امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

شکوری جواد نکونام را سرمربی استقلال می‌داند

 

نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت استقلال با وجود شایعاتی که از مذاکره با گزینه‌های خارجی خبر می‌دهند، جواد نکونام است.

 

 ۷۲‌ ساعت بعد از جشن قهرمانی استقلال در ورزشگاه آزادی، فرهاد مجیدی سرمربی موفق آبی‌های پایتخت از این تیم جدا شد تا انتخاب سرمربی جدید، تبدیل به یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیران استقلال شود.

در چند روز گذشته شایعات مختلفی درباره انتخاب جانشین مجیدی در رسانه‌ها و صفحات مجازی ایجاد شد اما باشگاه استقلال در سکوت خبری به‌دنبال این است که هر چه زودتر سرمربی‌اش را انتخاب کند.

 

با استراماچونی مذاکره نکردند

بعد از قطعی شدن جدایی مجیدی از استقلال، بحث حضور آندره‌آ استراماچونی روی نیمکت این تیم مطرح شد، حتی برخی از سایت‌های رسمی از شرط و شروط‌های این سرمربی ایتالیایی برای حضور دوباره در ایران خبر دادند.

ولی یکی از مدیران استقلال به همشهری ورزشی می‌گوید: «باشگاه هیچ مذاکره‌ای با استراماچونی انجام نداده و این خبرها در حد یک شایعه است، در ضمن این مربی هیچ تصمیمی برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد و ما از این موضوع مطمئن هستیم.

بحث حضور لوچسکو مربی رومانیایی هم در استقلال در حد یک شایعه بود و باشگاه به دور از حاشیه و جنجال کارش را جلو می‌برد تا در نهایت سرمربی را انتخاب کند.

اینکه می‌گویند برخی از مدیران استقلال برای جذب یک‌مربی خارجی به امارات سفر کردند هم صحت ندارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به‌زودی سرمربی جدید را معرفی می‌کنیم.»

 

 نکونام و آجرلو

 

نکونام، گزینه اصلی

از همان روزی که مدیران استقلال از جدایی مجیدی مطمئن شدند، تنها گزینه‌ای که به آن فکر می‌کردند، جواد نکونام بود. رابطه خوب مصطفی آجورلو و جواد نکونام بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

نکونام که در زمان مدیریت مصطفی آجورلو در باشگاه پاس تهران به‌عنوان یک‌جوان بااستعداد به فوتبال ایران معرفی شد، از آن زمان رابطه صمیمانه‌ای با مدیرعامل کنونی استقلال دارد و حتی با کمک مدیرعامل فعلی آبی‌ها توانست راهی فوتبال امارات شده و پیراهن الوحده را بر تن کند.

آجورلو زمانی که مدیریت تراکتور را هم برعهده داشت، می‌خواست نکونام را که در آن زمان سابقه دستیاری کارلوس کی‌روش را در تیم ملی داشت به‌عنوان سرمربی انتخاب کند که شرایط لازم برای این کار فراهم نشد.

با این حال رابطه خوب نکونام و آجورلو سال‌هاست که پایدار مانده و به همین دلیل سرمربی فصل گذشته فولاد، فعلا گزینه اول باشگاه استقلال است.

 

جدا از این، پروسه انتخاب مربی خارجی برای استقلال زمان‌بر است و از طرفی با توجه به اینکه مربیان خارجی شناخت زیادی از استقلال و فوتبال ایران ندارند، آجورلو و همکارانش تقریبا قید انتخاب سرمربی خارجی را زده‌اند.

طبیعتا با توجه به زمان اندک استقلال برای انتخاب سرمربی و ورود سریع به بازار نقل و انتقالات برای فصل جدید، مدیران باشگاه باید هرچه سریع‌تر گزینه‌ای را انتخاب کنند که شناخت خوبی از استقلال و فوتبال ایران داشته باشد و به همین دلیل به‌نظر می‌رسد شانس نکونام برای نشستن روی نیمکت آبی‌ها بسیار بالا رفته است.

فراموش نکنیم نکونام در یکی دو سال گذشته نتایج خوبی در فوتبال ایران به‌دست آورده و تجربه خوبی هم دارد.

او با فولاد به یک‌قهرمانی در جام حذفی و یک‌قهرمانی در سوپرجام رسیده و در لیگ قهرمانان آسیا هم حالا تنها تیم ایرانی باقی مانده در دور حذفی است.

رزومه این مربی در چند سال گذشته قابل دفاع است هر چند که سبک بازی تیم‌های نکونام مورد پسند برخی از هواداران فوتبال نیست.

باید دید در نهایت مذاکرات استقلال با نکونام چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

منبع: همشهری‌آنلاین- امیرحسین اعظمی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید