امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

فوتبال
 

برخی هواداران پرسپولیس و استقلال دارند در فضای مجازی تلاش فراوانی دارند که به هم ثابت کنند تیم محبوب آنها در برابر الهلال بازنده شایسته‌تری بوده؛ این طرفی‌ها می‌گویند ما بیشتر موقعیت ایجاد کردیم و آن‌طرفی‌ها جواب می‌دهند ما در ورزشگاه حریف باختیم، نه زمین بی‌طرف.

به راستی که چه افتخار بزرگی؛ دست هر دوتای شما و کل مدیران و مسئولان فوتبال این مملکت درد نکند!

 

به گزارش حبیب خبر، رسول بهروش، خبرنگار، در یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: «دو تیم عربستانی، چهار تیم ایرانی را از لیگ قهرمانان آسیا اوت کرده‌اند.

بعد اینجا سرخابی‌ها به جان هم افتاده‌اند و کری می‌خوانند که «دل‌تان بسوزد! ما بهتر به الهلال باختیم!»

حقیقتا که چقدر تأسف‌بار است این اوضاع.

الهلال در دو مرحله پیاپی به‌ترتیب استقلال و پرسپولیس را حذف کرد، النصر عربستان هم بعد از کنارزدن فولاد در مرحله گروهی، در یک‌چهارم نهایی بر تراکتور چیره شد تا دو باشگاه اهل ریاض تمام سهمیه‌های ایران را بسوزانند و خلاص.

این داستان نیاز به تعمق جدی دارد اما در کمال شگفتی به جای آن که فکر کنیم و ببینیم چطور این بلا سرمان آمده و چرا سه دهه است قهرمان آسیا نمی‌شویم، شاهد سطحی‌ترین کری‌خوانی‌های تاریخ بشریت هستیم.

برخی هواداران پرسپولیس و استقلال دارند در فضای مجازی تلاش فراوانی دارند که به هم ثابت کنند تیم محبوب آنها در برابر الهلال بازنده شایسته‌تری بود!

 این طرفی‌ها می‌گویند ما بیشتر موقعیت ایجاد کردیم و آن‌طرفی‌ها جواب می‌دهند ما در ورزشگاه حریف باختیم، نه زمین بی‌طرف.

به راستی که چه افتخار بزرگی؛ دست هر دوتای شما و کل مدیران و مسئولان فوتبال این مملکت درد نکند!

 

النصر عربستان در این تابستان ۶۰ میلیون یورو خرج خرید بازیکن و تقویت تیمش کرده است؛ بعد ما در فوتبال ایران به‌ خاطر پرداخت رقمی ۳۰ برابر کمتر از این به مارک ویلموتس بلژیکی در آستانه ورشکستگی هستیم.

پرونده مدیران مربوط در نهادهای ناظر در حال بررسی است و ساختمان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس مصادره شد!

نمی‌گوییم با متخلفان برخورد نشود. اتفاقا به‌شدت باید آنها را به‌ خاطر تباه‌کردن اموال عمومی بازخواست کرد.

مراد از این مقایسه فقط نشان‌دادن ظرف کوچک فوتبال ایران است.

الهلال در پنجره نقل‌وانتقالاتی اخیر ۴۷ میلیون یورو خرج کرده، در حالی‌ که بهترین بازیکنان پرسپولیس و استقلال فقط به‌ خاطر یکی دو میلیون دلار به تیم‌های قطری و اماراتی کوچ کرده‌اند.

ما حمدالله رزاق و ماتیوس پریرا نخواستیم. شاید اگر استقلال می‌توانست مهدی قائدی را نگه دارد یا کنعانی و نوراللهی در پرسپولیس می‌ماندند، کلک الهلال کنده می‌شد.

نه این که همه‌ چیز فقط به ابزار و امکانات محدود شود اما واقعا اینها هم برای نتیجه‌گیری اهمیت دارند.

 

مشکل اینجاست که مدیران کشور ما بدون هزینه‌کردن برای فوتبال، فقط دنبال استفاده حداکثری از آن در جهت تولید سرگرمی و احیای غرور ملی هستند.

آقایان فقط می‌خواهند یک تیم ایرانی یک بازی حساس را ببرد تا فورا سرودهای حماسی پخش کنند و بر طبل شادانه بکوبند.

همه‌ چیز را هم مفت و مجانی می‌خواهند؛ بدون این که یک ریال حق پخش تلویزیونی بدهند یا لااقل به باشگاه‌ها کمک کنند بازیکنان کلیدی‌شان را نگه دارند.

تیم‌های‌مان را با دست خالی می‌فرستیم به مسلخ غول‌های متمول.

اگر بردیم که همه‌ چیز پای «غیرت ایرانی» نوشته می‌شود و اگر باختیم، چهار روز غر می‌زنیم و خلاص.

کاش حالا که می‌خواهید خیلی از آلام و رنج‌های مردم را پشت موفقیت‌های ورزشی پنهان کنید، حداقل کمی هم به حال و روز این باشگاه‌های نگون‌بخت برسید.

نیاز به هیچ سخاوت و ترحمی هم نیست؛ فقط پنج دقیقه از پول آگهی‌های قبل از هر مسابقه پرسپولیس و استقلال را به همین دو تیم بدهید تا هر تابستان از پشت پنجره‌های بسته شاهد وداع یاران نباشند.»

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید