امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

ده سال است که با پارک علم و فناوری تعامل مستقیم دارم و نسبتا شناخت مناسبی از آن پیدا کرده ام.

وقتی صحبت های رییس پارک خوزستان و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری را مطالعه کردم باورم نشد مدیرانی که باید کتاب این مجموعه را از بر باشند در تورق آن هم مشکل داشته باشند!

در فروردین امسال دکتر کاظمی نژاد رییس پارک علم و فناوری خوزستان در مصاحبه ای اعلام کرد: "جزو ده پارک برتر از میان ۴۳ پارک کشور هستیم."

در بهمن امسال هم دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری، خوزستان را یکی از ضعیف ترین پارک های کشور نامید و دلیل آن را داشتن اقتصاد نفتی در خوزستان قلمداد کرد.

شاید برای نخستین بار، با دیدن این اختلاف عجیب- که یکی از برترین بودن حرف می زند و دیگری از بدترین بودن- به این فکر کنید مگر در این ده ماه چه اتفاقی افتاده که از برترین ها به سمت ضعیف ترین ها تنزل پیدا کرده ایم؟! اما با بررسی و شناخت بیشتر متوجه می شویم اصلا جایگاه ما در همان فروردین هم جز برترین ها نبوده و رییس پارک خوزستان بعد از دو سال سکانداری این مجموعه گویا از جایگاه آن در کشور مطلع نبوده اند.

شوربختانه داستان به همین جا هم ختم نمی شود. دکتر ستاری- که باید نسبت به جایگاه پارک خوزستان مطلع تر باشند- شناخت درستی از مشکل های این استان برای رشد پارک ندارند و داشتن اقتصاد نفتی را آفت بزرگ برای استان می دانند که بی شک این نشناختن سبب می شود تا جایگاه پارک علم و فناوری استان زر خیز ما- که می بایست قطب فناوری کشور باشد- توجیه نشود.

دکتر ستاری اگر آمار نخبگان خوزستانی را- که به دلیل نبود امکانات و حمایت نشدن به بیرون از استان یا کشور مهاجرت کردند- بررسی کنند، متوجه می شوند جوانان ما برای استخدام در شرکت های نفتی و دستگاه های دولتی دست از تلاش نکشیده اند ولی در حقیقت کم توجهی به نخبگان استان است که زمینه کوچ شان را از سرزمین مادری خود به دیگر دیار فراهم می کند...

من از مفصل این نکته مجملی گفتم

تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل

*علی حیدری فرد- مدیر عامل شرکت مشاوران مراکز داده سرزمین ابری

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید