امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رییس پژوهشکده امنیت ملی کشور، در یادداشتی با اشاره به اهمیت و جایگاه "امنیت" بر لزوم نگاه ویژه مسوولان به این مهم تاکید کرد.

به گزارش حبیب خبر، در متن یادداشت سردار سرتیپ" امیر حیات مقدم" آمده است:

"امنیت برای یک جامعه و یک کشور مهم است. امنیت در یک جامعه - چه امنیت اجتماعی و مدنی، چه امنیت روانی و اخلاقی - یکی از پایه‌ها و ارکان اصلی پیشرفت و قوام و سربلندی یک کشور است. وقتی امنیت وجود نداشته باشد، فکر منتظم و به دنبال آن، عمل منتظم هم وجود نخواهد داشت و پیشرفت میسر نخواهد شد.

در حقیقت، امنیت یک نیاز اساسی برای انسان هاست. «الّذی اطعمهم من جوع و امنهم من خوف»؛(۱) به عنوان دو نعمت بزرگ الهی، خدای متعال این را به رخ مخاطبان این آیه‌ی شریفه می کشد: نجات از گرسنگی و نجات از ناامنی. این ها اهمیت امنیت را نشان می دهد.

امنیت، مثل هوا برای انسان، به طور مستمر لازم است. اگر جامعه امنیت نداشته باشد، حالت اختناق پیدا می‌کند؛ مثل مجموعه‌ای که هوا در اختیار نداشته باشد.

امنیت را می‌توان به‌ عنوان یکی از اساسی‌ترین و مسلم‌ترین حقوق انسانی بشر دانست که با این حق می‌توان از سایر حقوق و آزادی‌های دیگر بشری، برخوردار شد. بر این اساس، افراد یک جامعه می‌توانند با اطمینان خاطر نسبت به حفظ جان، آبرو و حقوق مادی و معنوی خود اطمینان خاطر داشته باشند. امنیت چنان دارای اهمیت است که در قرآن کریم بالغ‌ بر ده ها آیه به آن اختصاص داده‌ شده است.

بر مسوولان محترم تکلیف است برای مقوله ی امنیت اهمیت ویژه تری قائل شده و در تحقق همه جانبه آن در جامعه کوشش مستمر و خستگی ناپذیر داشته باشند تا ان شاالله شاهد حتی کوچک ترین موردی در این باره نباشیم.

امروز آن کسانی که در قالب نیروی انتظامی و امنیتی سعی می کنند آرامش را، امنیت را، آسایش خیال را برای آحاد شهروندان کشورمان فراهم کنند، در حقیقت به معنای واقعی کلمه، مجاهدان فی‌سبیل‌اللَّه هستند؛ این بسیار با ارزش است و باید مقام آنها را ارج نهاد.

یقینا امنیت ایران عزیز در پرتو فداکاری چنین غیور مردانی است، که نظم و آرامش جامعه را بیشتر از جان گرانبهای خویش پاس می دارند.

مقام شامخ شهدای امنیت را- که گام در راه صیانت از این مهم نهاده اند- را گرامی می داریم.

جا دارد مراتب نگرانی عمیق خود را از وقوع ناامنی های اخیر در منطقه بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) که منجر به شهادت برخی از محافظان امنیت و مردم بی گناه در این مناطق نیز شده و افکار عمومی را جریحه دار کرده است،اعلام نمایم.

امیدوارم هر چه سریع تر برای ایجاد امنیت اجتماعی پایدار در منطقه، برنامه ریزی های دقیق و تصمیمات آگاهانه و کارشناسی شده گرفته شود و اقدامات قاطعانه ای انجام شده و نظارت دقیق مسوولان بر حسن انجام این امور را شاهد باشیم، تا چنین اقدامات ناخشنود کننده ای تکرار نشود."

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید