امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

حاج حسن اهوازی یا به عبارت صحیح شناسنامه ای، حسن طعمه زاده اهوازی، فرزند سردار کیست که دوستان، اهالی فوتبال و قلم ورزش خوزستان این چنین بعد از وفات اش بی تابی و بی قراری می کنند و به قول زحمت کشان همیشه حاضر عرصه حراست آرامستان بهشت اهواز، این مزار کیست که همه روزه میزبان چندین نفر است و از هرکسی سوال می شود چه نسبی با متوفا دارید؟ بدون درنگ این دوکلمه (برادرم یا رفیقم ) شنیده می شود.

 به راستی مگر حاج حسن چه کرده بود یا چه کار شاقی صورت داده بود که پنهان و آشکار اهالی ورزش خوزستان هم چنان درسوگش مشکی پوش و اشک بر دیده دارند؟

حاج حسن به ظاهر، حسن اهوازی فوتبال و قلم ورزش بود و مثل دیگر بزرگان ورزش خوزستان، روزگاری بازیکن و بعدها شد. داور و مربی و تا رده ملی داوری و مربیگری پیش رفت و بعد از آن به عنوان یک استعداد کم نظیر قلم وقت ورزش کشف شد.

اما آنچه حاج حسن اهوازی را از دیگران متمایز کرد و به او لقب سلطان مطبوعات ورزش خوزستان و بزرگ مرد ورزش و فوتبال خوزستان داده شد، نوع حضور و عملکرد و مشی ایشان بود که اینک از حاج حسن اهوازی به عنوان یک مکتب ارزشی ورزش و دوستی و رفاقت و مهربانی و صمیمیت و خدمت یاد می شود.

حاج حسن اهوازی به معنی واقعی کلمه، یک بزرگ برای فوتبال و قلم ورزش و حامی اهالی ورزش خوزستان به شمار می آمد و همیشه دغدغه فوتبال استان اش را داشت و به همین خاطر، اخیرا به او، مرد همیشه نگران فوتبال می گفتند.

 دل این مرد دانا و کاربلد و پیشکسوت واقعی ورزش، از تاریخ سازی ها و اسطور سازی جعلی پرخون بود و همیشه به آنان- که به ورزش و فوتبال برعکس واقعیت و برمبنای منافع و جایگاه کرسی داری نگاه می کردند- پیغام و پسغام می داد  لااقل بگذارید آن هایی که تاریخ و ورزش و فوتبال خوزستان را می دانند و با آن زندگی و افتخار افرینی کردن از این دنیا بروند بعد از هر چه و هرکس  می خواهید، تاریخ سازی و اسطوره سازی کنید!!

باید گفت: حاج حسن اهوازی به شهادت همه اهالی ورزش و اهالی قلم ورزش، خود به تنهایی یک مکتب خداترس و رونق دهنده صداقت و مرام ارزشی ورزش بود و سرشار از صمیمیت و رفاقت واقعی.

حاج حسن اهوازی هرگز اجازه نداد او را اسطوره بنامند ولی او بزرگ مرد ورزش و فوتبال قلم ورزش است که هم چنان نام، مرام، یاد و کلام اش در فضای ورزش ماندگار شده است.

حاج حسن اهوازی باغستان خوش بوی فوتبال و قلم ورزش است که این چنین در فراغش بی تابی می کنند.

حاج حسن هم چنان هست.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

✍سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید