امروز:
شنبه - 2 تير - 1403
ساعت :

 اهواز/ حبیب خبر- سید مهدي ابوس:

 بدون مقدمه و پرهیز از هرگونه تعارف، مدارس فوتبال و آموزشگاه های موجود در فضای مستطیل سبز فوتبال را باید مورد ارزيابی و نظارت دقیق قرار داد و حواشی مربوط به این بخش بسیار مهم  فوتبال پایه را غربالگری و پاک سازی کرد.

 البته این  نظارت و غربالگری حتما باید از سوی اهل فن و بازرسان دارای تخصص و تدبیر ورزشی، به صورت محسوس و نامحسوس انجام شود.

 نظارت و غربالی که بازدارنده تخلف و پاک سازی کامل مسیر برای شکوفایی فوتبال پایه و بدور از هرگونه تسویه حساب های شخصی و نفوذ دلالیسم باشد که بجز منافع خود هیچ اقدام موثری را در بارور سازی فوتبال نسل جوان و نوباوه را در سر نمی پرورانند! 

 قلم ورزش برای چند بار پیاپی هشدارهای خود را نسبت به اجرای طرح نظارت دقیق مدارس فوتبال بیان و تکرار کرده است اما نه چشمی دید نه گوشی شنید‌ نه مسوولی تدبیری اتخاذ کرد!

 افزایش بی رویه مدارس فوتبال و استقبال خانواده‌ ها برای حضور فرزندان خود در این فضای انگیزه ساز رسیدن به رویای پرورانده در ذهن والدین برای سقف موفقیت ورزشی فرزند خود، این ضرورت را ایجاد می‌کند هیات های فوتبال- که صادر کننده مجوز تاسیس مدارس و اکادمی های فوتبال هستند- در کنار کمیته جوانان یا کمیته آموزش خود، کارگروه نظارت بر عملکرد مدارس فوتبال را تشکیل دهند و طبق یک برنامه مدون به صورت محسوس و نامحسوس بر عملکرد آموزشی ورزشی و فرهنگی و اجتماعی، مربی‌گری و مدیریتی  مدارس و آموزشگاه های فوتبال نظارت کنند.

فعالیت مدارس فوتبال باید برابر ضوابط و رعایت مقررات آیین‌نامه ای و داشتن شرایط در ابعاد مختلف از جمله دریافت مجوز رسمی، تعیین مکان آموزشی و اداری ثابت، تعیین زمان آموزش همراه با تدارک و پشتیبانی اصولی و تامین زیر ساخت های کمک آموزشی، انتخاب مربیان مجرب و کار آزموده و آشنا به اصول فنی، اخلاقی، ارزشی و فرهنگی ورزشی صورت گیرد.

 حواشی مطرح شده اخیر در فضای بعضی از مدارس و آموزشگاه های های فوتبال و در کل ورزش هایی که خانواده ها با اطمینان و آسوده فرزندان خود را به آن فضا می سپارند، در سطح کلان و همچنین مستطیل سبز فوتبال- که شوربختانه به واقعیت هم نزدیک است!- در حقیقت زنگ خطر جدی را به صدا در آورده است که باید نظارت دقیق تری بر فعالیت این بخش و به طور کلي فوتبال پایه داشت.

 امید که این هشدار به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و مانند گذشته به پس توی بایگانی راکد بی محلی و فراموشی سپرده نشود!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید