امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

 اهواز- حبیب خبر: فوتبال، پرطرفدارترین ورزش در تمامی کشورها است و علاقه مندان و تماشگران بی شماری دارد؛ به گونه ای که بسیاری از علاقه مندان این رشته جذاب و دوست داشتنی شهرها و حتا کشورها را برای دیدن یک یا چند مسابقه فوتبال یا بازی های جام جهانی به کشورهای میزبان سفر می کنند و خطرهای احتمالی را هم به جان می خرند.

 در کشور خودمان ایران، تماشاگران و مشتاقان برخی تیم های محبوب ساعت ها و روزها با اتوبوس یا وسیله شخصی از شهر و استان خودشان به استان های دیگر می روند تا در ورزشگاه ها بتوانند از نزدیک بازی های تیم های محبوب شان را تماشا کنند و به تشویق بازیکنان بپردازند.

 از سوی دیگر برخی از تماشگران یا بهتر بگوییم تماشاگرنمایان هم هستند که هدف شان تشویق تیم های خود و تخریب تیم های مقابل است و در این راه هم از هر کاری حتا صدمه زدن به تماشاگران تیم های حریف دریغ نمی کنند که شوربختانه در این باره مسوولان مربوط نه تنها کار فرهنگی، آموزشی یا تنبیهی برای تغییر رویه نامناسب و تخریبی این تماشاگرنمایان انجام نداده اند که با بی خیالی و بی توجهی خود، زمینه را هم برای کار زشت و ضد انسانی تماشاگرنمایان در بازی های فوتبال بیشتر کرده اند!

 برای مثال: به مسابقه فوتبال میان فولاد خوزستان و استقلال تهران که در نهم اسفند ماه سال ۹۷ در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد اشاره می کنم.

 بعد از پایان این دیدار، بسیاری از رسانه ها از جمله تسنیم تیتر زدند: "پرتاب سنگ در ورزشگاه باز هم حادثه ساز شد/به کما رفتن هوادار استقلال پس از بازی با فولاد + عکس"

تسنیم نوشت:"هوادار نوجوان استقلال در دیدار با فولاد خوزستان به دلیل پرتاب سنگ به کما رفت.

در جریان دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال در هفته بیستم لیگ برتر، برخی هوادارا با پرتاب سنگ به یکدیگر حمله کردند. یکی از سنگ ها به جمجمه نوجوان سیزده ساله هوادار استقلال(سیدمحمد مهدی موسوی) برخورد کرد و او  به علت شدت برخورد سنگ  به کما رفت. این هوادار از اتاق عمل خارج شد اما هنوز میزان هوشیاری او مشخص نیست."

***

سه روز بعد از این حادثه، جواد نکونام- که هم اکنون سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان است- با انتشار پستی در صفحه شخصی اش به آن واکنش نشان داد که با هم می خوانیم:

" این متن رو برای کسی می‌نویسم که با پرتاب سنگ، آجر یا هر چیز دیگه‌ای باعث شده تا یه هوادار ۱۳ ساله استقلال تا پای مرگ بره...

یک لحظه، فقط یک لحظه خودتان را جای پدر و مادر و اعضای خانواده این نوجوان بگذارید. اگر برای فرزند خودتان این اتفاق بیفتد چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آیا حاضر نیستید تمام زندگی‌تان را بدهید تا خدا دوباره فرزندتان را به شما ببخشد؟

چرا به خاطر یک بازی فوتبال و یک شکست با مردم سرزمین خودتان چنین کاری می‌کنید؟ به خدا که فوتبال ارزش اشک‌های پدر و مادر این نوجوان را ندارد. یک بار فقط یک بار درباره عواقب کاری که کرده‌اید فکر کنید.

از ته دل برای محمدمهدی عزیز دعا می‌کنیم تا سلامتی‌اش را به دست بیاورد. او و خانواده‌اش را در این شرایط تنها نگذاریم."

آری! جناب نکونام به مسوولان تاکید کرد: "او و خانواده‌اش را در این شرایط تنها نگذاریم." اما شوربختانه مسوولان مربوط از اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان گرفته تا باشگاه ثروتمند فولاد خوزستان- که میزبان مسابقه بود و از سوی تماشاگرنمایان این تیم، حادثه تلخ به وجود آمد- نه تنها او و خانواده اش را تنها گذاشتند که از نهم اسفند ماه سال ۹۷ تا کنون- که حدود سه سال است- آن ها را برای جبران هزینه های دوا و درمان و عوارض بعد از عمل سرکار گذاشته اند!

به راستی! مسوولیت ایجاد امنیت جانی تماشاگران مسابقات فوتبال و دیگر رشته های ورزشی با کدام دستگاه ها است و چرا تاکنون با انجام راه کارهای مناسب ریشه کارهای خلاف تماشاگرنمایان خشکانده نشده است؟!

از آنجا که در کشور ما وقوع چنین حوادثی نادر نیست و گاه و بی گاه اتفاق می افتد و در نتیجه به جوانان و نوجوانان صدمات جبران ناپذیری وارد می آید و خانواده های بسیاری را  هم نگران و آشفته می کند؛ چرا مسوولان مربوط مسوولیت بیمه حوادث و ارایه کمک های مالی به این خانواده ها را در دستور کار خود قرار نداده و نمی دهند؟!

چه گونه برخی باشگاه های پولدار برای بازیکنان شان از جمله خارجی ها میلیاردها تومان پول پاشی می کنند اما برای یک نوجوان ۱۳ ساله که در روز مسابقه فولاد خوزستان با استقلال تهران در ورزشگاه غدیر اهواز تا سرحد مرگ رفت؛ نه تنها یک ریال هزینه نکردند که سه سال هم پدر این نوجوان را علاف کردند.

آقای موسوی پدر نوجوان سیزده ساله در نامه ای که به پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر ارسال کرده خطاب به مدیران فولاد نوشت:

"از اسفند ۹۷ تا به امروز من و خانواده گرفتار حادثه رخ داده برای فرزندم در ورزشگاه غدیر اهواز هستیم. ای کاش آن روز پسرم به قول خودش به عشق موفقیت و حمایت تیم محبوب اش از رامهرمز راهی ورزشگاه غدیر نمی شد...

بعد آن حادثه که منجر به آسیب فرزندم شد خیلی ها با عنوان همدردی و همراهی و حمایت از فرزندم آمدند عکس گرفتند و قول همکاری دادند و رفتند ولی هیچ کمکی نشد و فرزندم هم چنان در اوج گرفتار آن مصدومیت مصیبت باراست و متاسفانه هر بار که برای پیگیری مداوا و نگاه مساعدتی مشکل پسرم به مدیران باشگاه فولاد خوزستان مراجعه کرده ایم وعده های سر خرمنی شنیدیم!

به راستی چرا باید این چنین باشد؟ مگر هوادار همان سرمایه فوتبال و باشگاه و ورزش نیست؟ پس کجاست آن توجه و نگاه  حمایتی  به هواداران!؟

من خواستار سلامتی فرزندم هستم مسوولان تیم فولاد و ورزش خوزستان که میزبان تیم استقلال بودند باید پاسخ گوی حوادث باشند."

 آری! مسوولان ورزشی فقط هوادار را برای دادن انرژی به بازیکنان شان می خواهند و دیگر هوای هواداران را ندارند و کاری هم ندارند که میان هواداران شان درگیری ایجاد شود و فقط در پی برنده شدن به هر قیمت هستند!

اگر هواداران برای شان مهم بود که سه سال آزگار پدر یک نوجوان صدمه دیده را سرکار نمی گذاشتند.

با مشاهده چنین وضعیتی باید خدا شکر کنیم که کرونا باعث شد مسابقات فوتبال در کشور بدون تماشاگر برگزار شود در غیر این صورت خدا می داند خیل تماشاگرنمایان چه بلاهایی بر سر مشتاقان فوتبال می آوردند!

 بله جناب نکونام گران قدر! مسوولان مربوط در تهران بزرگ و نیز خوزستان از سال ۹۷ تا کنون سیدمحمدمهدی عزیزتان و خانواده‌اش را تنها گذاشتند و به امان خدا سپردند؛ بلکه شما یک کاری کنید که نام نکوی تان همچنان به عنوان یک انسان دلسوز و ورزشکار واقعی و حامی هواداران تا ابد بر سر زبان ها بماند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید