاصی برخوردار هستند؛ چرا باید به افراد غریبه اجازه ورود داد!

تا چه زمانی باید شاهد گرایش مدیریت غیربومی در فضای مديريتي ورزشی و فوتبالی باشیم!؟

 آیا در استانی که خود کاشف و ترویج دهنده فوتبال در سطح کشور بوده آن قدر قحط رجال مديريتي هست که بعد از حضور بی قید و شرط بازیکنان درجه چندم غيربومی و مدیران غير ورزشی اینک مدیر اجرایی غیر بومی هم به عنوان‌ سوغات جدید به فوتبال  خوزستان تحمیل شود!؟

آقای ابراهیمی!

 اینک تمام نگاه های اهالی فوتبال و هواداران و پیشکسوتان ورزش خوزستان به تصمیم و مدیریت تدبیری شما است. آنان مطالبه گر تغییر و تحول اساسي در سطح کلان باشگاه فولادخوزستان هستند.

امیدواریم جناب عالی و اعضای هيات مدیره فعلی باشگاه ضمن جدی گرفتن این مطالبه گری، گام تاثیر گذاری در این زمینه بردارید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید