امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

  یک فعال رسانه ی تصریح کرد: نام نفت و مناطق نفت خیز جنوب و تاریخ خاورمیانه بدون ذکر مسجدسلیمان و لالی و شهرهای نفت خیز قابل طرح نیست و در حقیقت، نفت به مسجدسلیمان و لالی مدیون است.

 به گزارش حبیب خبر، "مجتبی حاجتی" گفت: شهرداری های این دو شهر باتوجه به کم توجهی نفت در حوزه مسوولیت های اجتماعی، جزو فقیرترین شهرداری های استان خوزستان هستند تا جایی که باتوجه به پرداخت نشدن عوارض و وظایف قانونی نفت عملا قادر به پرداخت حقوق کارگران خودشان نیستند.

 او افزود: شرکت نفت با اتکا به توان مضاعف و برتری سازمان و ساختار اداری حقوقی خود نسبت به ساختار نحیف این دوشهر در کشاکش احکام قضایی اصرار برعدم پرداخت حقوق قانونی شهر و عوارض آن دارد.

 او گفت: شیره وجود این دوشهر در قالب نفت و گاز خام پتروشیمی ها و پالایشگاه های کشور استخراج می شود و باعث نشست زمین در خیلی از مناطق و مشکل آسیب های شدید و آلودگی ها زیست محیطی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

 این فعال رسانه ای تصریح کرد: با توجه به اینکه نفت مدیون این دو شهر است انتظار می رود مناطق نفت خیز جنوب توجه ویژه تری به این شهر ها داشته باشد.

 او افزود: بحث دیگر اینکه اگر نفت به حوزه مسوولیت های اجتماعی این دوشهر توجه کمتری دارد حداقل به خودش رحم کند. کافی است آمارها را بررسی کند و ببیند که سالانه چندخانواده از مجموعه نفت در جاده های پرتردد مسجدسلیمان و لالی عزادار و داغدار می شوند؟ جاده هایی که محل عبور و مرور ماشین آلات نفت هم هستند؛ قطعا نیاز به توجه بیش تری به بهسازی و ایمن سازی دارند. 

 حاجتی اظهار کرد: بنده بارها به جاده میانبر اهواز- مسجدسلیمان اشاره کردم و خواهش که نفت با توجه به تعهد سهم هزینه از جاده میانبر اهواز- مسجدسلیمان ساخت تونل های مسیر میانبر را به صورت مستقل بر عهده بگیرد و دسترسی به منابع نفت و گاز و تاسیسات مستقر خود در شهر مسجدسلیمان نسبت به مرکز بیشتر کند و جان مردم یا حداقل کارکنان خود را نجات دهد.

ان شاالله با همت و کوشش جناب دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و همکاری و همیاری مسوولان خوزستانی و کشوری موارد مطرح شده مورد رسیدگی جدی قرار گیرند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید