امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اهواز/حبیب خبر- موسی قزوینی:

سید شمس الدین حسینی رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در گفت و گو خبری ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ درباره اختلاف به وجود آمده راجع به نصاب پذیرفته شدگان آزمون اخیر مرکز وکلا و نیز در حالی که متن قانون تسهیل کسب و کار در هیچ جایی به نمره تراز داوطلبان اشاره نکرده، مبادرت به تفسیر قانون کرد.

این در حالی است که در قانون معیار و نصاب پذیرش در آزمون به صراحت، ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد بالاترین نمره قید شده است. اما رییس کمیسیون و برخی از همفکرانش اصرار دارند که منظور، میانگین وزنی نمرات تراز شده داوطلبان یا چیزی به همین مضمون است.

وی اضافه کرد: به سازمان سنجش اعلام شده که بر همین اساس نتایج اعلام شود.

درباره تفسیر(!) جناب حسینی باید تصریح کرد:

۱- نه رییس کمیسیون و نه رییس مجلس حق تفسیر قانون عادی را ندارند؛ بلکه این امر باید به تصویب مجلس برسد و سپس توسط شورای نگهبان تایید شود.

۲- دخالت در اموری که در حیطه وظایف قوای دیگر است بدین نحوی که رییس محترم کمیسیون ذکر شده ورود کرده، در شان واضعان قانون نیست و مضافا ملقب کردن حقوق دانانی که می خواهند حسب دستور رییس قوه، مر قانون را رعایت کنند به قانون دانان قانون شکن، ناپسند است و انتظار می رود نماینده واضع قانون، به مر قانونی که خود در وضع آن نقش اساسی داشته، پایبند باشد و چنانچه قانون نیازمند تفسیر است، از روال قانونی مبادرت به تفسیر آن کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید