وقتی مردم و نخبگان اهواز هیچ کاره می شوند!

وقتی مردم و نخبگان اهواز هیچ کاره می شوند!

نمی دانم میان برخی مسوولان ما با مسوولان استان های دیگر از جمله اصفهان چه تفاوتی است که بعضی از ما در خانه و کنار و اطراف مان را نگاه نمی کنیم و چشم به دوردست ها می دوزیم تا فرشته نجاتی بیاید و عمران و آبادانی و کلن خوشبختی و رفاه و آسایش و آرامش را نصیب ما گرداند!

از مقدمه کم می کنم و می روم سر اصل موضوع.

در انتخاب شهرداران اهواز و اصفهان به عملکرد دو شورای شهر اهواز و اصفهان اشاره ای کوتاه می کنم.

بخوانید:

عضو شورای شهر اهواز درباره روند انتخاب شهردار جدید اهواز هفتم شهریور ماه جاری گفت:" دو سه جلسه در خصوص آسیب‌شناسی شوراهای ادوار گذشته برگزار شد و سپس در خصوص تعیین و پرداخت اولویت‌های شهر نیز جلساتی برگزار شد."

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تعیین شاخص‌های شهردار اهواز، افزود: "حدود ۴۰ نفر خارج از استان برای تصدی سکان شهرداری اهواز بررسی و در نهایت ۱۵ نفر انتخاب شدند که تعداد زیادی از مذاکرات منجر به ارائه برنامه این افراد شده است. این روند تا تعیین شهردار کلانشهر اهواز ادامه خواهد داشت."

(سخنان این مسوول در حالی بیان شد که شهردار اهواز تعیین شده بود و در حال آمدن به اهواز بود تا معرفی شود. چون همه اعضای شورا موافق او بودند.)

 

*حالا خبر رییس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره شهردار در چهارم شهریور جاری بخوانید:

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: "پس از انتخابات ۲۸ خرداد، فرایند انتخاب شهردار اصفهان آغاز شد. از ۲۱ تیرماه به مدت ۱۰ روز از مردم خواستیم ویژگی های مورد نظر خود را برای شهردار اعلام کنند که بیش از ۵۰ شاخص عنوان و در ۱۸ شاخص خلاصه شد.

همچنین از ۳۰ گروه نخبگان شهر خواستیم در این فرایند مشارکت و افرادی را معرفی کنند."

ابوالفضل قربانی افزود: "درنهایت به ۲۱ کاندیدا برای انتخاب شهردار اصفهان رسیدیم. برخی از افراد معرفی شده انصراف دادند و به ۱۱ کاندیدا رسیدیم که معرفی شدند. از این ۱۱ نفر، ۲ نفر دیگر انصراف دادند و ۹ نفر گزینه های ما قبل نهایی بودند که به ۵ نفر و بعد ۲ نفر تقلیل یافت و امروز (چهارم شهریور جاری) شهردار اصفهان معرفی می شود."

*****

حالا تفاوت مسوولان اصفهانی را با برخی از مسوولان ما دریافتید؟! اصفهانی ها برای انتخاب شهردار از مردم و نخبگان کمک گرفتند اما ما بدون این که از مردم و نخبگان کمک بخواهیم یا نگاهی به یاران در خانه بکنیم تا ناچار به گشتن در گرد جهان یا همان نصف جهان نباشیم، مستقیم رفتیم سراغ گزینه های خارج از استان آن هم نه چند نفر که چهل نفر!

به راستی چرا برخی از ما خوزستانی ها همیشه فکر می کنیم تمام من هستیم و دیگر نیازی به مشاوره و کمک از مردم و نخبگان نداریم؟!

علی حمید

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید